Wie heeft ervaring met prp-plasma injecties?

  • Droopi

    Op andere forums heb ik er hier en daar een woord over horen vallen, maar verder weinig details gekregen.

    Het leek echter dat er een aantal mensen een beter resultaat behalen met prp-plasma injecties dan met “gewone” injectables.

    Heeft iemand hier ervaring mee? Of complicaties gekregen?

    Ik lees dat er groeifactoren gebruikt worden die de aanmaak van collageen stimuleren. Betekend dit dat je na enige tijd minder vaak een touch-up nodig hebt?

    Zijn de resultaten direct zichtbaar of bouwen deze zich op over een aantal maanden op (zoals bij sculptra)? en blijft de filler echt zitten waar het ingespoten wordt, of wil het nog wel eens verplaatsen?

    In hoeverre verandert/verbetert de structuur van je huid zoals grove porieen en fijne lijntjes?

    Ook niet onbelangrijk, welk prijskaartje zit er eigenlijk aan vast?

  • Tessa Bensch

    Hierbij wat antwoorden op je vragen mbt PRP.

    PRP of plaatjesrijk plasma wordt uit dmv centrifuge uit je eigen bloed gehaald. Het toepassen van PRP op je huid stimuleert collageen, waardoor er zeker huidverbetering plaatsvindt. Of injectables of PRP beter resultaat geeft is afhankelijk van de lokatie en indicatie (doel van behandeling). Ook kan dit verschillen per persoon.

    PRP is t.o.v. een filler niet lichaamsvreemd. Je zult dus geen last hebben van voelbare verschuivingen, dan wel inkapseling van materiaal. Complicaties worden bij PRP niet tot nauwelijks gezien door het feit dat alleen lichaamseigen materiaal gebruikt wordt. De enige complicatie die mogelijk kan optreden is zoals bij elke behandeling, ‘een infectie’.

    Doordat collageen gestimuleerd wordt bij PRP, wat dus niet gebeurd bij injectables, heb je in theorie inderdaad minder vaak een touch-up nodig. Uiteraard kunnen we de tijd niet stil zetten en is veroudering van een huid ook afhankelijk van andere factoren, zoals leefstijl (roken en stress) etc. Als je met PRP begint kun je het beste drie sessies doen met tussenposes van een aantal weken.

    PRP is te verkrijgen in een groot aantal klinieken in Nederland. Als je ons je locatie laat weten, kunnen we een advies geven welke klinieken het aanbieden.

    Op onze website http://www.bo-esthetics.com/producten/prp/ is meer informatie te vinden. Dit is echter een website gericht op klinieken, dus mogelijk wat vakjargon.

    Groet, Tessa Bensch

    Social media manager bo esthetics (distributeur van PRP in Nederland)

  • Anouk

    Hoi,

    Ik heb 3 behandelingen met prp plamsa ondergaan voor de verbetering van mijn huid. Nieuwe cosmetische behandelingen wil ik altijd uitproberen. Dit is de eerste huidbehandeling waar ik echt heel enthousiast over ben!

    Bij kliniek dokter Frodo Gaymans adviseerde ze mij om 3 prp behandelingen te ondergaan, een per maand. Na de eerste behandeling zag ik al een verbetering van mijn huid, waarbij de fijne lijntje op mijn wangen en rond mijn mond al wat minder werden. Nu ben ik 3 behandelingen verder en het ziet er super mooi uit! Of het resultaat van de prp echt een jaar houdt, zoals dokter Frodo gezegd heeft, moet ik nog even afwachten, maar vooralsnog ben ik erg tevreden. Ik houd jullie op de hoogte.

    Groetjes,

    Anouk

  • natascha68

    en wat zijn de kosten? bedankt alvast

  • Lisa

    Ik las ergens dat plastisch chirurgen adviseerden om deze behandeling nog niet te ondergaan, omdat er nog weinig bekend is over eventuele bijwerkingen en lange termijn effecten. Zelf zou ik dus nog even afwachten tot hier meer over bekend is, maar het klinkt zeker interessant, als de berichten positief blijven zou ik zeker deze behandeling overwegen.

    Weet iemand of deze behandeling de huid ook steviger maakt, of helpt het alleen tegen rimpels? Ik heb juist meer stevigheid nodig, want mijn huid begint iets te verslappen.

    Groetjes Lisa

  • Tessa Bensch

    Beste Lisa,

    M.b.t. de stevigheid kan ik je de volgende informatie geven:

    De groeifactoren in PRP stimuleren hyaluronzuur, collageen en elastine in de huid. Vooral collageen zorgt voor stevigheid en werkt daarmee preventief tegen huidveroudering.

    Dus ja, PRP maakt de huid steviger. Alleen zal het resultaat niet meteen zichtbaar zijn, omdat productie van collageen tijd kost. Even geduld dus, en het beste effect krijg je met drie behandelingen met tussenposen van een paar weken.

    Succes!

    Groet, Tessa Bensch

    Social media manager bo esthetics (distributeur van PRP in Nederland)

  • Droopi

    Lisa,

    Ik heb juist gelezen dat PRP- plasma veiliger zou zijn dan gebruikelijke fillers, omdat het schijnbaar al jaren medisch wordt toegepast. Het schijnt bijvoorbeeld het genezen te versneller bij een sport blessure.

