Zwelling na neuscorrectie

  • Nathalie

    Femke,

    Je hebt mail!

  • D

    Hoi Femke (en Nathalie),

    Ben erg blij dat er een topic over het onderwerp is, wilde namelijk net 1 zelf aanmaken :)

    Ben de 23e geopereerd nu is het resultaat al erg mooi maar is mijn neus dus nog erg groot, (hopelijk) gezwollen nog haha.

    Ze hebben veel in de neuspunt veranderd, deze is dan ook erg dik ook is mijn neus best breed. Ook is er een ‘ stuk’ van de hump afgehaald, nu heb ik zo goed als een rechte neus nog een klein beetje een bobbel maar het valt nauwelijks op.

    Na de operatie was ik amper blauw, alleen op m'n wangen naast mn neus was het ietwat gezwollen later werd dit geel en zakte het, erg grappig gezicht. Nu een dikke week verder zie je er niks meer van, ik kan gewoon over straat. Mn bovenlip is bij mij ook erg stijf, dat zie je idd met lachen heel erg. Gapen is nog lastig maar je ziet het echt helen, het gaat ontzettend snel.

    Maar ik vroeg me inderdaad af hoe het bij anderen zit met die zwelling ben ook bilj om te lezen dat het nog gaat afnemen.

    Ik hoorde van een ander meisje dat ongeveer na 3 maanden de ergste zwelling verdwenen is.

    Ik zou het ook heel fijn vinden om foto's uit te wisselen!

    Ik ben trouwens in een kliniek geopereerd, niet in een ziekenhuis..

    Mn email staat erin als het goed is!

    D

  • Nathalie

    Hallo D,

    Gelukkig dat al zo snel blij bent met het resultaat! Ik vond het bij mij echt een drama zoals je kon lezen. Maar het wordt iedere week iets beter. Ook heeft de dokter bij mij o.a. de neustip veranderd, daardoor misschien extra zwelling? Maar dat weet ik niet zeker. Het is natuurlijk ook een kwestie van wennen aan je nieuwe neus.

    Die stijve lip heb ik helaas nog steeds en mijn operatie was 4 weken geleden. Als ik lach hangt mijn bovenlip scheef, hopelijk trekt dit nog weg. Ziet er namelijk nogal vreemd uit.. :-)

    Ik ben ook in een kliniek geopereerd (Bergman Kliniek), waar ben jij geopereerd? En hebben ze bij jou de open of gesloten techniek toegepast?

    Groetjes!

  • ir

    Hoi,

    Het is bij mij inmiddels 6 maanden geleden dat ik geopereerd ben. Een open neuscorrectie Cat III, heel veel in de neuspunt veranderd.

    Ik vond de eerste weken/maanden ook een drama en was al aan het sparen omdat ik toch écht niet wilde dat ik met zo'n mopsneus door het leven moest. Maar… geduld is echt nodig, inmiddels veranderd het nog steeds, het wordt al mooier en slanker. Zelfs nu is de neustip nog dik bij mij maar ik heb al gehoord dat het echt tot aan een jaar toe ontzwelt.

    Ik ben ook blij dat er weer wat over neuscorrecties te lezen is want het zakte een beetje in.

    groetjes Ir

  • Nathalie

    Hallo Ir (en de rest!),

    Dat bericht lees je overal, dat de zwelling tot een jaar na operatie afneemt. Maar dat zijn van die algemene berichten en jij merkt het echt, dus dat is voor mij wel een geruststelling.

    Ik ben pas kort voor de operatie achter dit forum gekomen en niet echt actief geweest. Maar ik merk dat het toch wel prettig is om ervaringen te delen dus probeer ik vaker hier te kijken en te reageren.

    Als je neuspunt zou blijven zoals hij nu is ben je dan tevreden?

    Heb jij trouwens last (gehad) van littekenweefsel aan de binnenkant van je neusvleugels? Ik heb in beide neusgaten een wit “streepje”, het is hard en doet zeer als je er aan zit en volgens mij is dat littekenweefsel.

    En weet je nog hoelang het geduurd heeft voordat de hechtingen opgelost waren? Omdat mijn neusvleugels iets hoger staan zie je de hechtingen voorin mijn neus en dat ziet er een beetje vreemd uit (alsof ik zwarte haren in mijn neus heb groeien)!

    Sorry voor de vragen, ik hoop dat je ze wilt beantwoorden. Alvast bedankt!

    Groetjes, Nathalie

  • D

    Hoi Nathalie,

    Ja mijn neus is zo dik, maar toch zie je het elke dag wel een beetje veranderen ook al is het minimaal..

    Bij mij is erg veel in de neustip veranderd en ik hoorde dat dat ook het langst gezwollen blijft…Ik had een aardige bobbel op m'n neusrug en de punt stak ook best naar voren, gewoon niet mooi, nu is het meer een compacte neus alleen een beetje dik haha!

    Ik ben geopereerd in medisch centrum in Utrecht en ze hebben de gesloten techniek toegepast.

    Die lip komt heus wel goed, ze hebben natuurlijk aardig wat verbouwd in je gezicht en moet het dus herstellen dat heeft gewoon tijd nodig..ben dan ook erg benieuwd hoe het eruit gaat zien over een jaar!

    Groetjes

  • Femke

    Hey D,

    Dat is wel snel zeg dat na een week al de verkleuringen zijn weg getrokken. Ik heb nu nog 2 weken na operatie nog een vlekje onder mijn oog en op mijn rechteroog aan de binnenzijde zie je ook nog een rood puntje.

    Ook mijn neusje is erg gezwollen en gevoelig maar dat blijkt helemaal normaal te zijn.

    Misschien is het makkelijker om email adres even zo te typen in een bericht want volgens ik zie je mail adres niet :-S

    Groetjes

  • Femke

    Hey Nathalie,

    De verpleegkundige heeft tegen mij gezegd dat het een dag of 20 zou moeten zijn maar het zou zo maar kunnen zijn dat dit per persoon en ingreep verschillend kan zijn. Bij mij hebben ze maar 1 hechting zichtbaar gemaakt :-) deze is wit, wel grappig dat ze per arts verschillende kleuren hechtingen gebruiken.

    Groetjes

  • Nathalie

    Hoi Femke en D,

    Ik heb alle kleuren van de regenboog in mijn neus zitten! Er zaten zwarte hechtingen aan de onderkant, er zit nog zwart/paars binnenin en dan ook nog wit/creme kleurige binnenin. Hmm, 20 dagen.. dat gaat niet meer lukken want ik zit inmiddels op 30 dagen en er zit geen beweging in. Binnenkort toch maar voorzichtig met de schaar aan de gang. :-)

    's Avonds is mijn neus trouwens op z'n mooist, en 's morgens (zoals nu) lijkt het nergens op! Vond vlak na de operatie mijn neus ook vormeloos, alsof het één grote klomp (muppetneus) was middenin mijn gezicht. Maar nu begint er langzaam weer wat vorm in te komen, en dat toont een stuk beter.

    Groetjes, Nathalie

  • Femke

    Hey Nathalie,

    Bij mij is mijn neus echt iedere dag anders, ene x denk ik ooh wat een mooi neusje terwijl ik een andere dag zoiets heb van o o zo blijft ie toch niet he, heel raar.

    Soms voelt het ook echt alsof ie er op is geplakt, heel vreemd gevoel, hopelijk komt dit door de zwelling ghehe.

    Ben wel benieuwd tot hoelang je blijft voelen dat er iets mee gebeurt is.

    Kun je de kliniek niet bellen met de vraag hoelang de hechtingen nog blijven zitten?

    Groetjes