Ik heb 2 juli een onder/bovenooglid correctie laten doen in Velp. Het is nog maar kort geleden, dus ik kan nog niet zoveel over het eindresultaat zeggen, maar tot nu toe geneest het goed en ziet het er goed uit. Ik had me erg goed voorbereid, en ik denk dat dat zich geloond heeft. Wat had ik van tevoren in huis: 2 zakken diepvries doperwten, compressen, appelazijn, ester C (speciale vitamine C), Sin Ecch (speciale samenstelling Arnica, online vanuit USA verkrijgbaar), grote zonnebril, dettol doekjes voor de handen (handig voor tussendoor, je gaat toch wel eens met je handen aan je ogen zitten).
De eerste dag was ik net een wasbeer, met van die randen om de ogen. Ook was ik bang dat het niet symmetrisch was, maar dat lag ook aan mijn wenkbrauwen. 2e en 3e dag nog erg gezwollen, roodheid/blauw nam geleidelijk af. 4e dag: geel, veel minder gezwollen. De kids durven me weer aan te kijken…5e dag: weer beter…wel nog geel, en natuurlijk zijn de hechtingen en de hechtpleisters er nog. Ik merk trouwens wel al dat mijn ogen 's avonds veel minder zwaar zijn.
oja, de kliniek in Velp was trouwens prima, ze stelden me heel goed op mijn gemak, en omdat het een dubbele ingreep was (boven/onder) was het onder sedatie. Echt, vanaf dat ze dat in het infuus spoten weet ik niets meer, totdat ik weer wakker werd, totaal niet misselijk of vervelend, meteen weer goed bij. Toen ik de volgende dag belde omdat ik de hechtpleister zo vervelend vond omdat er wat bloed/wondvocht tussen was gekomen kon ik meteen langskomen, dan zouden ze er even naar kijken en een nieuwe pleister erop doen. Daarom vond ik het ook prettig om een kliniek in de buurt te bezoeken.
Het is ook aan te raden om heel veel water te drinken, zodat je lichaam de afvalstoffen goed kwijtkan. En verder had ik ook nog de Actipatch, maar ik weet niet of die goed geholpen heeft omdat ik ‘m moeilijk vast kon plakken op m’n gezicht….
Vandaag mogen de hechtingen eruit, na een week. Ik vind het er al heel mooi uitzien!
Voor de operatie heb ik trouwens al mijn twijfels nog even aan de chirurg laten weten (zorg ervoor dat mijn ogen niet gaan hangen, niet te veel vel weghalen!)