minilift en halslipo

• meg

Hoi Luna,

Bij mij is het bijna een jaar geleden dat het is gebeurd.

Ik ben op nacontrole geweest na 4 maanden en een paar maanden later weer om te vertellen dat ik nog steeds niet helemaal tevreden ben.

Ik ga nog een keer terug om te vragen of er eventueel nog iets aan te doen is, maar dat zal wel niet, want de pc is zelf wel tevreden.

Hij zei dat hij in de mondhoekplooien nog wel aquamid kon spuiten of lipofilling.

Maar ja, ik had bij een andere kliniek al diverse injectables laten spuiten en die waren al echt heel snel weer uitgewerkt en de reden dat ik een macslift liet doen was juist om die reden dat het de enige manier was om die plooien weg te krijgen.

Dus wat moet je dan nog hè?

Groetjes Meg

• luna

Hoi Meg,

Ja dat is niet zoals je het had verwacht, ja en zoals altijd moet je een formulier tekenen, dat wanneer het resultaat tegenvalt je de arts niet daarvoor aansprakelijk kunt stellen.

Ik ben vanmorgen op controle geweest, en we zijn allemaal zeer tevreden, de hechtingen zijn van oplosbaar draad dus die komen er vanzelf uit als de tijd rijp is.

Ik dacht dat het gewone hechtingdraad was.

Ik zou over een tijd weer terug mogen komen, maar we moeten er ver voor rijden, om 5 minuutjes te laten kijken, dus we hebben gekozen om alleen te komen als het dadelijk anders gaat worden dan verwacht, maar ik heb de foto's gezien die hij heeft gemaakt van ervoor, en nu…en dat is 100% al beter, en het kan alleen nog maar beter worden.

Ik ben wel blij dat ik in een echt ziekenhuis ben geweest.

Mijn bloeddruk is tijdens de operatie heel erg gezakt, zodanig dat men mij een capsule heeft moeten toedienen tijdens de narcose omdat het toch wel fout dreigde te gaan, en dan ben ik nu toch extra blij dat ik een echt ziekenhuis heb genomen.

Ik wist dat er iets was met mijn bloeddruk, dat zeiden de verplegers toen ik bij kwam, dat ik ze hard aan het werk had gezet en het even paniek was geweest.

Maar ja…dan ben je nog half onder de narcose, nu hoorde ik het weer…en ja…de risico's lees je wel in een brochure maar als je het zelf meemaakt.

maar de arts heeft direct ingegrepen.

De bobbels en harde plekken trekken allemaal weg met de tijd, de doodvoelende huid ook, ik krijg al steeds mee gevoel terug.

De kinband die ik om moest 1 week dag en nacht en dan 2 weken alleen de nacht hoef ik niet meer te dragen, ook niet de nachten.

Het is nog maar een week geleden en het gaat heel goed en ik ben blij dat ik het heb laten doen.Mijn man loopt helemaal te stralen naast me en daar doen we het toch ook voor.

Ik wens je succes als je terug gaat naar de pc, hoop dat hij iets voor je kan doen, want veel geld voor iets wat niet het beoogde resultaat heeft is altijd triest.

Laat nog maar eens wat horen.

groetjes Luna

• meg

Okee Luna,

Als ik weer geweest ben, laat ik wel weten wat er besproken is.

Groetjes Meg

• Ines

Dag Meg, na het lezen van jullie ervaringen vraag ik mij af of je wel een macs lift kreeg gezien je littekens hebt voor het oor.Bij een echte macs lift wordt er genaaid IN het oor.Heb de indruk dat bepaalde dokters rap vetellen dat ze een macs lift doen maar het er in feite geen is.Wens je het allerbeste toe.Ines

• meg

Hoi Ines,

Dr. Stevens zei echt dat het een macs-lift was en toen ik hem vroeg waarom het soms s-lift genoemd wordt, zei hij dat macs-lift de internationale benaming was en de s-lift de nederlandse.

Hij zei dat hij de meest uitgebreide vorm doet, dus ja, wat moet je dan geloven.

Had jij trouwens weleens dat filmpje gezien op surgy-tec.

Daar doet hij live de macslift bij een vrouw.

Wat ik ervan zag, ziet het er hetzelfde uit als de animatie-versie van jouw p.c.

Alleen bij jou werden er dacht ik 3 draden gebruikt, maar dat was bij mij niet nodig omdat mijn ogen etc. nog in orde waren.

