Neuscorrectie

• Nadine

Beste Allemaal,

Heb jullie advies/mening hard nodig…

Helaas heb ik al jaren “last” van mijn neus. Onbewust ging het zijn eigen leven leiden, alles wat ik doe, pas ik onbewust aan op die stomme neus van mij.

Mensen wil ik liever niet van de zij-kant benaderen, kijk mensen altijd recht aan, en foto's zijn een hel! Hoewel ik dol ben op kinderen, ontwijk ik ze liever, kinderen zijn nogal hard, en opmerkingen van “jij hebt een rare neus” probeer ik te voorkomen door kinderen uit de weg te gaan. Wanneer iemand het over een neus heeft ( al is het maar, ik heb mijn neus gekrapt) weet ik niet hoe snel ik mij uit de voeten moet maken, zelf kan ik het woord neus ook nauwelijks uitspreken…

Sinds kort heb ik er echt genoeg van, hoewel ik het lang heb weggestopt, onderandere door dat ik een lieve vriemd heb die mij ontzettend heeft geholpen met het proberen te accepteren, wil ik mijn leven leiden zonder dat het beinvloed wordt door mijn neus. Dus de kogel is door de kerk, ik moet actie ondernemen.

Er is echter nog een belemmering, wat mij tot nu toe tegenhoudt is het feit dat ik ontzettend bang ben voor de operatie, vooral het bloederige gedeelte… Ben nog nooit geopereerd (gelukkig) maar wel een aantal keer van mijn stokje gegaan bij het zien van bloed. Zo graag wil ik eindelijk wat veranderen, en mij lekker voelen met wie ik ben, maar dit houdt mij tot nu toe tegen…Helaas!

Hebben jullie misschien soortgelijke angsten (gehad)? Zou graag jullie mening/advies willen horen!!

Bedankt!!

• L.

Hoi Nadine

Ik word over 3 weken geopereerd aan mijn neus en ben ook erg bang voor de operatie! Ik heb er nu al nachtmerries over. Toch denk ik dat het bloederige wel mee zal vallen eerlijk gezegd… ik denk dat je zelf weinig bloed zult zien. Heb je al een chirurg in gedachten waarbij je geopereerd wil worden?

• Nadine

Hoi L.

Nee heb nog geen chirurg op het oog.. Waar ga jij het laten doen?

Spannend zeg! Veel succes alvast…!

• Nathalie

Hallo Nadine,

Je verhaal is (helaas) erg herkenbaar. En dat is voor mij de reden geweest om na jaren twijfelen toch eens actie te ondernemen. Ik heb een afspraak gemaakt bij de Bergman kliniek en ik word binnenkort geopereerd!

Ik ben absoluut een held op sokken maar gek genoeg zie ik (nog) niet heel erg tegen de operatie op. Het meest bang ben ik voor het resultaat, maar waarschijnlijk heeft iedereen dit gevoel.

En het woord neus zal je mij ook niet snel horen zeggen. Noem het altijd nase, op z'n Duits! :-s

Misschien kun je gewoon een keer vrijblijvend een afspraak maken bij een kliniek of ziekenhuis voor een consult. Er wordt dan aangegeven wat de mogelijkheden zijn en dan kun je daar altijd nog eens over nadenken..

Veel succes in ieder geval!

• Nadine

Hoi Nathalie,

Bedankt voor je reactie! Heb vandaag samen met mijn familie besloten om inderdaad wat vrijblijvende afspraken te maken bij verschillende klinieken om gewoon is te horen wat de opties zijn! Bergman staat ook zeker op mijn lijstje dus ben benieuwd…

Jij veel succes met de operatie!!

• brenda

Beste Nadine

ik begrijp je volkomen dat je schrik hebt voor deze ingreep, zeker omdat je nog nooit geopereerd bent geweest. een kennis van mij heeft ook een neuscorrectie laten uitvoeren en ze heeft echt niks van last gehad zoals jij zegt ‘het bloederig gedeelte’. het was een ingreep die onder volledige verdoving gebeurd en na de ingreep had ze al direct een gipsje op.

het enige waar ze wel last van gehad heeft is wat zwelling en blauwe plekken (maar daar zou ik kunnen mee leven, liever dit dan het bloederige gedeelte).

maar ookal stelt dit je wat gerust, ik begrijp nog steeds wat je bedoelt!

de kennis van mij heeft de neuscorrectie laten uitvoeren bij Dr Tonnard van het Coupure Centrum in Gent, hij is blijkbaar enorm bekend voor zijn neuscorrecties.. men is in ieder geval enorm tevreden over het resultaat… misschien ook een adres om op je lijstje te plaatsen?

