Lieve mensen,

Mijn naam is Jeanny 4de jaars student aan Academie Artemis HBO Styling. Voor mijn eind examen project aan Acadeiem Aremis ben ik op zoek naar mensen di eplastische chirurgie of medische plastische chirurgie zijn ondergaan of zich hebbenlaten behandelen met een botox of filler behandeling.

Ik ben opzoek naar mensen die zich zelfverzekerder/beter voelen nadat ze een operatie of filler/botox behandeling hebben laten doen. Bijvoorbeeld Lipfillers, haarimplantaten, borstvergroting/verkleining etc. Tot nu toe heb ik al 6 personen met een positieve ervaring, dus dat is heel erg fijn! 

Ook ben ik opzoek naar mensen die een operatie of filler/botox behandeling hebben laten doen en waarbij het anders is uitgepakt dan verwacht en niet tevreden zijn over het resultaat. Misschien met blijvende verminkingen in het gezicht of lichaam. Tot nu toe 2 mensen met een slechte ervaring, waarbij een borstverkleining niet helemaal is goed gegaan en een maagverkleining die niet goed heeft uitgepakt en psychische klachten heeft veroorzaakt. 

En als laatste ben ik ook opzoek naar mensen die medische plastische chirurgie zijn ondergaan. Bijvoorbeeld, mensen met brandwonden, een ernstig ongeluk hebben gehad of mensen die een borstamputatie hebben ondergaan etc. Maar door medische plastische chirurgie zich weer als zichzelf voelen.

Graag wil ik deze verhalen horen en vastleggen in een boek/tijdschrift. Ook komt er een fotoshoot waarbij ieder individueel zal worden gefotografeerd, om het gezicht achter het verhaal te laten zien! Dit om awareness te creëren bij jongeren die misschien iets aan zichzelf willen laten doen, dit om verhalen te belichten van alle kanten.

Je zal worden gestyled door de geweldige stylist Lyanne Wiersema @lyannewiersema en gefotografeerd door de fantastische fotograaf Jaane Jain @unsurveilled. Voorderest doe ik de planning en de art-direction. Ook word er natuurlijk gezorgd voor eten en reiskosten vergoeding of parkeerkosten :) het zal allemaal plaats vinden eind april begin mei! 

 Omdat het natuurlijk om een fotoshoot en interview gaat kan ik begrijpen dat je jezelf daar misschien niet helemaal comfortabel bij voelt. En ik wil natuurlijk dat je je wel helemaal comfortabel voelt bij dit project. Daarom hier een paar belangrijke punten; 

  • Ik zou het super vinden als je je verhaal met mij zou willen delen, je mag mij een mailtje sturen op het volgende email adres: jeannybvdb@gmail.com dan neem ik zo snel mogelijk contact met je op.

  • Mocht je je verhaal aan mij vertellen en jij voelt je er beter bij als je verhaal anoniem gepubliceerd word is dat helemaal geen probleem en dan vermeld ik jou naam er niet bij.

  • Als je de fotoshoot niet wilt doen, heb ik alle respect voor en zal ik abstracte beelden (zonder jou) maken om jou verhaal duidelijk en mooi te visualiseren. 

 Ik maak dit project om awarness te creëren bij iedereen die eventueel een plastisch chirurgische ingreep of een botox/filler behandeling overweegt. Zoals de reclame van de overheid vermeld: Jezelf mooier maken kan lelijk uitpakken. Daarbij wil ik allemaal verschillende verhalen belichten.

 Als je meer informatie wilt kan ik je mijn presentatie sturen met mijn onderzoek en mijn idee! 

Ik hoop dat ik van je hoor. 

Nog een fijne avond! 

Vriendelijke groet, 

Jeanny Bakker van den Berge