Hoihoi,
nou, ik zou je cheekbone implants afraden. En waarom? Afhankelijk van waar en hoe de implants geplaatst worden trek je je gezicht uit proportie. En geloof me, dat staat heel erg raar. Ik zie bij tijd en wijle hier in Amsterdam wel eens vrouwen en transseksuelen die erg veel op ‘chipmunks’, een soort eekhoorns lijken door hun cheekbone implants.
En dan is het bij hun nog fysiek goed gegaan, want het risico op infectie op korte termijn is nogal groot en komt vaak voor (USA PS fora staan vol rampverhalen over geinfecteerde cheekbone implants).
Daarbij is het de vraag of je dan harde siliconen implants hebt of porex/medpor implants. Die vergroeien tzt met het bot, dus als het resultaat a-symmetrisch blijkt te zijn dan kunnen ze na verloop van tijd niet verwijderd of ‘rechtgezet’ worden, in tegenstelling tot harde siliconenimplantaten. Dan moeten er fillers aan te pas komen om de boel recht te trekken. Bij mijn weten vergroeien porex/medpor implants na ongeveer 3 maanden met het bot.
Mocht het tot infectie/a-symmetrie komen en de (siliconen) implants zouden verwijderd moeten worden dan is het resultaat na verwijdering bedroevend; aan de oppervlakte zichtbaar onderhuids littekenweefsel en een verzakte gezichtshuid.
En dan de lange termijn risico's, teweten: bot erosie. Het is iets onnatuurlijks wat ingebracht/vastgeschroefd word aan het gezichtsbot en door de gezichtsbewegingen door de jaren heen gaat het onderliggende natuurlijke bot slijten. Met alle gevolgen van dien.
Komt bij dat iedereen verouderd en een ouder wordend gezicht met daarin een paar ferme cheekbone implants staat nogal alien en vreemd. Of nog vreemder: door een verouderende dunner wordende huid en volume verlies worden de omtrekken van de cheekbone implants (duidelijk) zichtbaar. Om dat te kunnen verdoezelen moet ook de weg van de fillers ingeslagen worden.
Een ouder gezicht met volle siliconenlippen, dat staat ook heel erg vreemd en alien. In gespoten vloeibare siliconen zijn namelijk blijvend.
Voor wat betreft PS en gezichtsimplantaten: bezint eer ge begint en neem vooral ook de lange termijn effecten in overweging.
En oh ja, mocht je ‘naturel ingevallen’ jukbeenderen hebben, bedenk je dan dat je na een jukbeenimplantatie wel eens erg hol lijkende wangen kunnen krijgen. Laat je ze wat lager plaatsen om dat probleem te voorkomen dan kan je mid-gezicht merkwaardig lang lijken.
Groetjes,
Dahlia.
P.s: ik vergeet te vermeldend dat (ongeinfecteerde) cheekbone implants nog een bij effect kunnen hebben: het kan een gezicht *harder* en *ouder* doen lijken.