Hallo allemaal
Ik heb onlangs een neuscorrectie laten doen. Aangezien ik erg veel heb gehad (en nog steeds heb) aan het lezen van ervaringen van anderen, heb ik besloten ook de mijne met jullie te delen.
Eerst en vooral wil ik iets kwijt over waar (en vooral door wie) ik dit heb laten doen. Ik heb mijn neusbrug + neustip laten doen in de Hoffkliniek te Maaseik, door dr. Jeff Hoeyberghs. Ondanks alle negatieve commentaren en negativiteit in de media, besloot ik zelf eens op consultatie te gaan om mijn eigen mening te vormen. Hij heeft inderdaad een eigenaardige persoonlijkheid, sterke overtuigingen en de manier waarop hij kan omgaan met mensen kan inderdaad beter. Dit zei volgens mij niets over zijn kunde als chirurg, ik kreeg ondanks zijn eigenaardigheden echt het gevoel dat hij wist waar hij mee bezig was. Het enige jammere vond ik dat hij daardoor soms wat vlug-vlug over iets heen kon gaan. Oké voor hem is dit routine, maar voor mij is dit toch iets ingrijpend. Ik besloot bij hem mijn correctie te laten doen.
De dag van de operatie kreeg ik een kalmerend pilletje ongeveer een halfuur voor de operatie. Nog even een consultatie voor de operatie om te kijken wat er nu precies veranderd zal worden, en of ik nog vragen had. Vervolgens werd ik geholpen door een verpleegster die me hielp met omkleden en het opbergen van mijn spullen. Ik mocht plaats nemen op het operatiebed, en terwijl een andere verpleegster mijn infuus instak stelde de andere me nog enkele gezondheidsvragen (welke medicatie ik geregeld nam, of ik vaak alcohol dronk, …). Ik kreeg een ‘roesverdoving’, werd ik meteen slaperig van. Ik merkte dus wel dat er aan me bezig was maar pijn voelde ik niet.
Na de operatie werd ik overgezet op een ander bed en werd ik naar de uitslaapruimte gebracht. Daar heb ik ongeveer 2 uur geslapen (tussendoor werd me wat water gebracht), waarna de verpleegster me nog een tasje soep kwam brengen. Hierna was ik al helemaal opgeknapt en wakker, klaar om te gaan dus. Ik kreeg nog een zakje mee met gaasjes (ipv tampons) om het bloed op te vangen onder de neus. Ook enkele aanwijzingen voor de nazorg en de telefoonnummer van de dokter zaten erin.
Ik had een gipskapje opgekregen. Dat moest ik 5 dagen dragen. Na 5 dagen mocht ik terug op consultatie en haalde de dokter het eraf. Ik was realistisch en had verwacht dat mijn neus nog erg dik en gezwollen zou zijn, en deed dus mijn best om niet te teleurgesteld te zijn. Maar toen het kapje eraf ging was ik erg verbaasd. De neusbrug was al zo mooi! Helemaal recht en perfect zoals ik het wou!! Enkel het vooraanzicht was erg gezwollen.
Nu is het alweer enkele dagen later. Het is niet meer zo enorm gezwollen als toen het kapje eraf ging, maar toch nog redelijk. Zoals de dokter zei (en ik ook overal heb gelezen en gehoord) moet je hier wat geduld voor hebben. Ik zie echter nu al dat het helemaal goed gaat komen! Kan niet wachten tot de zwelling meer en meer wegtrekt! Heb wel last van droge huid op en rondom mijn neus, alsook van veel puistjes erop. Dit zal ook wel wegtrekken zeker. De blauwe plekken zijn trouwens ook al helemaal weggetrokken na 10 dagen.
Ik ben in ieder geval supertevreden over de Hoffkliniek, en de kunde van J. Hoeyberghs, ondanks de vele negatieve commentaren en vooroordelen. Zo zie je maar dat je niet altijd moet vertrouwen op de publieke opinie!