Hallo,
Ik woon nu 3,5 jaar in Hongarije. En heb inmiddels al heel wat contacten en ervaringen met verschillende mensen. Zo ook een uitstekende plastisch chirurg, die in het gewone Academische ziekenhuis werkt hier in Zuid west Hongarije in de plaats Pécs. Hij staat internationaal zeer goed bekend en is juist weer terug in Hongarije na bijna een jaar werken in één van de grootste ziekenhuizen in Londen.
De operatie is hier prima te doen, alleen is zo'n ziekenhuis zelf iets anders dan wat we gewend zijn in NL. Het ziet er sombertjes uit, niet zo mooi als je gewend bent, je krijgt geen geweldig eten, moet je eigen bestek enzo meenemen, je eigen handdoek, WC papier enz.
Op zich natuurlijk helemaal niet erg als je dat van te voren weet. Wel gewoon een eigen kamer met badkamer.
Deze chirurg gaat een privékliniek openen dit voorjaar en vraagt zich af of er eventueel een markt is voor Nederlanders.
Om een indicatie te geven, de operatie in het Academisch ziekenhuis in Pécs kost ongeveer E 1000 (dit was voor liposuctie; buik, maag, bovenbenen en de buikwand correctie), je verblijft 5 dagen, alles inclusief, uitstekende verzorging, aardig personeel (maar spreekt alleen Hongaars, dus dat is niet heel leuk) en de dokter zelf kijkt vaak naar je om, is super aardig, heeft veel tijd voor je spreekt uitstekend Engels. Helaas zijn de prijzen dit jaar al behoorlijk omhoog gegaan, maar nog steeds concurrerend met de Nederlandse prijzen.
Ik ken 3 Nederlandse dames die het hebben laten doen, nog in het ziekenhuis en die zijn zeer tevreden met het resultaat.
Een operatie in de privékliniek, waar het dus wel wat luxer en mooier verblijven is zal wel duurder uitkomen, maar nog steeds minder dan in NL.
De prijzen heb ik nog niet, maar dat gaat allemaal komen (wellicht rond de E 2000 all in, maar dat is nog niet bevestigd) .
Ikzelf heb 2 huurhuizen op een half uur van de stad af, zodoende heb ik ook mijn belangstelling om hem te helpen met de kliniek, maar naast de kliniek zit ook een mooi hotel, dus daar kun je ook verblijven, maar als je dan bijvoorbeeld 2-3 weken wilt blijven voor alle check ups, wordt dat best duur, ook als je bijvoorbeeld met een vriend of vriendin komt en meteen een beetje vakantie wilt houden is een huisje denk ik leuker verblijven.
Hij doet trouwens alle mogelijke plastische ingrepen hoor.
Ik ben benieuwd!
Groet,
Sandra
sivdbijl@gmail.com