Groetjes Meg

• Ines

Hallo Meg, Ook mij ogen waren nog oke hoor,maar als je de onderkant van het gelaat en hals gladder trekt krijg je automatisch rimpels(horizontale)onder de ogen.Kijk maar eens in de spiegel en duw je kaken een beetje naar omhoog, automatisch zal je die rimpels zien onder de ogen.Dus die moesten dan ook weg.Bij mij was het toch zo.Kijk liever niet op surgy-tec naar die macs lift want ik kan daar niet zo goed tegen.Vroeger was dat op de site van de coupure in Gent geen echte operatie en dat vond ik wel goed,.Vraag me af hoe het nu is.Zal direct eens gaan kijken,maar als het ook realiteit is dan pas ik.Wat die benaming betreft weet ik dat Verpaele die naam gaf aan zijn uitvinding dus macs lift.Vraag mij ook af of dokters die bij hem de macs lift niet aanleerden die naam mogen gebruiken???Misschien ligt daar het verschil?In ieder geval ik lig er niet van wakker.Misschien wel een tip vor mensen die een lif overwegen,stel vragen,stel vragen en stel vragen,en laat je niet met een kluitje in het riet sturen.Wens je een fijn weekend toe.Ines

• meg

Hallo Luna,

Vorige week ben ik bij Dr. Stevens geweest om het resultaat na een jaar te laten zien.

Ik zei dat ik er echt wel meer van had verwacht.

Hij vond het echter dat ik er fantastisch uitzag en dat hij verder niks voor me kon betekenen.

Daar sta je dan met je goede gedrag.

Wat moet je daar nu weer mee aan ?

Groetjes Meg

• luna

Hallo Meg,

Jemig wat een domper, denk als ik het zo lees je weinig kunt doen.

Wellicht dat het een optie voor je is eens naar mijn arts te gaan in Schiedam, dat is een gratis consult en weet je evt. of er iets aan te doen is en met die gegevens kun je dan wellicht weer naar je eigen arts. en hem dit vertellen.

Heb je foto's van ervoor en erna….echter ze kunnen nooit garanderen dat het dat gaat worden wat je wellicht zelf verwacht, maar wat ik zo lees bij jou is het verschil minimaal.

Ik ben heel tevreden, het is nu a,s. maandag 3 weken geleden, en ik merk aan reacties dat men mij veel jonger schat, gister nog op een verjaardag toen ik zei dat ik bijna 52 ben, mooier compliment kan ik niet krijgen en die had ik al een paar jaar niet gekregen door dat ik zo veel ziek was geweest.

Mijn uitstraling is weer goed, zelfverzekerd en jong.

Ik hoop dat je er iets mee kunt gaan doen en je wel dat gaat krijgen zoals ik dat heb want het is zo veel geld.

groetjes Luna

• malou

Ha Luna,

Heb je mailwisseling gelezen. Wat ik me nog afvroeg is heb je een drain gehad?

Ook ben ik benieuwd naar de pijn en of je een nacht moest blijven.

Vaak wordt er gezegd dat je na 1 week weer kan werken, maar klopt dat?

Hoor graag van je, o ja, heb je foto's van voor en na de operatie?

Groet,

Malou

• luna

Hoi Malou,

De pijn viel echt heel erg mee, mocht paracetamol nemen, maar ik vond het niet echt nodig, beetje trekkerig.

Ik moest inderdaad een nacht blijven en dat geeft een goed gevoel, ook omdat dan de volgende dag de drains werden verwijderd en je niet apart daar weer voor terug hoefde te komen.

Verpleging op een 2 persoonskamer met alles erop en er aan, echt super lieve verpleging.

Ik liep de week erop al weer buiten met hechting draden er nog in.

Wat ik zelf wel als nadeel ervaar, zijn de oplosbare hechting draden, het lichaam is ze nu aan het afstoten en er blijft wel wondvocht uitkomen, alleen aan de linkerkant, maar het is echt super gehecht en je ziet er niets van bijna en de littekens zitten voor het oor…en dat zie je normaal toch goed.

Ik ben 6 april geholpen, nu een maand verder krijg ik van iedereen al complimenten dat ik er zo goed uitzie, ik straal…en ja dat klopt…hamsterwangen zijn weg, dat uitgezakte wat dan snel een beetje een vervelende uitdrukking geeft, vermoeid gelaat…soms zelf een beetje boos zag ik er uit…nu ziet het er allemaal stralend uit, strakke kinlijn, jukbeenderen weer zichtbaar, onderkin weg door de lipo…die is nog wel erg pijnlijk op sommige plaatsen als ik er aan kom, maar alles zal wegtrekken, ook de plaatsen waar nu vocht uitkomt..die af en toe een beetje opgezet en paars zijn door het wondvocht.

Ik heb hier over contact gehad, is heel normaal….zal nog een paar weken duren voordat de draden helemaal opgelost zijn.

gewoon met je koppie onder de douche en spoelen maar.

Maar ik kan je het echt aanraden….als je plannen hebt.

succes en ik hoor het graag hoe het verder gaat

heb je vragen….ik zal ze zo goed mogelijk beantwoorden

ik ben echt super tevreden!!