janssenkliniek geschorst door tuchtcollege

  • gijs

    Martin Janssen heeft een voorwaardelijke schorsing van 3 maanden gekregen met de maximale proeftijd van 2 jaar. Na al in medische missers van de avro te zijn geweest wegens zeer ernstig falen, is deze man niet te stoppen. Toen 3 veroordelingen voor plastisch chirurg Martin Janssen van de Janssenkliniek. Inmiddels 6 in aantal.

    Volgens het tuchtcollege spreekt Janssen tevens bezijden de waarheid, dus liegt ook voor het tuchtcollege.

    In alle voorvallende zaken ligt het nooit aan Janssen en geeft hij steevast de patiënt de schuld.

    Ga niet naar de Janssenkliniek, deze voor sommige mensen als innemende arts overkomende is een wolf in schaapskleren, die voortdurend zijn artsen blijft schenden.

    Geld is zijn enige drijfveer.

  • Maartje

    De maatregel en het hele verhaal hoe deze prutser van de janssenkliniek wederom iemand heeft verminkt kun je lezen op de site van de uitspraken medisch tuchtcollege Eindhoven

    Het college is van oordeel dat, het voorgaande in acht genomen, een zware sanctie op zijn plaats is. Verweerder is voorafgaande aan en bij de behandeling van klaagster ernstig en meervoudig tekortgeschoten. Hij was ten onrechte niet aangesloten bij een klachtencommissie. Zijn bejegening van klaagster is allesbehalve in overeenstemming met de zorgzaamheid die hem als arts past. Het dossier geeft op belangrijke onderdelen onjuiste, c.q. tegenstrijdige informatie. Bij dat alles geeft verweerder geen enkel blijk van zelfinzicht, maar verweert zich vooral met verwijten aan het adres van klaagster. Ook het tuchtrechtelijk verleden van verweerder (twee waarschuwingen en drie beris- pingen) is grond voor de hierna te melden maatregel.

    Het college zal verweerder de maatregel opleggen van een schorsing van de inschrijving in het register voor de duur van drie maanden, echter geheel voorwaardelijk met een proeftijd van twee jaar.

  • Anoniem R'dam

    Ik ben een beetje ongerust…

    Ik heb vorige jaar in juli m'n borsten laten doen; siliconen.

    Echt tevreden kan ik nog steeds niet zijn en 1 litteken is erg lelijk geworden.

    Martin zei dat mijn wondgenezing niet zo best was bij die borst en dat het daar aan ligt.

    In januari gaat hij het (kosteloos) herstellen….

    Begin nu wel een beetje te twijfelen..

    Overigens best raar dat hij geschorst is maar wel nog handelingen mag verrichten…

  • Gerda

    Voorts heeft verweerder, toen hij geconstateerd had dat er iets mis was met de linker- prothese, de linkerbil geopend om beter te kunnen kijken. Op zich is dat niet onjuist, maar het getuigt wel van grove onzorgvuldigheid om dan geen enkele rekening te houden met de mogelijkheid dat de prothese dient te worden vervangen. Verweerder had een passende prothese bij de hand moeten hebben en klaagster een onnodige vervolgingreep, met alle daaraan verbonden risico’s, zoals infecties, moeten besparen. De daaropvolgende ingreep, een poging tot correctie van de rechter bil enkel door een incisie en het proberen te draaien van de prothese in de bestaande pocket, had naar het oordeel van het college een dermate geringe slagingskans dat verweerder klaagster hiervan vooraf op de hoogte had moeten stellen.

    Het college acht het overigens niet aannemelijk dat ten gevolge van de lekkende pro- these links de problemen aan de rechterzijde zijn ontstaan.

    Dit onderdeel van de klacht is gegrond.

    De bejegening

    Klaagster heeft de bejegening door verweerder als “erg” en “schokkend” ervaren. Zij heeft daar ook reden toe. De (gevolgen van de) operaties zijn voor haar welhaast traumatisch geweest, zonder dat verweerder enig blijk van compassie heeft getoond

  • Gerda

    MARTIN JANSSEN IS NIET VOOR HET EERST IN HET NIEUWS DUS,

    Hoedt je voor deze man, veel zaken hebben ook niet het tuchtcollege bereikt, omdat hij direct met zijn advocaat dreigt

    Nieuws uit het Algemeen Dagblad 2006,

    Ambitieuze Janssen hopt van de ene kliniek naar de andere

    De geboren Rotterdammer Martin Janssen is nog maar net 36 als hij zich in 1999 gediplomeerd plastisch chirurg mag noemen.

    Hij wil groot worden in de wereld van het cosmetische mankement. Kort na zijn opleiding wordt Janssen al opgevoerd in het damesblad Elle. In hoog tempo volgen optredens in tal van tv-programma’s en populaire bladen. In 2003 verbindt hij zijn naam aan twee opmerkelijke stunts. In het weekblad Panorama verloot hij tien cosmetische operaties, van liposucties tot facelifts.

    En in het radioprogramma van Robert Jensen kan zelfs een bilvergroting worden gewonnen bij Janssen. Als hij in 1999 voor de Velthuis Kliniek werkt, krijgt hij voor het eerst te maken met de keerzijde van zijn vak: een boze patiënt met ernstige complicaties na een halslift. Janssen kan de serie hersteloperaties niet afronden omdat hij in juni 2000 alweer vertrekt bij Velthuis.

    Volgens hem zelf omdat artsen er ingrepen deden waar hij niet achterstond. De chirurg gaat aan de slag in de Rotterdamse privé-kliniek Beautifull People. Die periode duurt maar een paar maanden. In 2002 wordt de zaak gesloten door de Inspectie voor de Gezondheidszorg wegens grote risico’s voor patiënten. Een rechter bepaalt later dat die sluiting onrechtmatig was.

