botox tarief Bogar

  • meike

    Vraagje:

    Ik heb een afspraak gemaakt bij Bogar Rijswijk voor botox. Het wordt voor mij de eerste keer.

    Door de telefoon werd mij medegedeeld dat er dit jaar 19% BTW bijkomt ( toeslag van de overheid op cosmetische ingrepen). Het is dus nu 115 euro per zone ipv 95 euro.

    Na wat googlen, heb ik ontdekt dat die wet nog helemaal niet door is en dat het voorlopig is uitgesteld tot 2009.

    Ik vind dit niet helemaal fair.

    Wie heeft hier ervaring mee?

  • LindaK

    Ik weet niet beter dat het in Nederland wettelijk verplicht is indien men een winkel of zaak de verplichting heeft om BTW af te dragen moet ook op de facturen gespecificeerd staan. Staat het BTW bedrag niet op de facturen dan zijn de prijzen dus incl 19% BTW dus de 95 euro is incl BTW

    voor de zekerheid zou ik het even op de site van www.belastingdienst.nl kijken

    dus wat ze zegt klopt niet helemaal maar wilt ze een prijsverhoging doorvoeren

    http://financieel.infonu.nl/belasting/12145-omzetbelasting-btw.html

    succes

    Grt Linda

  • meike

    Hoi Linda,

    Bedankt voor je reactie.

    Toen ik vorige week belde om een afspraak te maken, zei hij dat er nu sinds 1 januari een nieuwe wet is ingetreden om op niet medische ingrepen een toeslag van 19% BTW toe te passen.

    Dus in december betaalde gewoon nog 95 euro. Nu is het 115 euro geworden.

    Bogar heeft de prijs gisteren op op hun site verandert.

    Volgens mij is die wet nog helemaal niet van kracht.

    Een andere kliniek, vermelde op hun site dat die wet niet eerder dan januari 2009 in zal gaan.

    Volgens mij hebben ze gewoon hun prijs verhoogt met een smoes.

    Heb jij ervaring met deze kliniek?

    Lijkt mij verder qua behandeling wel oke, toch?

    Volgende week heb ik een afspraak en een dag daarna een feest.

    Zie ik er dan wel normaal uit?

    Ben nu al bezig met arnica tabletten voor de evt blauwe plekken.

    Na hoeveel dagen zie je je huid strakker worden?

    Groetjes MeikeLindaK schreef:

    >

    > Ik weet niet beter dat het in Nederland wettelijk verplicht

    > is indien men een winkel of zaak de verplichting heeft om BTW

    > af te dragen moet ook op de facturen gespecificeerd staan.

    > Staat het BTW bedrag niet op de facturen dan zijn de prijzen

    > dus incl 19% BTW dus de 95 euro is incl BTW

    >

    > voor de zekerheid zou ik het even op de site van

    > www.belastingdienst.nl kijken

    > dus wat ze zegt klopt niet helemaal maar wilt ze een

    > prijsverhoging doorvoeren

    >

    > http://financieel.infonu.nl/belasting/12145-omzetbelasting-btw.html

    >

    > succes

    >

    > Grt Linda

  • LindaK

    ik vind het een heel vaag verhaal over dat BTW

    nee ik ben daar niet geweest ik ben bij diana gabriels geweest, overigens ben ik twee keer terug geweest want het werkte niet, terwijl het bij een andere kliniek het in 1x wel werkte( v/d Elzen), botox bij gabriels heeft bij mij na twee keer uiteindelijk 3 maanden gezeten.

    ik heb het gevoel dat het bij bogar en gabriels verdund wordt, want waarom betaal je bij de ene honderd euro meer en bij bogar en gabriels 95 euro..

    anyway nee hoor je ziet niets van blauwe plekken met botox tenzij men

    verkeerd prikken. Laat me even weten hoe het bijbbogar was en hoe het resultaat is na een tijdje. overigens duurt het wel een dag of 5 voordat je echt gaat merken dat de botox werkt.

    succes

    grt Linda

  • luigina

    Er zijn meer injectable dokters die dit doorvoeren.

    Ik ben een paar keer bij Bogar geweest, hij prikt wel goed, maar de werking is v korte duur, ik heb vergelijkings materiaal wat dat betreft , want de keren daarvoor werkte met een andere dokter langer.

    Ik ga nu naar de prins hendrik kliniek in amsterdam, ben benieuwdwakmij, is voor mij ook veel dichter bij.

    Deze maand de botox 100 euro, volgende maand vaste prijs 125 euro.

  • meike

    Hoi,

    Is het mogelijk dat het verdund wordt, zijn de flacons niet verzegeld of zoiets.

    Het is voor mij de eerste keer dus ik weet niet hoe botox eruit ziet en welke kleur het heeft.

  • luigina

    Je moet vragen of ze de correcte dosering gebruiken, botox is sowieso verdund.Bij iedereen, das een misverstand, maar als het verdund is op een niet correcte dosering dan werkt het dus niet lang, je kunt ernaar vragen en hopen dat je het kunt vertrouwen.

    Ik weet dat ze bij de pr hendrikkliniek in Amsterdam bv ermee adverteren dat ze de correcte dosering gebruiken, kwestie v vertrouwen, en anders merk je het gauw genoeg.En dan blijf je uiteindelijk toch weg, dus het is niet verstandig vd arts .

    Bij de pr hendrikkliniek is de prijs v botox wel heel vriendelijk, bijna net zo vriendelijk als bij bogar, ze hebben deze maand een aanbieding, 100 euro per zone en de normale prijs wordt 125 euro.

  • pleun

    Goed nieuws dat ze in Amsterdam de prijs verlagen, ik heb het 1x bij bogar laten doen en was daar zeer tevreden over maar amsterdam is dichterbij en nu ze daar de prijs verhoogd hebben kan ik net zo goed naar de prinshendrikkliniek.

    waar laat jij Botox bij je mond inspuiten, is dit niet riskant?

    groet

  • luigina

    de botox bij mijn mond doe ik bij Leonie Schelke bij medisch laser centrum, daar heb ik vd week een consult van een uur!!!!! gehad, die neemt uitgebreid de tijd voor een persoonlijk advies, iedereen heeft namelijk om verschillende redenen rimpeltjes, ik bv duidelijk door teveel expressie en spieren, zo ook wat betreft mijn wanglijntjes, nee riskant is het niet, ik keek ook raar op, maar ze heeft t me allemaal uitgelegd, er word een ienieminie tikkie ingespoten die mijn spiercontracties daar milder maken en dat zal zijn positieve effect hebben voor die lijnen daar, met een beetje hyaluron erbij et voila.Eind vd maand mag , ik popel en laat t wel weten achteraf

    Dat dacht ik dus ook, de prijzen zijn nu evenredig zeker als je de benzine erbij berekend, ik woon ook in de buurt v A'dam en ik vind bovendien Bogar te snel uitgewerkt.

  • rohner

    Hallo Meike,

    Helaas is dit bericht echt waar. Als je het belastingkantoor belt en hier navraag naar doet wordt dit bericht echt bevestigd dat vanaf 1 januari 2008 de cosmetische behandelingen worden belast met 19% BTW. Er was inderdaad eerst sprake van dat het pas in 2009 ingevoerd zou worden maar de Staat had waarschijnlijk kas-tekort en heeft dit versneld ingevoerd naar 1 januari 2008! Je wordt dus echt niet in de maling genomen.

    Groetjes Joanna.