Zoals beloofd een update.
Mijn onder ooglidcorrectie is nu bijna 2 maanden geleden. Het genezingsproces, het bijtrekken van de littekens, ging me niet snel genoeg. Je moet dus echt heel veel geduld hebben.
Ik ben echt heel erg blij dat ik deze correctie heb laten doen, ben (nu al) heel erg blij met het resultaat, ik zie er niet meer moe uit. Als ik 's morgens wakker word, dan hoeven mijn ogen niet meer wakker te worden (voorheen waren mijn ogen erg dik en dat trok pas halverwege de ochtend weg). Mijn oogopslag is niet anders geworden, net zo min als mijn gezicht, alleen mijn wallen zijn weg! :-)
De reacties van vrienden, kennissen en collega's zijn ook heel erg positief. Degenen die het niet wisten, kijken wel langer naar me. Als ik dan vertel dat mijn wallen weg zijn, krijg ik de reactie: “Ja, inderdaad, ik zag iets aan je, maar kon het niet plaatsen. Ziet er echt heel goed uit.” Degenen die het wel wisten, vinden allemaal dat ik echt “opgeknapt” ben.
Als je heel goed kijkt, dan zie je de littekens aan de zijkant (in mijn kraaie-pootjes) nog, die zijn nog wat rose. En als je weet waar de onderhuidse hechting zit (die verdwijnt nog), dan zie je nog een heel klein bultje zitten.
Het heeft wel even geduurd voordat ik weer het gevoel had dat de huid onder mijn ogen van mij was, het voelde gewoon nog wat raar aan. Verder kan ik echt merken dat er veel huid weg is gehaald (gelukkig niet teveel) als ik mijn contactlenzen in wil doen, er zit aan de onderkant van mijn ogen geen speling meer. Soms is het nog gevoelig, bij koud weer, maar ook dat zal wel slijten.
Mijn overtuiging en mening: Als je een goede plastisch chirurg weet te vinden, dan is het zeker de moeite waard om een onder ooglidcorrectie te laten uitvoeren. Het blijft natuurlijk een risico hoe het uitpakt.
Ik ben erg blij met het resultaat, heb meer zelfvertrouwen, voel me fijner in mijn vel.
Heel veel succes en sterkte!
Carolien