    Rond 2003 werkt Janssen veel samen met het Ridderkerkse Body Services. Dat bemiddelingsbureau legt contacten tussen chirurgen en patiënten en regelt ook operatiefaciliteiten.

    Body Services-directeur Diana Gabriëls Verweijen denkt met weinig genoegen terug aan die tijd. ,,Martin was een goede chirurg. Tot hij borstvergrotingen in een half uurtje operatietijd propte om weer snel door te kunnen met de volgende klant. Vaak heb ik andere artsen op moeten trommelen om ontstekingen en nabloedingen te behandelen. Het is tientallen keren gebeurd en het heeft mij veel geld gekost.’’

    Twee jaar geleden verbrak Gabriëls Verweijen de zakelijke relatie met Janssen. Janssen ontkent die gang van zaken: ,,Ik heb zélf afscheid genomen van Body Services en niet andersom. Hoe kan de directeur trouwens oordelen over mijn handelen? Zij is geen arts. Bovendien: waarom heeft zij zich dan door mij laten behandelen? Pure laster.’’

    Toegevoegd door moderator

    Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/2377909/2006/05/19/Ambitieuze-Janssen-hopt-van-de-ene-kliniek-naar-de-andere.dhtml

    Laatste alinea in originele berichtgeving is door het AD gerectificeerd en om deze reden in bovengenoemd bericht weggelaten

  • Eefje

    Wederom is plastisch chirurg Martin Janssen berispt, in dit geval door het regionaal Tuchtcollege voor de Gezondheidszorg. Nu nadat hij een vrouw met complicaties na een ooglidcorrectie niet snel genoeg naar een oogarts had doorgestuurd. Volgens de krant Algemeen Dagblad is het al de derde keer dat deze Helvoirtse chirurg berispt wordt.

    De 34-jarige vrouw is hierdoor blind geworden aan een oog. Tijdens de zitting had Janssen zijn excuses al aangeboden en de fout erkend, maar voor het Tuchtcollege was dit niet voldoende, hij had eerder de risico’s moeten onderkennen.

    Dit is de vrouw uit het programma Medische Missers, terug te zien via de Avro, Google op medische missers, aflevering gemist.

  • yvon

    Uitzending gemist

    Medische missers

    Is terug te zien VIA de website

    Aflevering 1

    Het ernstig veelvuldig falen van martin janssen van de

    Janssenkliniek

  • Marieke van Gendringen

    Iedere fatsoenlijke plastisch chirurg is na alle ernstige drama,s, waarvan men nu weet dat ze veroorzaakt zijn door

    Permanente fillers, overgestapt op andere technieken.

    Deze permanente fillers zijn door de nadelen die ze kunnen geven omstreden geworden, maar niet verboden om te injecteren. Het wordt nog steeds gebruikt omdat je dus maar 1x hoeft te spuiten, je hoeft niet zoals bij niet permanente fillers na verloop van tijd weer terug te komen om het opnieuw op te vullen. Maar andere redenen waarom het nog steeds gebruikt wordt, ondanks de nadelen, is simpelweg omdat er geld aan verdiend wordt en er onverantwoordelijke artsen zijn die niet willen zien dat je patiënten hiermee moedwillig kunt verminken. In uw geval was dit overigens acht jaar geleden nog niet allemaal zo bekend, maar nu dus wel. Dus als artsen het nu nog gebruiken, beoordeel ik dat als onverantwoord.

    (dr. Frank Niessen, plastisch chirurg)

    ONDANKS dat de consumentenbond tegen het gebruik van permanente fillers is, en het RIVM, en ook

    De twee beroepsverenigingen NVPC en NVCPC,

    De beroepsverenigingen waar Janssen naar verwijst op zijn site, er bij aangesloten te zijn, kwalitietslabel gebruiken, maar niet conformeren aan de standpunten van deze beroepsgroepen

    Gaat deze Martin Janssen dus wel door met het gebruik van permanente fillers, Aquamid valt nog steeds bij de behandelingen op zijn site.

    Artseneed:

    Ik stel het belang van de patiënt voorop

    Ik zal aan de patiënt geen schade doen

    Ik erken mijn verantwoordelijkheid voor de samenleving.

  • Theo

    Uit weekenweekblad, interview met Martin Janssen.

    Kortom, ik denk dat ik maar geneeskunde ga studeren, want dat verdient goed.

    Dat is nog steeds de drijfveer, groter dan de artseneed

    Goed verdienen aan bijvoorbeeld het gevaarlijke aquamid

    En als je klachten hebt, is daar de advocaat direct in beeld van Janssen

    Tekst:

    Wat wilde je als kleine jongen worden?

    ’Straaljagerpiloot. Daar ben ik heel ver mee gekomen, maar toen werd ik afgekeurd bij de psychiater. Hij vond dat ik niet zo goed in teamverband kon werken, hij vond mij meer een solist. Op het moment dat ik bij de psychiater zat dacht ik bij mezelf: die man heeft het goed voor elkaar, ik denk dat ik maar geneeskunde ga studeren.’

  • dani

    Martin Janssen, Janssenkliniek, de proeftijd is ingegaan op 7 april 2010 en eindigt op 6 april 2013

    Big nr 29032825701

    Een klacht indienen bij het tuchtcollege als je bent benadeeld

    Met zijn staat van dienst gebeurt er dan wellicht iets om deze martin janssen

    Eens echt een halt toe te roepen