Tsja, het gaat niet zo goed met me, het hele avontuur in Praag gaat echt met me op de loop soms. Kan het moeilijk van me afzetten helaas. Mijn onderoogleden gaan steeds meer hangen en geven ook steeds meer irritatie. Niet goed dus. Ectropion doordat er teveel huid en vet is weggehaald. 21 Juli ga ik naar een oogarts om te kijken of er medische schade is aangericht door de doc in Praag. Daarna wil ik voor een second (or third or fourth) opinion naar dr. Pullmann in Keulen, die ik heb ‘leren kennen’ op de Duitse site BeautySisters. Hij becommentarieert allerlei cosmetische ingrepen als ook de mislukte. Had ik dat maar eerder geweten, zo pijnlijk.
Kreeg warempel wel een mail van dr. Paulis uit Praag dat hij in 30 min, (!) wel even die droopiness kon herstellen, zo gepiept, probleem opgelost. Maar dat lost alleen de vorm van de ogen op, maar niet het holle syndroom. In Tsjechië schijnt alles snel snel te gaan en de ooglidcorrecties worden daar heel agressief uitgevoerd, dwz. veel vet en vel eraf. Dus: GA NOOIT NAAR PRAAG voor facelift of oogledengedoe. Ik kan het niet vaker benadrukken. Ik weet niet wat voor mogelijkheden ik heb:; denk zelf aan laterale cantoflexie voor de uitpuilende ogen en misschien een midfacelift om het vet uit de wangen terug te duwen naar de holle oogkassen. Ik zeg maar wat, maar het lijkt me een optie, Dan moet ook nog de assymmetrie van de bovenoogleden verholpen worden, linkeroog hangt gewoon weer lekker over.
Jee, wat frustrerend allemaal. Dacht met recht een nieuwe, frisse start te kunnen maken na een zware tijd en boem, val zo terug.
Heb me nog nooit zo beroerd gevoeld na dit gebeuren. Geduld is een schone zaak. Dat kan ik goed opbrengen maar dan wil ik wel weten wat mijn mogelijk- onmogelijkheden zijn: deze onzekerheid vind ik erreg vervelend. Nou, moest ff mijn hart luchten. Het blijft een rare wereld!
Groetjes Christel