Neuscorrectie autoloog kraakbeen

• Billie1989

Iemand ervaringen met een neuscorrectie waar er extra kraakbeen wordt gebruikt om de neus mee op te bouwen/vormen?

Geeft dit mooie resultaten?

Groetjes

• Ilse

Ik heb hier wel ervaring mee.

Bij mij hebben ze in december 2008 bij mijn 2e neuscorrectie operatie een stuk kraakbeen uit mijn oor gehaald. Dit stukje is aan de achterkant uit mijn oor gehaald (geheel mooi genezen weinig last van gehad) en vervolgens bij mijn neus geplaatst in het stukje tussen de ogen. Bij mijn oor zie je er eigenlijk niets van tenzij je het weet en er op gaat letten. Andere mensen zien het absoluut niet. Bij mijn neus is het mooi geworden al is het niet helemaal vlak zoals het hoort. Er steekt bij mij als je gaat voelen waar het geplaatst is een stukje (puntje) kraakbeen uit. Alleen zichtbaar als ik de huis glad trek. Verder ben ik er heel blij mee want het is maar mooi opgelost zonder dat een buitenstaander het kan zien.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Groetjes

• Billie1989

Dankjewel Ilse om te reageren! Is altijd fijn om te weten hoe zoiets is meegevallen bij iemand… Ik wil ook graag een tweede neuscorrectie laten doen en daar zal normaal ook kraakbeen voor uit m'n oor moeten worden gehaald. Alleen ben ik erg bang dat dit zichtbaar is. Maar blijkbaar valt dit erg goed mee! Mag ik vragen bij welke dokter je het hebt laten doen? Was dit dezelfde als degene die je de eerste keer geopereerd heeft?

Groetjes!

• Ilse

Valt inderdaad erg mee. Voor jezelf is het ietsjes zichtbaar als je er met een vergrootglas op gaat kijken maar voor anderen is niets te zien. Ik heb het bij een KNO arts laten doen in Ede, de heer Boek en de heer Majoor. De eerste operatie was bij mij mislukt en was gedaan door dokter Vd Weij. Een andere dus. .

Groetjes

• L.

Hallo Billie,

Ik heb ook een stukje kraakbeen uit mijn oor laten halen. Het lijkt een enorme operatie maar dat valt best mee volgens mij is het zelfs nog onder locale verdoving te doen. In eerste instantie hebben ze bij mij donorkraakbeen gebruikt maar dat is niet blijven zitten, na verloop van een aantal maanden heeft mijn lichaam het afgebroken. Daarom is het opnieuw gedaan en dit keer met eigen weefsel en wel uit een stukje van mijn oor. Echt niemand die het ziet. Het wordt gehaald uit de schelp van de binnenkant van je oor, je ziet slechts een dun wit littekentje. Heb je lang haar, dan is er helemaal niemand die het ziet.

Waar ik het heb laten doen?

Bij professor Nolst in Amsterdam toets zijn naam maar eens in onder zoeken in dit forum en er gaat een wereld voor je open.

Heel veel succes ermee!!

Belangrijk nu voor jou is om de beste chirurg te zoeken. Want de deskundigheid is er, alleen niet alle pc weten dit juist toe te passen.

mvg, L

• neusie

Hoi Billie,

Bij mij hebben ze bij de 2e neuscorrectie ook kraakbeen moeten gebruiken maar dan vanuit mijn neus dus niet bij mijn oor.

• bob1990

ik zat ook aan zoiets te denken, maar hoe zit het met de kosten, duurder of goedkoper dan een gemiddelde neusoperatie en hoe word het geplaatst? als het van buitenaf is zie je dan toch ook een littekentje? Alvast bedankt voor degene die het weet! xxx

• Billie1989

Bedankt L. voor je nuttige informatie! Ik heb vooral schrik dat je het kraakbeen gaat zien zitten, maar als ik jou zo hoor is dat niet het geval! Ik had inderdaad al aan dr. Nolst gedacht maar heb gehoord dat hij weldra op pensioen gaat en daarmee heb ik een beetje schrik dat hij dit niet meer gaat kunnen doen. Ik heb ook al veel goede reacties gehad over dokter Lohuis. Dus vooraleer ik dit laat doen wil ik toch wel echt zeker zijn van mijn stuk. Na deze keer moet het gewoon goed zijn :-)