wallen na dysport/botox

  • Sacha

    Ik heb precies 1 week geleden een botox behandeling gedaan. Alle rimpeltjes zijn idd minder maar heb sinds maandag wallen. Is er nog iets wat je daar tegen kunt doen en hoe lang duuurt het voor deze verdwenen zijn.

  • bloem

    Bij mij is het nu 2 maanden geleden en onder mijn rechteroog heb ik nog steds een soort vochtwal, is iets minder geworden maar ik zie het nog steeds en niets helpt. Hoop dat het bij jou snel verdwijnt.

  • Sacha

    Echt vervelend voor je Bloem. Dit is een bijwerking die ik vooraf niet beschreven zag staan.

    Hopelijk trekken ze bij mij sneller weg.

    Het is bedoeld om er mooie uit te zien, maar met die wallen ben ik er echt niet knapper op geworden.

    Bedankt voor je reactie.

  • Margriet

    Hoi

    Bij mij hetzelfde. ik gong voor botox om een openere blik te krijgen. De dokter vroeg mij of ik s'morgens wel eens wallen onder m'n ogen had, ik zeg ja wie niet. Toen zij ze dat ze onder m'n ogen ook wat zou spuiten. Nu heb ik erge wallen onder m'n ogen. Ook de open blik is niet gelukt, m'n bovenste oogleden zijn ook gezwollen. Voor mij geen botox meer. Is erg duur, en kan beter gelijk voor een oogcorrectie gaan, heb je dus wel resultaat mee.

  • maja

    ook ik heb na 3 x botox laten spuiten iedere keer wallen, ze trekken langzaam weg als de botox is uitgewerkt.

    Collega's zeggen: wat zie je er moe uit in plaats van wat zie je er goed uit!!!

    het schijnt dat de lymfe afvoer bij bepaalde mensen stagneert na botox zetten en daar krijg je wallen van, voor mij dus ook geen botox meer.

    Maja.

  • marianne

    voor mij ook geen botox meer, wallen en ik zie er moe uit,dit schijnt te komen door een slechte vocht afvoer en stagneert helemaal na botox zetten vertelde mijn arts.

    Je moet maar net de pech hebben, nou ik zie er niet uit na botox.

    Maja

  • Annebeth

    Hee dames ik zie dat het alweer een tijdje terug is dat er iets in dit forum is geplaatst maar ik vroeg me even af hoe jullie tegenover botox staan op dit moment. Laten jullie nog steefs met enige regelmaat jullie kraaienpootjes en voorhoofdrimpels doen? Ik vind het een beetje lastig inschatten. Ik sta op het punt om botox te laten zetten (zelf ben ik 46 jaar) maar ik vraag me een beetje af of het nu echt een kwestie is van heel goed bijhouden of dat je best lang doorkunt met het resultaat. Ook vroeg ik mij af hoe jullie de praktijk hebbe geselecteerd waar jullie naartoe gaan/zijn geweest. Ik las namelijk verderop in het forum ook dat het er niet perse toe doet of een praktijk is aangesloten bij zo'n vereniging. Hmm.. bij mij in Amsterdam zit Jan van Goyen om de hoek en daar heb ik wel goede verhalen over gehoord, maar ik vind het gewoon wel een beetje spannend allemaal.. ik ben best bang dat ik net als Maja bijvoorbeeld mijn wallen alleen maar erger worden. Hopelijk kunnen jullie mij helpen! 

  • Moon

    Ik heb 2,5 maand geleden botox laten zetten in mijn frons en kraaienpootjes. Sowieso 5 dagen hoofdpijn. Van te voren vroeg ze of ik vochtwallen krijg, ik zei nee want krijg altijd donkere kringen. Het spuiten deed echt geen pijn. Na 1,5 week had ik geen rimpels meer maar wel dikke vochtwallen. Ik besloot terug te gaan en ze zei een beetje laconiek, oh dan volgende keer niet onder de ogen voor jou! Beetje allergische reactie. Het wordt dus pas weer normaal als de botox uitwerkt…. Omg. Nu 2,5 mnd verder en de rare rimpels die ik onder mijn ogen kreeg (dit gebeurd als je de kraaienpootjes plat spuit, dan kunnen de rimpels onder je ogen niet meer ‘weglopen’ waardoor er dus diepe rare rimpels onder je ogen ontstaan) worden minder. Vochtwallen zijn er nog! Ik zie er moe uit. Heb spijt. Hoop dat dit nog weg trekt. Iemand dezelfde reactie en hoe lang duurde het voordat je weer normaal was?

  • Moon

    Ik was trouwens bij Faceland in Rotterdam

  • Moon

    Hi jofel 

    ja de hoofdpijn hield ongeveer 2 a 3 weken aan daarna was het weg. Hoe heet jouw topic?