Neuscorrectie

  • bignose

    Hallo

    Ook mijn neus is nu na 2 weken best dik in tegenstelling tot voorheen.

    Denken jullie echt dat het nog gaat ontzwellen en dat de neus slanker gaat worden???Ik zit hier heel erg mee….

    Ik weet niet of ik steeds aan mijn neus mag zitten , maar ik masseer het steeds omdat ik ook zoooo bang ben dat dat littekenweefsel vreemde vormen gaat aannemen omdat het ook de tweede keer is dat ik me heb laten opereren.

    Ik heb echt zo'n stijve / harde neus en ook mijn bovenlip en de huid tussen lip en neus is hard en ik trek heel erg met mijn lip.

    Denken jullie echt dat dit overgaat?

    Iedere keer als ik in de spiegel kijk zie ik een grote neus en ik lijk wel op een konijn.

    De vorm is op zich wel goed als het maar slanker wordt.

    Wat is de kans dat dit mijn neus is niet meer slinkt?

    En hoe groot is de kans dat mijn neus gaat hobbelen en bobbelen ivm littekenweefsel?

    Please hoop dat iemand me wil helpen…het is vooral de neustip die zo groot is.

    groetjes

    Big nose

  • Flokje

    Hallo Carin,

    Bedankt me te laten weten dat deukjes dus nog kunnen verdwijnen. Is toch een geruststelling.

    De laatste paar dagen is mijn neus weer aan het veranderen. De rechterhelft (de ongevoelige kant) wil nog wel eens jeuken en dat lijkt mij een goed teken! Alleen de draadjes in mijn neus willen er maar niet uit. Ik had gehoopt dat die na 3 weken wel al opgelost waren en dat de knoopjes die nog in mijn neus zitten er uit zouden komen. Is iets om volgende week zeker aan de KNO arts te vragen.

    De week daarop ga ik naar de PC en ik ben benieuwd wat hij van mijn neus vindt nu.

    Grappig is wel dat iedereen uuuren naar zijn eigen neus zit te turen en dat zelfs de mensen uit je dichte omgeving het soms niet eens zien…

    Veel plezier met je neus!

    Eefje

  • big nose

    hoi

    mijn litteken onder mijn neus begint erg hobbelig te worden..aan de uiteinde waar de ingang van mijn neus begint steekt er gewoon een stuk huid uit.

    Het litteken gaat zeg maar overhangen onder het onderste genaaide deel/

    Is dit normaal?

    Heb het idee dat dit niet meer weg gaat…en is dit ook weer te corrigeren door dr Nolst Trenite?

    Ik baal hier echt heel erg van…ik was overal bang voor maar hier heb ik helemaal niet aan gedacht.

    Het lijtk alsof het heel slordig op elkaar is genaait….iemand hier ervaring mee?

    Het is overigens 2.5 week geleden dat ik geopereeerd ben en eerst was het netjes en nu de tijd verstrijkt gaat het hobbelen.

    Ook heb ik het idee dat mijn neustip weer hoger aan het worden is…is dit nog zwelling of begint het littekenweefsel weer mijn neus te vervormen?

    HElp !!!!

  • Nel

    Hoi Tanja,

    Beetje late reactie, maar ik weet nu wat dr Nolst vanmiddag in mijn neus gaat spuiten, ik heb het vanochtend opgehaald. Het heet Kenacort-A10. klinkt wel een beetje als jouw Cortisone en het is inderdaad voor littekenweefsel. maar ik neem aan dus ook voor zwelling. ik ga het vanmiddag even navragen. Ben benieuwd naar de werking.

    Hoe gaat het met jouw neus?

    Groetjes Nel

  • tanja

    Hoi Nel,

    Geeft niet hoor. Heb je nog steeds zoveel last van zwellingen nu? Heb je lang moeten aandringen om die behandeling te krijgen of deed hij er niet moeilijk over?