ik wens je alvast veel succes toe met je zoektocht naar de juiste dokter en uiteraard, héél veel succes voor de operatie!

grtn

Brenda

• ir

Hoi Nadine,

Ik heb zelf een neuscorrectie in november gehad. Soms kijk ik nog wel eens op het forum en zag nu jou stukje over je angst voor zo'n operatie. Ik kan je angst voor het bloederige gedeelte echt wegnemen. Ikzelf heb een behoorlijk uitgebreide correctie gehad, een operatie van 3 uur, een open operatie en van dat bloed merk je niets. Net wat Nathalie al schreef: als je bijkomt heb je het kapje al op je neus. De tampons zitten erin. Al met al valt het best mee. Ik heb wel gesmeerd met een soort antibiotica zalf. Gewoon met wattenstaafjes. Dat kreeg ik van de arts mee. Ik ben geopereerd in het Esthetisch Centrum Amsterdam en ben heel tevreden. De eerste maanden was ik ongerust omdat de neustip nog zo dik gezwollen was, en ik heb echt steun gehad aan de mensen op het forum die me verzekerden dat dat echt zou afzakken. Maarja als het je eigen neus betreft “eerst zien dan geloven” maar ze hadden gelijk. Hij ontzwelt al meer en wordt al mooier. Ik kan echt zeggen dat het me veel zelfverzekerder heeft gemaakt. Ik wilde ook nooit gefotografeerd worden van de zijkant etc etc. Ik denk dat iedereen zich wel wat nerveus maakt voor een operatie dat is wel normaal.

Heel veel succes bij je beslissing,

Ir

• Nadine

Bedankt voor jullie reacties!!

Het heeft me nu al enorm geholpen.. Binnekort ga ik op een aantal consults om te horen wat ze voor mij zouden kunnen doen, en ga ik er hard overna denken.

Hoe graag ik ook wil dat ik mij zelfverzekerd kan voelen over mijn neus, blijft toch erg spannend allemaal.. Ook wel logisch natuurlijk!

Hebben jullie (kennis) ook geen last gehad van extreme bloedneusen etc?

iig enorm bedankt!

x

• ir

hoi Nadine,

Ik heb helemaal geen last gehad van bloedneuzen. Na 2 dagen gingen de tampons eruit, dat was even een vervelend gevoel, alsof ze aan een draadje trekken wat aan je achterhoofd vastzit. Heel gek, maar goed te doen hoor! Ik kon eigenlijk gelijk alweer ademhalen door mijn neus. Ik heb de dagen erna wel wat zitten rommelen met wattenstaafjes als er iets irriteerde maar ik moet echt zeggen, ik heb dat al eens geschreven, ik zag bont en blauw maar 2 weken na de operatie stond ik bij de intocht van Sinterklaas en niemand viel iets op.

Dat is ook wel gek hoor, voor mezelf is het een heel verschil mijn neus. Maar sommigen zien niet eens iets, of ze denken dat mijn haar anders zit ofzo. Moet wel zeggen dat als ik nu foto's zie van na de operatie dat ik zóóóó blij ben. Ik wilde al heel lang een neuscorrectie maar heb heel lang gewacht. (Ben nu 46) en wilde dat ik het jaren eerder had gedaan.

Ik snap je twijfels hoor! Ik ben ondanks dat ik heel veel vertrouwen in mijn arts had ook nog gaan twijfelen kort van te voren. Ik las allemaal superpositieve berichten over NT en dacht: ' jeeh misschien had ik het wel bij hem moeten laten doen, etc etc", op de dag van de operatie zelf had ik ineens zoiets van: wat doe ik, ik heb 2 kleine kinderen wie weet hoe alles loopt, bla bla bla. Maar ik ben zo ontzettend blij.

Ik heb ook gemerkt dat er best wel mensen zijn in mijn omgeving die het maar gek vinden. Van 'ach iedereen heeft wel wat, en je moet gewoon tevreden zijn, en je bent wie je bent, etc etc. Maar niemand weet dat als je in de spiegel kijkt je alleen maar je neus ziet. Beslis zelf en het zal het juiste zijn….

veel succes en hou je ons op de hoogte?

Liefs Ir

• annabel

Hoi allemaal,

waar ik bang voor ben is dat ik niet meer uit mijn narcose wakker word, en dus ook niet meemaak dat ik overlijd. En dat mijn familie, en alles en iedereen die ik lief heb, achterlaat, zonder afscheid te hebben genomen, moeten ze me komen ophalen uit een kliniek ergens verstopt tussen de bossen.

mvg,

Annabel