Dikke neus na 10 weken

• Neus

Beste,

Ik heb al een aantal topics betreffende dit probleem geopend maar nu begin ik me zorgen te baren.

Het is nu 10 weken geleden dat ik een neuscorrectie ben ondergaan. 2 1/2 week geleden werd mijn neus wat dikker, elke dag een klein beetje, tot de zondag aanbrak en mijn neus (het kraakbeen/neuspunt gedeelte) heel erg ging zwellen. Toen heb ik een antibiotica kuurtje gekregen welke de dag erna al aansloeg. Binnen 3 dagen had mijn neus weer de vorm hoe het was na de operatie, wat ook het eindresultaat moet zijn. Na het stoppen van deze kuur bleef hij 2 dagen zo waarna hij weer licht begon te zwellen (hetzelfde gedeelte). Dus ik mijn kliniek verteld uitgelegd hoe het zit en gevraagd of het kan zijn dat het niet voldoende was genezen. Dit kon wel en toen kreeg ik de antibiotica die hun normaal voorschrijven voor een ontsteking, dus deze ben ik momenteel aan het nemen. Echter neem ik het al vanaf woensdag en zie totaal geen verschil, het wordt niet minder maar het wordt ook niet erger.

Iemand hier die me kan vertellen hoe dit kan, waarom het nu niet afneemt en bij de vorige wel en waarom het zo snel terug kwam? Ik ben er nu namelijk een beetje bang voor dat hij zijn eindresultaat aan het vormen is en dan ben ik dus niet blij, of kan het ook iets anders zijn?

Al jullie kennis, ervaringen omtrent mijn probleem zijn welkom.

Bedankt.

• Frey

Dag,

Het is voor ons heel moeilijk wat zinnigs te zeggen.

Als je arts het niet precies weet, en je antibiotica hebt gehad, dan is het voor ons die je niet kennen al helemaal niet in te zien wat er nou precies aan de hand is. Ik neem aan dat je pas antibiotca krijgt als er iets is ontstoken.

Ontstekingen zorgen zo goed als altijd voor zwelling, maar meestal ook voor pijn.

Als je arts zeker weet dat je neus is ontstoken, dan zou je denken dat die zwelling daar door komt.

Maar wanneer de onsteking weg is en je neus blijft gezwollen is dat raar.

Los hier vas, is het wel zo dat je neus sowieso nog gezwollen hoort te zijn.

Na 10 weken, 2,5 maand, zal vooral je tip nog duidelijk gezwollen zijn.

Bij velen is die zwelling vanaf de 4e of 5e maand ineens sterk afgenomen, bij anderen nog later.

Al met al duurt het zeker tot een jaar tot de zwelling in je tip weg eens.

Je hebt ook goede neusdagen en slechte neusdagen.

Het is heel normaal dat je wakker wordt en dat je neus ineens dikker is dan gister.

Ik zit nu op ruim 4 weken en me neus lijkt toch echt weer dikker dan vorige week.

Wat vooral niet goed voor de zwelling is, heb ik ontdekt, is alcohol. Elke keer was de ochtend na het stappen me neus tweemaal zo dik als de avond ervoor. Dus voorlopig geen alcohol meer voor mij.

Ik weet ook dat mijn zus haar neus lang gezwollen was, tot ik haar weer eens zag 5/6 maanden na haar operatie en ik dacht wow die neus is zo smal nu.

Dus geduld is erg belangrijk!

In jouw geval is het wat ingewikkelder, aangezien je ook echt antibiotica hebt gehad en ik alleen maar kan aannemen dat je dus ook een echte ontsteking hebt gehad aan je neus. Ik neem niet aan dat je alleen om de zwelling antibiotica hebt gehad. Dat krijg je dacht echt alleen als er iets echt is ontstoking.

Als er wat is ontsoken, dan lijkt mij het belangrijkste dat allereerst die onsteking weggaat.

Als dat is gebeurt, dan is de kans groot dat het goed komt met je neus.

10 weken is nog vroeg al lijkt dat niet zo. En schommelingen in je zwelling is ook niet raar, ik heb het ook.

• Beno

Ja wat natuurlijk ook gewoon kan zijn is dat deze antibioticakuur gewoon niet aanslaat. Zeker als je vaker een antibioticum hebt gehad kan men resistent worden.

Vraag eens na bij de apotheker. Deze mensen hebben veel verstand van medicijnen. Heb je wel het juiste medicijn??

Succes,

Beno

• Neus

Beetje een late reactie. Het is nu 4 maanden na de operatie. Mijn neus bleef gezwollen en nam wel een klein beetje af. Nu heb ik 3 weken geleden een injectie gehad en werd me verteld dat ik elke dag heel strak moest tapen. Dit gedaan met resultaat, het is afgenomen en de bobbel is nu weer helemaal verdwenen. Hoop dat dit zo blijft, weet natuurlijk niet wat voor injectie dit was.

Hoop dat het zo blijft en geen nacorrectie hoef te ondergaan.

• Mister E.

Ja mijn punt is ook behoorlijk gezwollen, vooral in de ochtend als ik net uit bed kom, en nog erger (wel 2x zo dik, letterlijk!) als ik heb gedronken :)o. Ik sta nu zelfs extra vroeg op zodat mn neus wat kan slinken voordat ik de deur uit ga 8-)

• Neus

Ja mijn neuspunt heb ik dat ook nog steeds, datkan schijnbaar ook nog wel even duren. Als ik drink wordt hij bij mij ook dinker. Maar destijds was het bij mij niet alleen mijn punt maar heel het kraakbeengedeelte, maar gelukkig is het alweer beter.

• kalla

lange grote joekelneus met een grote boggel en de mensen zullen roepen:HEEJ BIGNOSE

DAN MOET JE ZE KAKAPAKKEN