    Ik was namelijk een aantal weken terug nog op consult en wees hem op een heel klein bultje op het stuk tussen mijn ogen. Hij voelde er wel even aan en zei ook dat het littekenweefsel was, maar zolang het niet zichtbaar is doet hij er niets aan. Voor mij is het wel een beetje zichtbaar, maar wellicht niet serieus genoeg. Ik mocht de plek wel masseren..Dat zegt hij dan zo, zonder verdere uitleg of instructies…Het is niet echt storend, en dat masseren helpt best wel een beetje, maar het is nog niet weg. Ik vraag me af binnen hoeveel tijd dat behandeld moet worden zodat het nog effect heeft, weet jij of iemand anders op het forum dat misschien?

    Verder gaat het goed met mijn neus, ik ben erg tevreden. Sinds ik niet meer zo geobsedeerd ermee bezig ben word ik alleen maar nog tevredener. Het blijft natuurlijk spannend hoe de genezing verder zal verlopen, ik hoop op een bobbelvrije neus!

    Succes vanmiddag! Laat je weten hoe het is gegaan?

    liefs,

    tanja

  • Nel

    Hoi Tanja,

    Dr Nolst heeft bij mij zelf voorgesteld om dat spul in te spuiten, omdat hij merkte dat ik onzeker was over de zwellingen. Hij deed daar dus absoluut niet moeilijk over. Vanmiddag zei hij dat hij het eigenlijk niet echt meer nodig vond, maar aangezien ik het goedje al helemaal had gehaald bij de apotheek en het zelf toch wel wilde heeft hij het wel ingespoten. Nu heb ik weer een nog dikkere neus :-) en het is een beetje gevoelig. Ben benieuwd naar het effect. Tussen mijn operatie en vandaag zit 3,5 maand, dus je hebt nog even.

    Vandaag had Nolst volgens mij wat meer tijd, want vandaag heeft hij wel goed naar mijn neus gekeken en naar mijn aanmerkingen geluisterd. Daar was ik wel blij om. Hij is zelf elke keer heel tevreden over mijn neus. maar dat ik opzich wel logisch, denk ik, het is zijn werk.

    Ik zal je laten weten hoe mijn neus zich de komende tijd gaat vorderen.

    Gr Nel

  • Carin

    Hallo Nel,

    Nel hoe gaat het met je?

    Is het met de zwelling nog goed gekomen?

    Mijn neus is nu na 13 weken nog steeds niet zichtbaar ontzweld.

    Zelfs in de binnenkant van mijn neus zit aan een zeide nog steeds een zwelling.

    Is er nog kans dat dit ontzweld?

    Is er bij jou ook nog na zoveel weken nog veel veranderd ?

    Hebben die spuiten geholpen?

    Zo niet hoef ik de spuiten niet.

    Groetjes Carin

  • mimie

    Dag Mo,

    ik ben ook geopereerd door dr. Nolst. Ik las dat er wat was ingespoten na een paar weken. Heb daar nooit van gehoord en ben benieuwd wat dat is en waarvoor dat dient?

    grtjes,

    mimie

  • nerveus

    Hoi

    Hoe is het met je?

    We hebben ook ook contact gehad via de mail..was benieuwd hoe het met de zwelling in je neus was..

    Mijn neus wordt steeds slanker en een beetje te veel trouwens.

    Dus als er mensen bang zijn dat hun neus te dik is nou die wordt 100% slanker

    tot horens

    groetjesCarin schreef:

    >

    > Hallo Nel,

    >

    > Nel hoe gaat het met je?

    > Is het met de zwelling nog goed gekomen?

    > Mijn neus is nu na 13 weken nog steeds niet zichtbaar ontzweld.

    > Zelfs in de binnenkant van mijn neus zit aan een zeide nog

    > steeds een zwelling.

    > Is er nog kans dat dit ontzweld?

    > Is er bij jou ook nog na zoveel weken nog veel veranderd ?

    > Hebben die spuiten geholpen?

    > Zo niet hoef ik de spuiten niet.

    >

    > Groetjes Carin

  • Carin

    Hoi Nerveus,

    Wat goed zeg!

    Mijn neus is niet veel veranderd, het gaat echt minimaal!

    Het is nu z'n bijna 7 maanden geleden.

    Maar ja, ik zie wel.

    Hoe lang is het van jou nu geleden?

    Groetjes Carin