Neuspunt na neuscorrecti

• Jan

Hallo,

Een maand geleden ben ik een neuscorrectie ondergaan. Echter krijg ik nu het idee dat hij een klein beetje scheef staat wat me voorheen niet is opgevallen.

Als ik goed naar mijn neuspunt kijk is hij aan de ene kant dikker dan de andere kant. Als ik mijn neusvleugels dichtknijp ziet de neusbrug er wel kaarsrecht uit.

Ik denk dat het komt omdat aan de ene kant een grotere zwelling zat dan aan de andere kant. En dat ook juist aan die kant mijn neuspunt een verdikking heeft. Als ik in dat neusgat op de plaats voel waar die verdikking zit voel ik een soort van korstje/litteken weefsel..

Mijn vraag, zijn er mensen die dit ook hebben gehad na hun operatie. Zo ja, is dit uiteindelijk goed herstelt, of zijn jullie voor je eigen gemoedsrust nog een keer langs de arts gegaan?

Ik zit er een beetje mee, en wil niet voor iets nutteloos een afspraak maken, maar wil ook niet dat het straks zo blijft.

Alvast bedankt.

• M.

Hallo,

Ik ben op 22 januari geopeerd aan mijn neus en bij mij zijn mijn neusvleugels van vooraanzicht ook ongelijk. Ik ben gister terug geweest. De plastisch chirurg zei dat het niet meer weg gaat omdat het ondertussen al 4 maanden geleden is dat ik geopeerd ben, het is kraakbeen wat er nog zit. In augustus/september gaat hij mij weer operen, ook heb ik nog steeds een klein bobbeltje op de supra tip als je vanaf de zijkant kijkt, ook dat gaat hij weghalen. Bij jou is het nu een maand geleden, dus het kan nog weg gaan. Ik moest ook geduld hebben, want het kan ook littekenweefsel zijn en dat kan vanzelf of met behulp van een kenacort injectie nog weg gaan en misschien is het nog wel een zwelling. En anders gewoon weer een afspraak maken met je plastisch chirurg.

Groeten,

M

• Jan

Hallo M,

Bedankt voor je reactie. Bij mij zijn mijn neusvleugels volgensmij wel gelijk. Alleen ik denk dat wat ik bedoel die supra tip is. Weet het niet zeker, als de supra tip het gedeelte is precies op de zijkant van de neuspunt dan is het dat. Het zit er eigenlijk al een week maar ben er nu pas aan gaan storen, doordat die punt en er nog een hoop zwellingen zitten lijkt het nog of mijn neus scheef staat.

Om dat gedeelte maak ik me een beetje zorgen, misschien is het toch beter dat ik dan een afspraak maak zodat er nu nog wat aan gedaan kan worden.

Misschien als je dat wilt foto's uit kunnen wisselen om te kijken of ik hetzelfde heb als jij.

Groetjes,

Jan

• Aan Jan

beste jan, je kan ook mij even mailen.

ik heb momenteel ook een hele rare neustip waar ik erg verdrietig om ben. ik weet niet of het zwelling is omdat het aan een kant zit. het lijkt bij mij ook ongelijk en scheef.. bij mij is het al meer dan 2 maanden geleden. door wie ben je geopereerd?

• Jan

Hallo,

Waar kan ik naartoe mailen?

Groetjes.

• Mar

Hoi Jan,

Zou jij misschien je email adres geven? Ik wil liever niet dat mijn email adres voor iedereen zichtbaar is. Ik kan anders wel even een tijdelijk account aanmaken. En idd dan kunnen we foto's sturen. Ik hoor het wel.

Groetjes,

M

• Aan Jan

beste jan,

voor mijn foto's kan je mailen naar neuscorrectie apenstaartje xs4all punt nl

of even op de link van auteur “Aan Jan” hierboven klikken en NOSPAM ertussenuit verwijderen.

• Nathalie

Hallo Kathy,

De zwelling in de neuspunt houdt het langst aan, dit kan wel tot een jaar na operatie duren (of zelfs nog langer). Ik ben op 3 april 2009 geopereerd en o.a. is ook mijn neuspunt opgevuld, maar tot vandaag is mijn neuspunt nog gezwollen. Al een stuk minder dan een aantal maanden geleden hoor, ongeveer 4 maanden na de operatie zag ik mijn neuspunt fijner worden en iets meer de “oude” vorm krijgen.

Je hebt dus echt nog geduld nodig. Ben je alleen geopereerd aan je neuspunt, of heb je verder ook nog iets laten corrigeren? Veel succes in ieder geval met je herstel!

Groetjes, Nathalie

• Femke

Hallo allemaal,

Ik heb op 20 april een neuscorrectie gehad, een maand geleden mocht ik op controle bij de chirurg. Mijn neuspunt is ook nog steeds gezwollen en dit kan echt nog per dag verschillen. Wanneer het warm is zit er zelfs een klein deukje in (zo gezwollen is ie dan).

Volgens de chirurg zou het nog moeten slinken dus inderdaad geduld is echt een vereiste

Groetjes

• Nasa

Beste,

Ik ben bijna 5 maanden geleden geholpen aan mijn neus. Tevens hebben ze mijn neuspunt gelifd. Aan de linkerkant van mijn neuspunt zie ik een klein puntje waardoor de stand van mijn neus een tikkie scheef lijkt te staan. In eerste instantie zat ik er behoorlijk mee en ben ik er 2x mee terug gegaan. Nu heb ik er minder problemen mee, moet ook zeggen dat het kraakbeengedeelte wat breeder is geworden zodat het minder opvalt. Het duurt wel even voordat het allemaal is uitgehard en het gewenste resultaat er is.