moedervlekken verwijderen op gezicht

• Marieke

Hallo,

Ik wil een paar moedervlekken weg laten halen van mijn gezicht.

Maar wil dus niet dat er lelijke litekens achter blijven dus zoek ik een plastische chirug(e) die dit perfect kan verwijderen.

Heeft iemand ervaring met een kliniek/plastische chirurg(e) die dit heel mooi kan?

Alvast bedankt voor een reactie

• Xander

Beste Marieke,

Zelf heb ik ongeveer 20 pigmentvlekken van mijn gezicht laten verwijderen door middel van een laserbehandeling bij de ATS Kliniek.

Het ging om vlekken die niet verheven zijn (anders moet je naar een dermatoloog) en varieerden van donker (haast op de huid) tot

redelijk licht (dieper in de huid) en allemaal zijn ze nu, na 3 behandelingen, vrijwel verdwenen. De behandeling kostte 125 euro per keer.

Nadeel is wel dat je 2 a 3 weken rondloopt met allemaal rode vlekken op je gezicht, maar na die tijd zijn alle pigmentvlekken duidelijk veel

lichter geworden en zijn de donkere vlekken (die haast op de huid liggen) al zelfs vrijwel helemaal verdwenen. Daarnaast moet je ook de

eerste paar weken elke dag zonnebrandcreme smeren op je gezicht en dien je zonlicht te vermijden. Het grootste voordeel voor mij was

dat er niet in mij gesneden wordt (dus geen littekens), en dat er niet een laagje van m'n huid gehaald wordt, maar dat de laser zelf het probleem aanpakt.

De diepere vlekken vereisen echter meerdere behandelingen, maar ik denk dat ik niet meer terugga nu na 3 behandelingen (ik ben tevreden zo).

Ik hoop dat je zo voldoende informatie hebt gekregen om zelf een keuze te maken =)

Groeten, Xander