Geweldige website over plastische chirurgie

• Yesse

Sinds een tijdje kijk ik regelmatig op http://www.realself.com/

Dit is weliswaar een Amerikaanse website, maar hier vind ik echt alle ins en outs. Alle grote plastische chirurgen nemen interactief deel aan deze website. Ze beantwoorden vragen van gewone consumenten. Als je de Engelse taal een klein beetje beheerst, is het echt de moeite waard.

Y.

• christel bresser

Jes, Yesse, dit is idd een geweldige website. Ik zou er dagen mee kunnen zoet brengen.Dank voor de tip. Zit zelf te klungelen met mislukte ooglidcorrectie. Ga 19 mei voor second opinion naar Kouwenberg op aanraden van Sylvia Veerman.

Die holle ogen, ze maken me vreselijk depressief. Iedereen vraagt of ik hondsmoe (ook wel door de nieuwe berner sennenpup, haha) of ziek ben, begin me te schamen voor mijn ogen, krijg er geestelijk last van. Erger me rot en zit er steeds naar te kijken, maar het wordt eerder slechter dan beter.

Volgens de Amerikaanse site is fat grafting and restylane fillers de oplossing, maar ja. We zullen het beleven.

Groetjes Christel

• bernadet

Heel goed dat je door Sylvia Veerman heb laten doorverwijzen naar het schijnt een geweldige plastisch chirurg. Als ik mijn gezicht laat herstellen laat ik dat waarschijnlijk ook door plastisch chirurg Kouwenberg doen. Ik durf nog steeds niet na mijn traumatische mini-lift uitgevoerd door Jeff H.

• gerda

Hallo Bernadet,

ik kwam net bij dit artikel uit,ik wou het je toch even laten lezen,

Jeff Hoeyberghs, Vlaanderens bekendste plastische chirurg, wordt opnieuw vader. Zijn elf jaar jongere vriendin is namelijk zwanger.

Veel valt er niet te vertellen. Ik zit in een sabbatjaar en wil het rustig aandoen. Ik acht de kans groot dat ik in 2009 geen voet meer aan de grond zet in België", aldus Hoeyberghs, die in Andorra vertoeft.

• christel bresser

Ha bernadette,

Heb nog ff je treurige verhaal teruggelezen op dit forum. Maar meisje, je moet juist naar Kouwenberg gaan om het traumatische gevoel kwijt te raken. Daarom ga ik ook: ik kan wel leven met die lift ook al heeft het niet veel gedaan, maar die ogen, neej, daar raak ik zo gefrustreerd van. Ik heb ook de Duitse firma aangeschreven voor een schadevergoeding van de ogen, maar je raadt het al: ik hoor niks meer. Er zitten toch ook wel schurken bij hoor. De 19 mei ga ik naar Kouwenberg, ben benieuwd en ook beetje hoopvol, maar misschien kan hij ook niets voor me doen en zitten die diepe oogkassen gewoon in de genen. Ik weet het niet. Je moet echt gaan voor een second opinion, heus, en die etter van een Jeff aanklagen, dat ook. Dat lucht op.

Ik hou je op de hoogte. En als je niet alleen durft, ik ga zo met je mee, anders Sylvia vragen, die gaat de 19de ook met mij mee. Dat zou voor jou nog beter zijn, want zij kent alle ins and outs. Sterkte meid, Christel

• bernadet

Christel, ik heb gelukkig een heel goed contact met Sylvia en ik weet dat zij zich met hart en ziel inzet voor slachtoffers van de plastisch chirurgie.Het is zo goed dat ze plastisch chirurgen/klinieken aanpakt die te vaak vreselijke fouten maken. Gelukkig staat zij niet meer alleen en zijn er steeds meer artsen, advokaten die haar helpen.Ik vind het heel lief dat je aanbiedt om t.z.t met mij mee te gaan naar dokter Kouwenberg, maar eerst moeten littekens rustig worden en zelf na ruim 1 jaar na de operatie heb ik nog pijn aan mijn gezicht en is het veel voller geworden. Je bent in goede handen bij Sylvia en bij plastisch chirurg Kouwenberg en daar ben ik heel erg blij om.

Ik wens je heel veel succes en ik zal het heel erg fijn vinden als je hier na het bezoek of eventuele operatie je verslag doet.

Ik zal je en de mensen hier ook op de hoogte houden hoe een kliniek met de slachtoffers die zijn gemaakt door Jeff. H. omgaat. Sylvia daar binnenkort voor een gesprek. Ik ben echt heel nieuwsgierig, maar ik denk dat de klachtencommissie van de klliniek er alles aan zal doen om hun verantwoordelijkheid af te schuiven op de slachtoffers. We zullen zien, ik hou je in ieder geval en de mensen op het prikbord die er interesse in hebben op de hoogte.

• Yesse

Hallo Christel,

Wat vervelend dat is is gebeurd, ik ken de details van de situatie niet maar ik zou het er niet bij laten zitten inderdaad. De huid rond de ogen is zo ontzettend teer dat als er daar iets gebeurd het goed zichtbaar is ook. Ik wens je heel veel succes en ga niet bij de pakken neer zitten. Tegenwoordig valt er veel te herstellen bij de juiste mensen. Cosmetische artsen die fouten maken zullen dit niet graag toegeven en je nog liever laten geloven dat er niets meer aan te doen valt en dat het een risico was dat je nu eenmaal genomen hebt.

Ik ben van mening dat als je als arts/chirurg niet absoluut zeker bent dat je het tot een goed einde kan brengen, je zo eerlijk moet zijn om af te zien van de behandeling. Het geld is aanlokkelijk en patienten willen graag geholpen worden. Zowel de chirurg als de patient nemen dit risico wanneer er overgegaan wordt op de behandeling.

Veel succes en beter(herstl)schap toegewenst

Y