Zelf je neus veranderen na een operatie

• F.vdK

Kan dit?

Nou blijkbaar wel. Ik ben 3 maanden geleden geopereerd aan mijn neusvleugels en septum in een prive-kliniek. Ik wilde mijn neusgaten/vleugels wat minder naar buiten laten staan dus wat meer gelijk naar binnen zodat het er wat fijner uitzag. En het tussenstuk wat septum heet, stond een paar milimeter schuin. Ik heb al eerder een operatie gehad aan mijn neus en toen zag het er echt heel slecht uit. Stond alleen maar nog schever. Tweede operatie had ik hoge verwachtingen. Nu moest het toch echt gaan lukken die neusgaten wat meer naar binnen, wat rechter de boel en wat netter. Ook ergerde ik me groen en geel aan het tussenstuk wat schuin stond. Het waren maar een paar milimeter, maar net genoeg om een heel opvallende scheefstand te krijgen.

Werd geopereerd, na een week kapje eraf, was het wel recht in het midden, maar ik was zo diep bedroeft, die neusgaten stonden nog steeds naar buiten (wijd open) ze waren wel wat kleiner geworden maar nog steeds stonden ze naar buiten. Wat heb ik gedaan? De assistent had toen ze het kapje eraf had gehaald alles afgeplakt en zei me dat ik het nog ruim 4 dagen moest laten zitten. Thuis had ik het zelf nog meer ingetaped en dan op zo'n manier dat de neusgaten gedwongen waren te staan in de vorm die ik zelf mooi vind.

Ik heb de tape 2 weken laten zitten, dus niet 4 dagen ….wel om de paar dagen eraf gehaald om schoon te maken en opnieuw met alle voorzichtigheid opnieuw ingetaped. Mijn neusgaten zijn nu (zij het maar een klein beetje verschil) wel naar mijn zin. Ik ben nu 3 maanden verder en het staat nog steeds goed. Ze zijn gewoon in die stand gegroeid. Ik denk dat het komt omdat er al wat gedaan was aan mijn neusgaten, dat het allemaal nog moest aangroeien en herstellen en daarom is het misschien wel zo gegroeid. Was het bij gezonde neusgaten waar niet aan gesleuteld was, was het misschien niet gelukt.

Jullie zullen het wel een raar verhaal vinden, maar het kan dus echt. Ik ben er in ieder geval heeeeel erg blij mee. Ik heb nu dat wat ik altijd wilde. Ellende is wel dat gedurende minimaal 2 weken voor gek loopt.

de groeten van F.:)-D

• L.

Hoi F.

Mag ik vragen of jij aan je neusvleugels bent geholpen omdat deze zichtbaarder zijn geworden na je eerste operatie? (omdat ze de neus hebben verlaagd en daardoor de neusvleugels naar buiten komen te staan).

En zou je me kunnen vertellen hoe zie die neusgaten kleiner hebben gemaakt? Is er is gesneden?

Ik hoor graag van je.

L