    Anouk, ik hoop dat je nog meeleest! Ik ben erg benieuwd hoe het er nu uitziet.

  • lisalee

    Ik heb bij Avichi kliniek in Amsterdam de Vampire treatment gekocht via Groupon, uitgevoerd door dokter Arwind Chigharoe.

    Er was een kort voorgesprek waarbij de arts vertelde dat er zelden tot nooit kleine blauwe puntjes mogelijk waren bij de behandeling(waar de naald de huid raakte). Verder zou het weinig tot geen pijn doen want ik kreeg immers pijnstillende zalf op.

    Toen begon de horror. De behandeling deed vreselijk veel pijn. EN dan bedoel ik echt heeeel veel pijn. Ik ben er s avonds nog angstig door geweest. De arts moest steeds even stoppen omdat ik er dan niet meer tegen kon. Ondertussen kwamen er een andere klant of was er iets op wat hij nodig had. Het viel me op dat hij zonder handschoenen werkte en dan naar buiten liep (deur e.d. aanraakte) en dan weer door ging met de behandeling. Een behandeling waar je toch met bloed en ontstekingsgevaar werkt. Na ongeveer een klein uur was ik klaar. Ik bleef nog even liggen met coldpacks op mijn gezicht en kreeg een glaasje water omdat ik nogal ontdaan was door de pijn. Daarna ging ik naar huis. Mijn gezicht zwol steeds meer op en werd blauwer met de minuut. Thuis veel paracetamol genoment . De dag erna leek ik wel het monster van frankenstein en dat werd steeds maar erger. Ik was extreem gezwollen en heel blauw . Ik durfde de deur niet uiten mijn gezicht voelde heel stijf. Het leek alsof ik in elkaar was geslagen. Ik belde maar kreeg geen reactie van de kliniek. Uiteindelijk mailde de arts mre een keer terug waarin hij zei dat het onzin was en dat hij niks had gezien toen ik de kliniek verliet dus dat het niet kon wat ik zei. Uiteindelijk na tien dagen durfde ik weer (met veel make up op) naar buiten. De eerste vriend die ik sprak schrok enorm. Hij dacht dat ik een of ander ernstig ongeluk had gehad. Na deze reactie opnieuw contact gezocht omdat ik toch wilde dat hij zag hoe ik er uit zag. Omdat ik de arts van deze kliniek niet kon bereiken heb ik contact gelegd met andere artsen. Die vertelden mij dat dit echt geen normale reactie is maar dat het gewoon slecht is uitgevoerd. Uiteindelijk doet Groupon niks voor me. Ik mag fillers of botox nemen ipv van de vervolgbehandelingen die ik nog tegoed heb. Maar ik wil dit natuurlijk niet want ik durf deze arts niet meer aan mijn gezicht te laten komen. Dus al mijn geld kwijt waar ik zolang voor had gespaard. En mijn vertrouwen in Groupon is helemaal weg. IK zal er in ieder geval nooit meer iets kopen bij Groupon. Ik dacht dat ze garant stonden voor kwaliteit. Maar zoals een arts die ik hierover sprak vertelde, ‘als een kliniek op deze manier aan klanten moet komen, moet je je sowieso afvragen of het wel een goede kliniek is’. Hopelijk help ik mensen hier mee. Zo overkomt een ander dit hopelijk niet.

  • vicky de mey

    Ik heb er goede ervaringen met PRP voor hals en decolté. Deze zijn na twee prp behandelingen veel strakker (niet mee hangend). Ik ga er wel voor naar Hasselt België, ook omdatprp in Nederland toch vrij duur is. Clinic3D in Hasselt, PRP werd me voorgesteld na een gratis huidanalyse en consult. De behandeling zelf is is niet pijnloos, maar heel goed te verdragen (Pretty hurts niet ? :-)) Na de behandeling zag ik twee dagen wat rood aan de hals. Ik zie het effect nu al een viertal maanden, heb wel geen idee hoe lang dit blijft en wanneer een bijkomende behandeling nodig is.

  • Celeste

    Hierbij wil ik ook mijn ervaring delen met een door Dr. A. Chigharoe uitgevoerde behandeling van kliniek Avichy te Panningen.

    Het betrof hier een deal gekocht bij WOW-deal.

    Ik had gekozen voor een “filler”voor de neus-lippenplooi,

    Ik ben door Dr. Chigharoe goed voorgelicht, hij heeft met mij de mogelijkheden van te voren goed doorgenomen en

    mij verteld wat ik mocht verwachten van de behandeling.

    Hij heeftgevraagd naar eventueel medicijngebruik.

    en ook verteld dat de behandeling niet 100% pijnloos was, maar toch wel “te doen”.

    Zou ik het eventueeel toch teveel pijn vinden doen kon ik tijdens de behandeling nog altijd kiezen voor een verdovingsprik.

    Dr. Chigharoe werkte MET chir. handschoenen en we zijn NIET gestoord door telefoons of mensen die binnenvielen.

    Zijn houding was ook zeer professioneel en er werd me ook verteld dat ik de komende dagen last kon hebben van wat blauwe plekjes op de plekken van de prikjes die weer heel goed met make-up te camoufleren waren.

    Kortom ik ben zeer tevreden, zowel met de behandeling als het resultaat, kan het iedereen aanraden en zou het zeker weer doen!