litteken 'puntjes' na ooglidcorrectie

  • Frieda

    Hallo allemaal, een kleine 3 wkn geleden heb ik een boven- en onderooglidcorrectie laten uitvoeren. Nu heb ik bij beide ogen - zowel onder als boven - bij het uiteinde vd littekens een bobbeltje/puntje. als je erop druk dat voel je alsof er iets onder zit. Herkennen jullie dit en weten jullie of dit verdwijnt en misschien ook nog tip om dit sneller te verhelpen. Nu zie je nl die puntjes zo duidelijk dat het geheel er vreemd uitziet. Graag een reactie, waarvoor alvast heel veel dank. Frieda

  • Nala

    Hoi Frieda,

    Mijn moeder heeft die operatie ook gehad en heeft hetzelfde.

    Volgens de dokter zijn dit stukjes wild vlees afkomstig van het dichtknopen van de hechtingen.

    Het vervelende van littekens is dat alleen de tijd ze kan helen.. Verder heb je een gel genaamd dermatix.

    Dit is een siliconengel. www.dermatix.nl

    Hoop voor je dat het snel verbetert.

    Groetjes Nala

  • Frieda

    Hoi Nala,

    Bedankt voor jouw reactie. Ja, ik denk dat ik het zelfde heb als jouw moeder. Heb meteen de gel gekocht! Nog even een vraag aan je nl hoe lang duurde het bij jouw moeder voordat de ‘puntjes’ verdwenen of minder werden?

  • Nala

    Hoi Frieda,

    Haha, je hebt er geen gras over laten groeien en de gel maar meteen gekocht!! Zou ik ook doen hoor..

    Ben er net achter gekomen dat de gel vergoed wordt als je het via de huisarts krijgt. Helaas nu te laat, maar wie weet voor een volgende keer..In principe moet je de ge 2x daags aanbrengen en zou er na zo'n maand of twee wel verschil moeten gaan optreden. Je schijnt het er niet te dik op te moeten smeren!! Ik denk dat je best een heel eind komt in het beter maken van de littekens met deze gel en de verdere natuurlijke genezing van de littekens.. Het helpt zelfs bij hypertrofische littekens en keloïden (dikke, verhoogde en uitbreidende littekens). Ik ben erg benieuwd en ik hoop voor je dat het snel minder wordt. Ik zou het leuk vinden als je me op de hoogte houdt.. Ben benieuwd, succes!!

    Groetjes Nala

  • Frieda

    Hoi Nala,

    Tja, ik wil zsm van die lelijke puntjes af, dus meteen kopen! Heeft het dus ong 2 mnd geduurd bij jouw moeder voordat zij verbetering zag? Tjonge, dat vind ik best wel lang. Heeft haar arts gezegd dat de puntjes uiteindelijk dan ook helemaal verdwijnen? Ik hoor graag weer van je. Fijn dat je gereageerd hebt.

    groetjes

    Frieda

  • Nala

    Hoi Frieda,

    Ja, helaas heeft het bij mijn moeder wel even geduurd voordat het beter werd. Je voelt en ziet wel al een na bijvoorbeeld een week of 4 dat de littekens gladder en minder vurig worden.Bij haar zijn de puntjes in ieder geval een stuk “platter”. Wat haar arts daarover heeft gezegd dat weet ik niet precies. Maar helaas is littekengenezing bij iedereen natuurlijk weer anders. Ik leef echt met je mee, begrijp dat je zo snel mogelijk verbetering wilt zien. Vooral natuurlijk ook omdat het om je gezicht, je ogen gaat..

    Groetjes Nala

  • angelique

    Hoi Frieda, ik zag dat jij in 2009 een ooglidcorrectie heb gedaan en daarna nog een tijd last heb gehad van die bobbeltjes aan het einde van de littekens.

    Nu is mijn vraag hoe is het daar mee afgelopen??? Heb nl zelf ook 3 weken geleden onder en bovencorrectie gehad wat er mooi uitziet alleen blijven die bobbels en dat ziet er gewoon niet uit.

    Kan ook niet even langs de kliniek heb het in thailand laten doen,ga pas weer over 4 mnd.

    Ik hoop dat het toch wel weggaat.

    Graag hoor ik wat van je.

    gr angelique

  • sophie

    Hallo,

    Eind april 2009 heb ik een onderooglidcorrectie laten doen, maar

    heb er enorm veel spijt van.

    Het voelde net alsof het oog te ver was dicht genaaid en er begon een

    plooi te komen schuin onder t oog.

    Tijd zou alle wonden helen. Nou niet dus.

    Uiteindelijk zou er afgelopen oktober een correctie plaats vinden.

    Nu voelt t nog erger. Tevens zie je nu rode lijn bij t oog

    en het blijft zo'n gevoelige plek. niet te geloven, vooral als je snel je gezicht

    even wilt wassen.

    Nu anderhalf jaar, veel (vakantie) geld kwijt, 2 x 10 dagen echt niet toonbaar

    vroeg ik me ook af of er meer gedupeerde mensen zijn en kwam zo op deze site.

    En of we samen sterker staan.

  • Rinus

    Deze kleine bultjes komen vaker voor bij ooglidcorrceties. Eigenlijk zijn het kleine cysten. Kunnen gemakkelijk weer worden verwijderd.

    groet Rinus

  • gerda

    Ook ik heb die puntjes ang gehad,maar nu zijn ze zo goed als weg,het heeft allemaal“veel ”tijd nodig.Ik dacht óók even een ooglidcorrectie te laten doen(het is nu 2 jaar geleden)en mn ogen “werken”nog steeds !!