Help!! Morgen Liposculpture!!

  • Roos

    Morgen gaat het dan eindelijk gebeuren!! De liposculpture waar ik al zo lang naar uitkijk! Ik ben vreselijk zenuwachtig, en ik vroeg mij af of er ook mensen zijn die ook pas geleden liposculpture hebben gedaan en mij een beetje gerust kunnen stellen???

  • meg

    Hallo Roos, ik heb een jaar geleden een lipo gekregen en was zo zenuwachtig dat ik lag te trillen op de operatietafel, maar het viel heel erg mee. Alleen de dagen erna vond ik het best wel gevoelig, maar de ingreep zelf stelde niet zo veel voor.

    Groetjes Meg

  • Florien

    Roos, heel veel sterkte!!! Laat je weten hoe het is gegaan?! Het resultaat zal er zijn dat weet ik zeker! Groetjes Florien

  • Anna

    Hey Roos,

    Ik heb afgelopen vrijdag een liposculpture behandeling ondergaan. Ik was ook doodzenuwachtig vooral de avond ervoor. Je moet gewoon relaxt blijven, achteraf vond ik het duizend procent meevallen. Ik ben aan mijn onderbuik en flanken geholpen. Er is in totaal een liter vet weggehaald (lijkt misschien niet veel maar er was ook niet meer om weg te halen).

    Ik vond het achteraf dus duizend procent meevallen. Gewoon rustig blijven en goed luisteren wat ze te vertellen hebben en alles wat je niet begrijpt gewoon direct vragen. Ik kreeg een roesje en heb vervolgens twee uur lang snurkend op de operatietafel gelegen. Op het laatst werd ik wakker en voelde echt helemaal niets. Na de operatie heb ik heel even gelegen en ben ik naar huis gereden door mijn zus. Napijn viel heel erg mee. Ben nu paar dagen verder en voel me helemaal top! Ben bijna niet blauw (wat heel erg bijzonder is want je hoeft maar na me te wijzen en ik heb al een blauwe plek) dit komt, denk ik, doordat ik twee weken geleden begonnen ben met het slikken van arnica pilletjes en die slik ik nog steeds.

    Voor de rest was ik wel stijf maar dat valt nu ook wel mee. Morgen terug naar werk (had eigenlijk vandaag ook wel gekund trouwens).

    Nou sukses, rustig aan, komt allemaal goed! Ik vond het echt super meevallen en ik heb al tegen mijn zus gezegt (die aan het eind van de maand aan de beurt is): je hebt niets om zenuwachtig over te zijn!

    Sukses morgen!

    Groetjes Janneke

  • Florien

    Beste Janneke,

    Dat is ook voor mij fijn om te lezen! Is het eigenlijk wel goed als je direct na de operatie in beweging blijft, of MOET je het juist even een paar dagen rustig aan doen? En ik ben benieuwd naar het resultaat. Kun je al iets zien? Of heb je nog last van zwellingen?? Vallen die zwellingen ook mee trouwens?? Veel vragen, maar ik hoop dat je er nog wat over wil schrijven.

    Groetjes Florien

  • Roos

    Anna (Janneke) en Meg waar hebben jullie het laten doen? Ik ga morgen naar de parkkliniek. Ik ben echt zenuwachtig, maar ik hoor steeds dat het erg mee valt. Ik hoop dat ik dat morgen avond kan bevestigen!! Wat mij betreft blaas ik het allemaal nog af, maar ik weet zeker dat ik daar ook spijt van krijg. Dus maar even doorzetten!!

  • Janneke

    Gewoon doorzetten!! Je zal er geen spijt van krijgen (hoop ik). Ik zat ook onwijs te twijfelen en wilde het ook afblazen maar dat komt gewoon omdat je zenuwachtig bent en dat was ik ook! Dus dan is het een vrij normale reactie om het gewoon af te zeggen, toch? Nogmaals: mijn ervaring (slechts vier dagen terug) viel echt 100 procent mee. Gewoon doen, just go with the flow.

    Sukses morgen en laat het me maar weten hoe het was!! Ik ben benieuwd!

    Enne.. ik was in Breda bij Silhouet.

    Groetjes.

  • Janneke

    Hoi Florien,

    Ik ben gewoon meteen gaan lopen (eerste dag gewoon in huis) en daarna gewoon buiten gelopen. Het ziet er uit alsof je flink door je rug bent gegaan. Vandaag ben ik gewoon boodschappen gaan doen, heb lopen sjouwen met zware tassen. Ben alleen een beetje bang dat mensen mij aanstoten bij mijn buik of zijkant want dat is nog wel gevoelig. Gaat gewoon echt prima. Je zal zelf wel merken dat het allemaal reuze meevalt. Ik had echt verwacht dat ik een week lang als een zielig musje thuis zou liggen… maar alles behalve dat. Terwijl ik echt een kneusje ben die altijd last heb van alle mogelijke bijwerkingen. Ik ben nauwelijks blauw (wat ook een godswonder genoemd mag worden). Qua resultaat mag ik eigenlijk nog niets zeggen maar door die lipo-panty zie ik er al wel slank uit. Mijn buik is nu al een stuk platter inderdaad maar nog wel iets raar gevormd met wat rare bobbels maar die moeten vanzelf wegtrekken zeggen ze. Ook heb ik al afspraken staan bij de fysio voor lymfedrainage. Het ziet er nog erg raar uit maar dat is natuurlijk niet vreemd omdat het afgelopen vrijdag was! Ze zeggen dat je pas iets kan zien na drie weken, maar ik zie nu al degelijk wat.

    Groetjes Janneke

  • Florien

    Hoi Janneke,

    Fijn om jouw positieve verhalen te lezen. Het maakt me een stuk minder angstig. Voor mezelf heb ik de keuze om een liposuctie te laten doen eigenlijk al gemaakt. Het enige waar ik dus mee zit is mijn familie. Misschien een stomme vraag hoor, maar ze hoeven niets te merken, toch? Ik woon nog bij mijn ouders en had het plan om een paar dagen bij een kennis te logeren na de liposuctie. Dat ze na verloop van tijd kunnen zien dat ik wat slankere benen heb dat maakt niet uit. Als ze maar niet zien dat ik zwellingen heb of dat ik pijn heb, want dan krijgen ze argwaan.

    Janneke, veel sterkte nog met alles! Ik hoop dat je snel helemaal opgeknapt bent en dat je binnenkort echt van het resultaat kan genieten!

    Groetjes Florien

  • Janneke

    Hoi Florien,

    Ik heb het tegen een vriendin verteld en tegen mijn zus uiteraard (die mij er ook heen heeft gebracht). Voor de rest ook tegen niemand en ook niet tegen mijn ouders. Dat ga ik ook niet doen. Maar ik woon ook niet meer bij mijn ouders. Ze zullen vanzelf wel zien dat ik dunner ben geworden maar dat komt dan gewoon door het vele sporten oid. Daar maak ik me in ieder geval niet druk om. Maar in jouw geval is het wel een tikkeltje moeilijker lijkt me. Maar je bent de eerste instantie toch waarschijnlijk nog opgezwollen dus je zal toch niet meteen in van “dik naar dun” veranderen. Ik zou dan in ieder geval wel een dagje of vier bij die kennis gaan logeren. En je moet natuurlijk ook die lipo-panty verborgen zien houden voor je ouders lijkt me.. ik heb nu tanktops aan die ik in mijn broek stop, dus je ziet helemaal niets. Nou sukses, gewoon doen als je het echt wilt.

    Groetjes Janneke