Lynn,
Jammer inderdaad dat er erg weinig te vinden is over een onder ooglidcorrectie. Ik heb ook enorm zitten zoeken, helaas heel weinig gevonden. Bijna alle ervaringen gaan over een boven ooglidcorrectie.
Nu een week geleden heb ik onder ooglidcorrectie laten doen. Ook ik had teveel vel onder mijn ogen, stoorde me daaraan en daardoor leek het alsof ik heel moe was, steeds vaker vroegen mensen mij ook of ik moe was. Dat was eigenlijk de druppel en heb ik besloten om deze ingreep te laten uitvoeren. Allereerst heb ik in mijn omgeving gevraagd naar ervaringen, een goede plastisch chirurg met goede resultaten. Die heb ik gevonden.
De ingreep vond onder plaatselijke verdoving plaats, de verdovingsprikken vond ik niet erg, die bij de tandarts zijn veel vervelender. De platsiche chirurg die mij opereerde, vertelde steeds wat hij deed, heel plezierig vond ik. Je voelt wel dat er “gerommeld” wordt, maar pijn tijdens de ingreep heb je niet. Het meest vervelende vond ik het losmaken van de huid en het trekken om te kijken hoeveel huid er verwijderd kon worden. Bij mij is er bijna 2 cm huid weggehaald, wat best veel was, begreep ik naderhand.
De pijn naderhand is mij enorm tegengevallen, de eerste dagen heb ik veel paracetamolletjes geslikt, dat werkte wel. Verder heel erg veel gekoeld, er stond een bak water in de koelkast met daarin een plastic zakje met ijsklontjes. Daar deed ik dan grote wattenschijfjes in, werkte prima! Douchen en haren wassen mocht ook gewoon.
Direct na de ingreep zag ik al dat mijn wallen weg waren :-) , ondanks dat er pleisters onder mijn ogen zaten.
De zwelling en het blauw worden, daar heb ik gelukkig niet veel last van gehad. Wie weet, heeft het wel geholpen dat ik 2 weken voor deze ingreep al arnica ben gaan slikken.
Morgen gaan de pleisters eraf en de hechtingen eruit. Natuurlijk zal e.e.a. nog verder moeten genezen. Over een poosje kan ik je dus vertellen of het geworden is wat ik gehoopt had. Maar zelfs nu kan ik al zien dat het opgeknapt is.
Mijn chirurg vertelde me nog, misschien wel handig om te weten, dat hij het liefst werkt met iemand die plaatselijk verdoofd is, omdat hij dan tijdens de operatie bij het afsnijden van het overtollig vel, kan vragen om je ogen te openen en omhoog te kijken en je mond heel ver open te doen, zodat hij zeker weet dat hij niet teveel verwijderd.
Ik wens je heel veel succes, mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.