holle ogensyndroom

• christel bresser

Toch maar een oproepje:

Wie heeft ervaring met lipofilling om de donkere kringen onder de ogen weg te werken?

En wie heeft via medische tatoeage de blauwe kringen weten te camoufleren?

Andere, creatieve oplossingen? Ze zijn welkom!

Groetjes Christel

• faberge

Christel,

Ik heb geprobeerd je een P.M. te sturen…maar dat lukt me hier dus niet..

Hoe kan ik met je in contact komen??

Heb..denk ik wel wat tips voor je..(hoop ik..)

Faberge

• christel bresser

Goh, had heel je berichtje niet gezien. Alle tips zijn natuurlijk welkom.

Mijn mail is chrisbresser@home.nl

Dank je wel vast, groetjes Christel

• Hani

Hoi

Ik vind wel dat je toch niet geheimzinnig hoeft te doen om nuttige tips

te verstrekken aan behoeftigen,anders moet je hier niet posten (td)

Het lijkt wel topsecret, foei

• faberge

je hebt gelijk..

zie reactie onder “spijt”

Faberge

• Karin_

Hoi Christel,

Er is een nieuwe techniek die hier in Nederland nog niet wordt toegepast volgens mij, zie www.drmeronk.com - hollowness, ziet er goed uit maar is kostbaar. ‘'Orbital fat grafting’', dat is operatief en dieper vet terugplaatsen ipv fillers of vet terugspuiten wat allemaal niet echt werkt. Groetjes Karin

• steffeken

Beste

De donkere kringen onder de ogen kunnen ofwel door een te dunne huid zijn waardoor de bloedvaatjes aan de oppervlakteliggen, hyperpigmentatie , moeheid, neveneffect van geneesmiddelen of ziekte maar in veel gevallen is het dus gewoon het holle ogensyndroom zoals jij het beschrijft. Dit heeft vaak te maken met het orbitaal bot; het bot van de oogkas; onderaan het oog; hetgeen overloopt in de jukbeenboog(arcus zygotmaticus), dat vaak en bij zeer veel mensen uit west-europa onderontwikkeld is; deze botten van de schedel zijn minder ontwikkeld en steken niet genoeg uit waardoor er vaak donkere kringen ontstaan; men noemt dit vaak ook malar hypoplasie.

Vaak zullen chirurgen in Be en Nl kiezen voor lipofilling maar dit is vaak weggegooid geld want deze plaats in het gezicht staat erom bekend dat het snel weer het vet absorbeert en dus niet vasthoudt, het vet dat toch langer stand houdt kan daar gaan klonteren en knobbels vormen; vaak omdat deze huid enorm aderrijk is en deze in het vet groeit.

In Be en Nl is men er nog niet mee bezig en wil men graag snel geld verdienen en maar eenvoudige oplossingen aanbieden maar als het dus daadwerkelijk in verband staat met het bot dan zijn hier de zogenaamde tear trough implantaten voor gemaakt en deze zijn ontzettend populair in Amerika voor dit soort patiênten. Bij mensen met een erge vorm hebben als je ze in profiel ziet uitstaande ogen omdat het bot onder de ogen niet ver genoeg staat en niet hoog genoeg waardoor het oog niet voldoende steun krijgt en vaak geeft dit blauwe kringen: je kan door de huid heen zien en dus de bloedvaatjes zien, als er bot achter de huid zou zitten kan je deze dus niet zien of veel minder. Echter deze ingreep heb ik nog nergens in Be en Nl gevonden, in Duitsland weet ik wel een chirurg zitten die deze ingreep doet en in de VS zijn er een aantal. Of je moet eens bij een cranio faciaal chirurg gaan op consultatie om te zien of het probleem door de constructie van de schedel komt of toch door een andere oorzaak. Een plastisch chirurg zegt heel gauw dat vet het beste is omdat ze niet meer weten.

Het beste gewenst

• Nicky

Goede uitleg. Zou graag willen weten welke chirurg in Duisland dat is, heeft u een naam of gegevens? Bedankt alvast.

Mvg Nicky

• steffeken

Beste Nicky,

De chirurg in Duitsland staat erom bekend voor zijn gezichtscontouring ingrepen en staat bij mij nu alvast op de bovenste plaats voor de ingreep; ook omdat hij enorme goede kritieken krijgt zowel van patiënten als door zijn collega plastisch chirurgen. Hij is zowel plastische chirurg als craniofaciaal en kan dus zonder problemen nagaan waar het probleem zich stelt.

De chirurg heet dr Michael Kremer en bevindt zich in Munchen zijn website is: http://plastic-surgery-munich.com/index.htm

alvast het beste gewenst

mvg

• Nicky

Hartelijk dank. Dat is een waardevolle tip. Zie ook dat hij online kosteloos consulten geeft. Ook het beste.

Nicky