Neuscorrectie vergoeding

• Rik

Hallo lieve mensen,

Ik heb een dringende vraag, ik ga zo kort mogelijk schrijven hoe het zit dus lees het aub door.

Als kind ben ik vele jaren misbruikt geweest door mijn oma en heb ik vreselijke dingen meegemaakt met mijn vader.

Aan die kant van de familie heeft iedereen dezelfde neus. Die neus heb ik helaas ook. Ik denk niet dat ik ooit gelukkig zal zijn zonder dat ik die neus laat veranderen.

Ik zit ook bij de GGZ voor traumaverwerking, en dat werkt goed, maar mijn neus wil ik alsnog dolgraag anders hebben.

Helaas is het enige familielid waarmee ik contact heb mijn moeder. Die heeft niet veel geld en ik zelf ook niet want ik moet alles (studie, etc) zelf betalen.

Zou iemand mij eerlijk advies willen geven over hoe ik het meeste kans maak op een vergoeding van een neuscorrectie?

Is het nodig om echt medische klachten te hebben met betrekking tot ademhaling, etc?

Of krijg ik de vergoeding ook als ik mijn neus een keer gebroken heb (of in de nabije toekomst zal breken)? Of is alleen een gebroken neus niet voldoende voor de vergoeding?

Alleen serieuze reacties aub.

Liefs,

Rik

• Neusie

Hallo Rik,

Als je wilt dat je neuscorrectie vergoed wordt moet je er lichamelijk problemen van hebben. Dus inderdaad moeite met ademenen door een scheefstand van je neus. De PC kan dit voor je recht zetten en als het dan toch wordt vergoed meteen de rest aanpassen.

Bij mij was het neit gelukt ondanks dat mijn septum scheef stond.