bezint eer gij..................

  • Saskia

    http://www.telegraaf.nl/buitenland/3256972/_Botox_blijkt_dodelijk__.html?p=1,2

  • Saskia

    www.elsevier.nl/lifestyle/gezondheid_en_gezin/gezondheid/artikel/asp/artnr/192051/index.html

  • Joke

    Ik vind het bewuste artikel erg summier en niet volledig. Zo wordt bijvoorbeeld in het laatste geval bij die vrouw totaal niet vermeld waarom ze precies is opgenomen…..alleen dat ze een voorhoofdsrimpelbehandeling heeft gehad en in het ziekenhuis is opgenomen…dit KUNNEN twee verschillende feiten zijn.

    Wat niet wegneemt dat je inderdaad goed moet overwegen of maar vooral BIJ WELKE ARTS je Botox laat spuiten. In te hoge doseringen of in een verkeerd gebied geinjecteert kan dit inderdaad gevaarlijk zijn.

    De Telegraaf zou dit fenomeen iets objectiever en wetenschappelijker moeten en kunnen benaderen.

  • Saskia

    Zo summier is het niet.

    http://www.citizen.org/publications/release.cfm?ID=7559#_ftn1

    En dit is slechts 1 link uit het artikel.

    Van de Telegraaf kan je geen wetenschappelijke inhoud verwachten ,beter het bericht in Elsevier te lezen.

  • luigina

    Het gaat om een middel van myobloc wat een alternatief voor botox is.

    Het artikel is niet helemaal eerlijk.

    bovendien verbied FDA het niet, wat ook bedenkelijk is, omdat middelen zoals bio alcamed in de states absoluut verboden is omdat je er bultvorming van krijgt en een dodelijk middel als dit word niet verboden, bedenkelijk vinden jullie niet??

    Ik denk zelf dat het een staaltje van bewust slechte publiciteit is tegen een nieuwe alternatieve botox, in Amerika zijn ze niet vies van elkaar zakelijk kapot te maken ook dmv mensen hetzerij.

    Ik gebruik al 4 jaar botox en ben er nog.

    En met mij miljoenen anderen en jaren lang.

    Hoe vonden jullie trouwens de reacties v het klootjesvolk op het artikel in de Telegraaf.

    Ik vond ze heel lachwekkend, (ja ik kan nog lachen met botox) en typerend voor t nederlandse stomme volk, ook kon ik mijn wenkbrauwen nog fronsen over de bedenkelijke reacties.

    Zoals, nou ben je iig mooi als je dood bent, of, eigen schuld dikke bult, of sterf je toch mooi, lekker voor ze.

    Tjie, wat een opmerkingen.

    en onzer aller Connie moets het ook meteen weer bezuren, echt heel bedenkelijk hoor dat mensen elkaar dood wensen omdat je botox gebruikt.

  • Saskia

    Merkwaardig dat jij niet leest dat het over Botox gaat.

    Staat toch echt benoemd in de publicaties.

  • Linda

    hihihi ik heb ook de reactie's op de site van de telegraaf gelezen, heel wat botox gebruikers maar te bang om er voor uit te komen …

    Grt Linda

  • luigina

    ja , je snapt het niet helemaal denk ik, het is idd botuline toxineB

    maar niet van bv een firma als allergan, maar een nieuwe op de markt van de fabrikant myobloc.

    Misschien is ie niet zo goed, geven ze verkeerde verhoudingen op als inspuiting te gebruiken etc etc, snap je dat??

    Botox is geen merknaam, maar een product wat gemaakt kan worden door verscheidene fabrikanten, daarom is het een dom artikel om dan meteen te veronderstellen dat botox dodelijk is, het is wellicht een heel slecht merk , daarom word Botox ook niet meteen verboden, capice

  • Miranda

    Het maakt mij niet uit, je spuit je maar vol, alleen is het wel een feit dat het een middel is wat gebruikt wordt om de spieren lam te leggen, je kan je wel afvragen als je het veel gebruikt en jarenlang dat die spier voorgoed het opgeeft. Ik vind trouwens veel vrouwen die het gebruiken op van die buiksprekerspoppen lijken. Alleen de onderkaak beweegt.

  • luigina

    Miranda, ik heb nog geen aanbieding voor buikspreek theater gekregen, dat komt omdat botox een negatief image heeft door slechte injectable dotoren ontwikkeld.

    Want ik kan nog steeds fronsen etc maar heb geen rimpeltje.

    Ik vind het prima dat je een dikke aversie er tegen hebt, maar ik vind je ook heel generaliserend

    Met een ondertoon, als je er wat v overhoud, lekkah puh.

    Wie zijn dan toch al die rijen mensen die het laten inspuiten??

    Beetje , Ik lees geen roddelbladen effect krijgt het inmiddels.

    Maar ondertussen.