angst neuscorrectie

• bart31

Ik heb voor mzelf besloten eindelijk de neuscorrectie te laten doen…alleen bij de gedachte hieraan

gieren de zenuwen door mijn keel…ik wil het zo ontzettend graag dat ik dit maar voor lief moet nemen maar toch..

heeft iemand hier ervaringen mee gehad en hoe ben je met de zenuwen, pure angst eigenlijk, omgegaan?

• ano

Bart,

Bij mij is het ook pure angst, vooral voor de narcose en de ingreep zelf, niet zozeer voor het resultaat, daar heb ik wel vertrouwen in. Je geeft gewoon alle controle weg over je lichaam, en dat bezorgt me soms echt lichte paniekaanvallen. Daarom heb ik ook gevraagd om premedicatie voor de operatie, dan raak je zowiezo iets versuft.

groet

• Maartje

Beste Bart & Ano,

Vorige week dinsdag heb ik mijn neuscorrectie ondergaan en het is mij 200% meegevallen!

Ik begrijp dat het eng is om ‘de controle’ los te laten, maar zoek een kliniek waar je je op je gemak voelt en waar je vertrouwen in hebt.

Ikzelf ben naar MediConsult in Haarlem geweest en het is er werkelijk fantastisch.

Voor mij was dit een na-correctie, omdat we nog niet helemaal tevreden met het resultaat waren, maar wederom is het me weer zooo meegevallen.

Ik werd zo goed opgevangen, kreeg een tabletje voor die tijd om je relaxter te maken (krijg je standaard) en na de operatie wordt je lief verzorgt. Zo blijf je daar ook een nachtje slapen en krijg je s morgens nog een heerlijk ontbijtje, voordat je naar huis mag.

Je zou bijna denken dat het een hotel is!

Morgen mag bij mij de kap eraf en de hechtingen eruit. Daar zie ik erg naar uit!

Mijn advies: laat je goed informeren en doe het ergens waar je een fijn gevoel krijgt. Dat scheelt een hoop zorgen!

Suc6!

Grtz, Maartje

• Bart

Hai Maartje

Ben blij dat het allemaal is meegevallen voor je. dat geeft me wat meer moed ook.

weet je waar ik ook een beetje mee zit is hoe de omgeving erop gaat reageren…heb je het veel mensen verteld

van te voren? hoe reageerden ze erop?

succes met herstel!

• ex nasa

Hallo Bart,

Ik was ook erg bang voor mijn omgeving dat ze er raar op zouden reageren. Voor mijn operatie was ik van plan om het tegen haast niemand te vertellen, echter weten best veel mensen het nu. Ik zou er niet teveel druk om maken. Ze zeggen wel eens: een neus maakt je gezicht. Als hij te groot is of opvallend dan is het iets wat erg opvalt. Als hij normaal en bij je gezicht past valt niemand het op, maar de andere delen wel weer. Ga er maar vanuit dat de reacties voornamelijk zijn: “wat zie je er goed uit”. En niet “he, heb jij je neus laten verbouwen”.

Qua narcose en jezelf helemaal overgeven zou ik niet te veel over nadenken. Hoeveel operaties worden er wel niet verricht op een dag, die gaan allemaal onder narcose. Tevens stelt de narcose zelf niks voor, duurt 10 sec en je bent weg, (vond dat gevoel van die 10 sec nog wel geinig eerlijk gezegd). Als je wakker wordt benje goed versuft maar met het idee dat je lekker de hele dag op je bed mag blijven liggen. Pijn heeft niemand na deze ingreep dus daar hoef je ook niet bang voor te zijn.

In ieder geval heel veel sterkte met de operatie.

• Bart

Hai Nasa

thx, erg bemoedigend bericht..ik vind het zelfs eng om aanmijn ouders te vertellen…maar

ik trek het zeker niet om dit allemaal in mijn eentje te moeten doorstaan. Daarvoor vind ik het te heftig..dat gesnij aan je gezicht.

maar het zit me dwars, ik kan er wat aan doen dus dan ga ik het doen. Heb jij veel steun gehad aan je omgeving

tijdens dat hele proces?

grt

• ex nasa

Hallo Bart,

Mijn familie wist ervan en mijn vrienden. Ik ben al vaker geopereerd dus de hele situatie was niet nieuw voor me. Inmiddels weet bijna iedereen het,je weet heo snel dat gaat. En moet eerlijk zeggen ik geef er ook niks om ook niet, in eerste instantie was ik er erg huiverig over. Dat mensen zouden gaan praten etc.. maar dit is me allemaal ontzettend meegevallen.

Als je nog wat dingen wilt weten over het proces/resultaat, laat dan je e-mail adres achter dan kan ik je hierover mailen.

• Bart

Dat zou mooi zijn…ik weet alleen niet precies wat ik allemaal nog wil weten…eigenlijk alles denk ik.

voornamelijk hoe je de dagen voor de operatie beleefd, naarmate de operatiedag dichterbij komt.

had je ingewikkelde operaties achter de rug? ik denk ook dat ik een vrij complex geval ben

waar de kans op een goed resultaat minder is, dat maakt me ook benauwd.

was jouw operatie een comlexde of meer standaar geval…

het zou te gek zijn als je iets van fotos kunt mailen misschien?!

jeper29@hotmail.com

thx!