Hoi Karin (en alle anderen)
Tja…in eerste instantie leek mijn hele linker-oog mislukt..
Teveel vet en huid weg onder..en dan dat litteken aan de bovenkant;-((((((
Gewoon zoooolelijk…en overal bulten..(van waar de hechting begon..) en deuken..
Maar daar denk je nog niet eens aan..als je dat ectropion hebt..het is zooooo ontzettend naar de hele dag lucht langs je oogbol te voelen..
Dus ben ik v.a. dag 4..met die knijpoefeningen begonnen..
In het begin had ik daar een nog kleiner oog van..maar dat is toch wel goed gekomen..
Die littekens…tja..ik genees al niet zo mooi…Onze dochter kwam met een keizersnee…die hebben ze naderhand.“los gestoken”..
dat zag eruit als een grote dikke paarse streep..met zo'n dikke viltstift gezet..
Dat is nu weg…maar binnenin voel je nog een hele verkleving..
Hetzelfde gebeurde dus ook met m;n ogen…en natuurlijk het ergste met het oog…waar het litteken niet in de arcade-boog zat..
Vreselijk rode oogleden had ik..en dan dat litteken…super rood!!
Toen de hechtingen eruit gingen..viel ik al haast flauw..voor de spiegel..en de p.c. zei letterlijk..
"ik wil daar nu niets over zeggen..over 1 maand spreken we elkaar weer..
En als ik goed keek..zag ik nog wel wat ze had gedaan..ze wilde de oogleden “gelijk ” maken…
Tja..het blijft een moeilijke materie…mijn linker-oog was zoveel meer verzakt dan het rechter..maar ik heb
alles afgezocht naar foto's van vroeger..en TOEN!!! had ik 2 gelijke ogen..
Maar tja…hoe moeder natuur alles afhandelt…en een mens met een mesje het probeert te herstellen….
En de p.c. kan er ook niets aan doen dat ik zo lelijk litteken..
Ik ben na 4 maanden naar Eddy v.d. Velden gegaan..in Arnhem..
Daar heb ik nog tot6 maanden moeten wachten…en op 19 mei heb ik de eerste behandeling gehad.
Mijn hele boven oogleden waren ook ontzettend rood gebleven…dus ook waar niet gesneden was..
Eddy heeft v.a. de wimpers..tot aan de littekens gewerkt..
Echt niet fijn…..maar Eddy is wel een kunstenaar…..en daar heb ik maar aan gedacht..toen ik daar lag..
Mijn hele boven-oogleden..dus v.a. de wimpers tot aan het litteken zijn getatoed…
Ik ben pas 1 x geweest…ik had jaaaren geleden..eens een permanente make-up laten doen..
Na de operatie stond dat lijntje zooooo gek ergens op mijn ogen..
Maar..als iknu 's morgens uit bed kom…denk ik voor het eerst YES!!!
Mijn oogleden hebben weer bijna de kleur van de rest van m;n gezicht..en daardoor lijken ook
de “donkere kringen” onder mijn ogen minder!!!
Helemaal ziek..heb ik me gevoeld…toen ik de eerste resultaten zag…
Maar ik heb 12 jaar lang..m;n wallen willen weghalen..
Volgens mijn man..is er niemand in Nederland..die zoveel consulten gehad heeft dan ik ;-((
En steeds durfde ik niet..
En toen ik dan eindelijk durfde..was dit de uitkomst….
Daar kan ik me niet bij neer leggen……
Opnieuw opereren heeft in ijn geval geen zin…dan zou er nog maar meer getrokken worden aan mijn huid..
en dan nog een laatste toevoeging…
Volgens Eddy….zouden de littekens..zonder behandeling..uiteindelijk ..na jaaaren wel verdwijnen..
Maar ja..wij willen vlug resultaat…
Voor de goede orde…mijn p.c. heeft me niet in de kou laten staan!!!
groetjes
Faberge