cellulitus na liposculpture

• isabella66

cellulitus na liposculpture

Gepost door: isabella66 ()

Datum: 10 juli 2009 16:53

Hallo,

Ik heb in februari een liposculpture ondergaan, heupen, achter en zijkant bovenbenen en banaanplooi. Destijds was ik 6 kilo aangekomen omdat ik was gestopt met roken, dus dacht ik, nu is het moment want ik ben nu op m,n zwaarst…71 kilo bij een lengte van 1.75m. Ik ben nu op m,n normale gewicht, 64 kilo maar ik heb gigantische cellulitus op m,n billen en bovenbenen!!! Voor m,n lipo had ik ook wel een beetje cellulitus, maar niet storend en als ik op vakantie was geweest trok dat meerendeels weg door zon en zee, maar ik ben net weer terug van vakantie en het is nog even erg!!! Ook had ik voordat ik op vakantie ging een velashape behandeling gedaan (6 behandelingen €700,-!!)….ook weggegooid geld, zero resultaat! Bewegen doe ik genoeg, ik train 4 dagen in de week en ben begonnen met de vacustep…. Nacontrole heb ik pas in augustus, en ze zeggen dat ze nog nooit hebben meegemaakt dat de cellulitus erger is geworden. Wie kan mij vertellen wat ik hier nog aan kan doen???

Groet, Bella

• steffeken

Best Isabella,

allereerst wil ik je proficiat wensen met je gewichtsverlies en het stoppen met roken!

Nog zo een fabeltje die vele chirurgen maar al te snel willen ‘oplossen’ met lipo en andere toestanden.

Door liposuctie neem je de vetcellen en lagen weg onder de vezelweefsels die de cellulitis patronen vormen; door deze te gaan uithollen vererger je meestal nog eens het uitzicht ervan. Het is altijd aangeraden om genoeg beweging te hebben maar dit heeft weinig tot niets van effect op cellulitis; zelfs magere modellen kunnen te maken krijgen met cellulitis; het is echter wel zo dat zwaarlijvigheid en aldus opgestapeld vet zich sneller kan omvormen in cellulitis weefsels maar beweging en sport heeft op zich niets van effect op cellulitis tenzij u genoeg spieren aanmaakt die de cellulitis kunnen afvlakken. Hetzelfde als veel water drinken of bepaalde voeding die tegen cellulitis werken is niets anders dan een mythe maar is natuurlijk gezond en daarom ook aangeraden.

Tegen cellulitis bestaan ook geen topical zalfjes of dergelijke die de kenmerken ervan zullen vervagen, wat wel kan helpen is een ultrasonische liposuctie dit is dus niet de traditionele vorm; maar werkt dmv van hitte en ultrasonische golven en is dus niet van toepassing om grote hoeveelheden vet en aldus gewicht te verwijderen en verliezen zoals de traditionele lipo maar dient om het lichaam te recontouren.

Cellulitis is hardnekkig en vaak gewoon een normale reactie van hoe u lichaam op veranderingen reageert dus jammer genoeg niet eenvoudig onomkeerbaar te maken.

mvg

• Yvon

Steffeken die ultrasonische liposuctie wat jij beschrijft is dat hetzelfde als Thermage?

gr yvon

• steffeken

Beste Yvon

Thermage en ultrasonische lipo is niet te vergelijken met elkaar: thermage is geen chirurgische ingreep en gebruik warmte uitwendig terwijl de UL dat wel is; een bekende UL is de VASER. Het gebruikt golven die via een canule over de vetweefsels worden verspreidt en de vetcellen zal opwarmen en doen smelten waarna dit vet eenvoudig kan weggetrokken worden. De meeste beweren ook dat doordat er warmte onder de huid wordt gevormd ,dat deze de huid ook zal strakker maken en collageen zal aanzetten wat dus de kans op verminderingen an afvlakking van cellulitis kan betekenen. Thermage heeft maar weinig effect en al zeker niet op cellulitis jammer genoeg.

• Yvon

Hoi Steffeken,

Bedankt voor je duidelijke uitleg…

gr. Yvon

• isabella66

Hallo Steffeken,

dank je voor je reactie op mijn verhaal. Ik had zelf al zo'n vermoeden maar het is fijn zoiets bevestigd te krijgen. Nu train ik natuurlijk wel, maar daar krijg ik het niet mee weg….zou lypolise of mesotherapie een optie zijn?? Misschien is er iemand die hier ervaring mee heeft???

Groet, Bella

• Vonnie

Een vriendin van mij heeft lypolise laten doen ruim een jaar geleden, helaas zonder resultaat.

gr. vonnie