verdoving onderooglidcorrectie

• Lieks

Hallo Jis,

Ik heb gisteren nog wel aan je gedacht hoor.

De prikken vond ik ook goed zeer doen, gemene prikken!

Alles bij elkaar is het best wel een ingreep.

Of ik het nog een keer zal doen, ja maar dan wel onder narcose, anders niet!

Ik heb 2 nachten met een extra kussen op mijn rug geslapen, het is niet echt comfortabel.

Daarna ben ik zacht op mijn zij gaan liggen met mijn hand een beetje onder mijn gezicht, wel met een extra kussen!

Na dag 5 lag ik op mijn buik maar wel héél voorzichtig.

Als ik mijn omdraai word ik nog steeds wakker.

En mijn ogen trekken ook nog zo, dat blijft nog wel even.

Het is al wel minder maar ik heb gisteren de tandarts afgebeld want ik met open mond liggen dat voelt nog niet goed aan.

Gisteren zijn de hechtingen eruit gehaald….piece of cake, zo gebeurd!

Ik heb ook nog een binnenwaartse hechting aan de buitenkant van het oog en die lost vanzelf op.

De arts zei dat het nog wat dikker gaat worden aan de zijkant en na verloop van weken zie je pas resultaat.

En vanaf volgende week moet ik de zijkanten naar boven masseren.

Aan de onderrand van mijn ogen is het een beetje blauw maar valt reuze mee.

Mijn wangen zijn nog wat opgezet van het vocht.

Toch sterk van ons dat we het lef hebben, kunnen mannen nog wat van leren….haha!

Sterkte Jis, neem je rust de eerste dagen!

Groetjes van Lieks.Jis schreef:

>

> Inmiddels heb ik gisteren de operatie gehad. Wat deden die

> verdovingsprikjes pijn zeg………pffff dat vond ik echt

> verschrikkelijk. Ze hadden me van tevoren wel een rustgevend

> pilletje en 2 pijnstillers gegeven maar dat deel viel me toch

> ff tegen. De operatie zelf valt heel erg mee inderdaad.

> Alleen het dichtbranden van sommige bloedvaatjes deed pijn

> maarja wie mooi wil zijn………. ;-).

>

> Maar een 2e keer ooit in mijn leven……….ik hoop van niet.

> Elk uur aan het koelen want de zwelling neemt al wat af dus

> daar ben ik wel blij mee. Ik denk dat de tip met wat hoger

> slapen ook geholpen heeft want het was vanmorgen niet veel

> erger dan gisteren.

> Het nare vind ik nu alleen nog (buiten het zielige aanblik

> van mijn rode wallen;-) ) het trekkerige gevoel als ik

> bijvoorbeeld eet ofzo maar ik denk dat dat door de zwelling

> komt.

>

> Hoe lang slaap jij dan trouwens met extra kussens in je rug

> Lieks? Want ik kan niet zeggen dat ik echt lekker geslapen heb.

• Jis

Hoi Lieks,

Zo te lezen gaat het allemaal best snel. Lekker dat je hechtingen er uit zijn. Daar kijk ik nu al naar uit ;-).

Vanmorgen weer ff een heel dik linkeroog gehad maar de zwellingen trekken al goed weg. Alleen nog een beetje bij mijn wang maar gelukkig hoef ik dinsdag pas naar mijn werk dus het heeft nog tijd om weg te trekken (net zo als de blauw/gele plekken onder mijn ogen).

Lijkt me verstandig dat je de tandarts afgebeld hebt. Met trekkende ogen je mond openhouden is niet fijn. Ik vind eten soms al niet prettig.

In ieder geval dank je wel voor je reactie's, die hebben me toch wel gerust gesteld!!. Ga vanavond maar langzaam aan proberen anders te slapen want dat op mijn rug liggen slaapt van geen meter.

Succes met je herstel want ja het kan een tijdje duren had ik overal al gelezen voordat ik de stap nam. Maar we zijn al dapper geweest om de operatie te ondergaan dus dat gaat allemaal goedkomen.

En inderdaad zie ik een man het niet zo snel zonder zeuren doen hahaha!!

Groetjes, Jis.

• danielle

hoi, op 14 mei sta ik op de lijst om geopereerd te worden aan boven- en onder oogleden onder plaatselijke verdoving. ook ik zie er enorm tegenop. maar ik ga er voor. krijg wel een tabletje en heb gevraagd of ze mij ff weg wilde maken als ze gaan “snijden” . want dat vind ik maar niks. heb wel mijn lippen laten vullen en die verdovingen zijn ook niet prettig. kan je die verdovingen vergelijken met die van de ogen? hoe is de genezing verlopen? hoor graag van jullie.

groeten, danielle

• Joke

Danielle ik denk dat de pijngrens voor iedereen anders ligt, dus maak je niet zo bang vantevoren. Ik en nog een paar anderen gaven aan dat het bijna niet te voelen is terwijl Jis het uiterst pijnlijk vond.

Ik denk dat de lippen veel gevoeliger zijn dan de ogen overigens.

Groetjes en heel veel succes, Joke

• Jis

Danielle,

ik denk inderdaad dat de pijn heel erg per persoon zal erschillen. Bij mij was trouwens het linkeroog een tegenvaller met de verdoving, de rechter was niet prettig maar minder erg. Dus ik zou me er maar niet al te druk over maken hoor. Als je tegen de prikjes in je lippen kunt kun je dit zeker!!!.

Van de operatie zelf voel je niets dus daar hoef je helemaal niet bang voor te zijn. Mijn pc vertelde me precies wat hij aan het doen was en als ik het niet wilde weten zei ik hem dat gewoon en dan lag ik met zijn assistente te babbelen ;-). Na de operatie had ik geen pijn, een beetje een branderig gevoel door de uitwerking van de verdoving maar dat was geen pijn en na het ijzen heel snel verdwenen. De dagen daarna heb ik ook geen pijn gehad en al is de operatie pas een week geleden, ik zie nu al een verschil met voor die tijd dus ben alleen maar erg blij dat ik het heb laten doen. Het uiteindelijke resultaat kan nog wel een paar maanden duren maar ik kreeg op mijn werk nu al complimenten van collega's die echt verschil zagen.

Dus kom op, nog niet druk om maken want het duurt nog ff (heb nu makkelijk praten hoor maar snap je zenuwen echt wel want ik was ook zenuwachtig).

En is er iets, gewoon hier zeggen, wie weet kunnen we je geruststellen!! Succes.

Groetjes, Jis