Neuscorrectie

  • Silvia

    heyhey

    zoals jullie dus weten heb ik gister een neuscorrectie laten doen, en guess what, ik voel me super!

    de narcose viel me eigenlijk heel erg mee, heb nergens last van gehad.

    om 12 uur werd ik geopereerd en om 2 uur waren ze klaar, en om kwart over 2 lag ik alweer op mn kamer… ik was zo fit als een hoentje…

    naja en nu, tis gewoon helemaal paars enzo, en vanmorgen hebben ze de tampons eruit gehaald (gatverdarrie dat is echt misselijk geweest, t lijkt wel of die dingen er giga diep in zitten, en het bloedde als een rund brrrr)

    maar nu zit er gewoon alleen een gaasje voor, en af en toe komt er nog een beetje bloed met wat wondvocht (denk ik) uit… en dat is alles :D

    echt eten doe ik nog niet, af en toe wat pudding en soms ijs, dat gaat prima…

    Het resultaat heb ik natuurlijk nog niet gezien, maar wat ik zie, ziet er goed uit, mn tip is nu al smaller, terwijl ie natuurlijk nog wat gezwollen is, en ik zie een glijbaanneus :P ipv een humpneus! JEEJ!!!

    ik hou jullie op de hoogte!!

    Groetjes

  • Silvia

    oja, ik lig wel de hele dag op bed hoor, heb geluk dat ik een laptoppie hiero heb, dat werkt prima!

  • Nel

    Beste Silvia,

    Wat fijn voor je dat het allemaal goed is gegaan en dat je je zo goed voelt,

    Ik ben 4 weken geleden geopereerd. Ik voelde mij ook gelijk weer goed, alleen dat wachten op het definitieve resultaat, daar moet je echt monikken geduld voor hebben, bah. daar had ik mijzelf dan weer niet goed op voorbereid.

    Succes de komende dagen

    Groetjes Nel

  • lau-an

    hey slivia

    wat goed dat het allemaal mee is gevallen joh. ik ben wel stinkent jaloers op je hoor :P ! ik moet nog een aantal maandjes sparen voordat ik een operatie kan doen. maar deden die tampons (toen ze er uit gingen) niet zeer? ik hoor altijd van iedereen dat dat loeient veel pijn doet :S en met slapen gaat dat ook helemaal goed?

    nou hoop dat het goed gaat

    -x- lau-an

  • Silvia

    naja wat die tampons betreft, ik had verwacht dat het 1 dik stuk was, maar tis 1 lange dunne sliert (was het bij mij tenminste). nah en ze moest 4x hard trekken voordat ie eruit was…

    en ja het deed pijn, naja t was gewoon een ontzettend vervelend gevoel, en de chirurg had voorspeld dat het bij mij heel erg zou gaan bloeden, en ze had gelijk, t leek wel of er een kraantje aan ging… daarnaast liep het bloed vanuit mn neus achter in mn keel, nah toen moest ik dus overgeven, en dat was geen pretje…

    maargoed dat is maar eventjes, en als dat alle pijn is geweest die ik heb gehad, nah daarvoor zou ik het echt niet laten…

    De assistent die me hielp was zo ontzettend lief, dat scheelt al veel!

    en tjah lau-an , tis hard sparen, ik heb gewoon geluk dat ik nog jong ben, en bij mn ouders woon, dus ik had het zo bij elkaar… Maar ik denk dat het het wel waard is, en dan ook meteen genoeg sparen zodat je bij een goede kliniek terecht kunt!

    enneh nel, wat hebben ze bij jou precies gedaan… ben je al tevreden met het resultaat, of is het daarvoor nog te kort geleden???

    als je wil kun je me toevoegen: silviaL@live.nl. Ik heb nu best wel veel last van een loopneus zeg maar, volges mij is dat wondvocht, dat vang ik telkens op met wat wattenstaafjes…

    Groetjes Silvia

  • tanja

    Hallo meid,

    Fijn dat het zo goed is gegaan! wanneer mag het kapje eraf? Ik kijk best wel op tegen die tien dagen dat ik niet naar buiten kan(moet 1 week een kapje op en dan nog drie dagen pleisters), hoe vermaak jij je deze dagen?

    @NEL: ben je ook door dr. Nolst geopereerd? en hoe is het bij jou geworden uiteindelijk?

    liefs,tanja

  • Silvia

    nou, ik moet zelfs 2 weken een kapje op…

    ik lig hier als de koningin te rijk :P in mn bedje met mn tv en dvd speler, en mn laptoppie, en af en toe ga ik naar beneden, ff kletsen met mn moeder, of als er toevallig mensen zijn, daarmee kletsen… ik vermaak me wel…

    lekker filmpjes kijken….

    maandag over een week mag ie er als het goed is af :) we zullen zien…

    t jeukt nu al heel erg, dus ik denk dat het aan het genezen is :)

  • Silvia

    ooh en nu nog een nadeel, t snot blijft me uit mn neus lopen, ik word er gewoon helemaal gek van, heb al een heel doosje wattenstaafjes gebruikt hahaha! en een gaasje ervoor heeft ook geen zin, want mn neus blaast telkes belletjes ervan, en dat werkt niet met dat gaasje… grrrr

    iemand tips?

  • Nel

    Beste Silvia,

    Sorry geen tips, ook ik heb hele doosjes wattenstaafjes verbruikt haha. ik denk dat dat de enige manier is. Ik ben nu 4 weken verder en nog steeds gebruik ik die wattenstaafjes. Mijn neus is gewoon nog te gevoelig om op de normale manier te snuiten.

    Ik zal je toevoegen aan msn, ik ben benieuwd hoe het genezingsproces bij jou gaat. Na weken had ik nog een behoorlijke dikke neus en was ik echt nog niet presentabel voor de buitenwereld, terwijl ik veel mensen heb horen zeggen dat ze er na twee weken alweer goed uitzagen en dat ze al konden zien dat het mooi was geworden Nog steeds is mijn neus nog een beetje gezwollen en kan ik eigenlijk nog niet zeggen of ik helemaal tevreden ben.

    Mijn neus vond ik te lang en wees teveel naar beneden. Prof Nolst heeft tussen mijn ogen wat kraakbeen gezet, zodat ik daar een minder scherpe hoek heb en optisch de neus daardoor al minder lang lijkt. verder heeft hij de neus iets teruggezet en de neuspunt aangepast, die wijst nu ietsjes omhoog (geen wipneus hoor) De neuspunt correctie is wel mooi geworden dat kan ik al wel zien. Alleen ik vind mijn neus nog wel te groot en ik hoop dat dat dus door de zwelling komt. Ik maak elke week foto's van mijn neus en nog steeds zie ik wijzigingen.

    Dat kan ik je trouwens echt aanraden om elke week foto's te maken.

    Voor de rest: Voor je het weet is de week alwer voorbij, en zodra het kapje eraf is ben je ook van al die ongemakken af. De hele operatie en de weken erna zijn mij echt 100% meegevallen. Het wachten op het definitieve resultaat vind ik eigenlijks het zwaarst van alles haha.

    Groetjes Nel

  • zoetje

    Hoi hoi,

    Erg leuk om jullie verhalen te volgen.

    Je krijgt goed een beeld van alles.

    Good luck met het herstel to all of you.

    Zoetje