herstel neuspuntcorrectie

• Mare

Ik laat binnenkort een neuspuntcorrectie doen. Ik wil na 12 dagen weer gaan werken, maar dan ook ‘toonbaar’ zijn. Volgens de arts is herstel na een neuspuntcorrectie kort. Ik wil graag weten wie er ervaring mee heeft, met alleen een neustipcorrectie. Hoe lang duurt het voordat de zwellingen afnemen en weg zijn?

• MU

12 dagen is reeel, ik heb 3 weken geleden een volledige neuscorrectie begaan, en ik ben niet ECHT tevreden, maar je neustip blijft nog steeds behoorlijk gezwollen!

• Mare

Dank voor je antwoord. Valt het jou alleen op dat je neuspunt nog gezwollen is of is het zo duidelijk dat iedereen het ziet?

• Nasa

In hoeverre dat ik weet blijft je neuspunt bij een gehele neuscorrectie het langst gezwollen, bij verhalen die ik heb gehoord kan het wel tot een jaar duren voordat je neuspunt de uiteindelijke vorm heeft aangenomen.. Wel denk ik dat je na 12 dagen weer toonbaar bent. Ik heb 2 weken een gipskapje opgehad en daarna heb ik mijn normale leven direct weer opgepakt.

• irene

ik wil graag een neus punt correctie ondergaan…hoe is ditbij jullie bevallen?

• Frey

Ik heb morgen precies 3 weken geleden me operatie gehad aan me hele neus, en me neuspunt is nog behoorlijk gezwollen.

Dat gaat ook nog wel even duren.

Zelf zal je het zeker nog lange tijd zien, maar voor anderen wordt het na een paar weken al niet echt meer duidelijk.

Hangt ook af van de techniek van de arts en de dikte van je huid en hoeveel werk er wordt gedaan aan je neuspunt.

Op zich kan je na 12 dagen wel weer je dingen doen, maar kans is groot dat het nog dik gezwollen is.

Bovendien, als het kapje er net af is, is je neus amper gezwollen en mooi, omdat de druk van het kapje de zwelling onderdrukt, maar de volgende dag als je wakker wordt, dan is ie ineens gezwollen en schrik je je dood. Het is maar dat je het weet.