verdoving onderooglidcorrectie

• Jis

Hallo allemaal,

Op 14 april a.s. laat ik een onderooglidcorrectie doen maar ik zie onwijs op tegen de verdoving. Ik krijg een plaatselijk verdoving. Hoe hebben jullie die verdoving gevonden? Ik ben nm zo bang dat de verdoving te snel uitgewerkt is ofzo (bij de tandarts moest ik laatst 2 keer verdoofd worden want de eerste keer werkte het niet).

Verder zegt mijn pc dat ik na ongeveer een week wel weer rustig aan kan gaan fitnessen (niet voluit cardio natuurlijk). Hoe snel zijn jullie weer gaan sporten?

Groetjes, Jis.

• Ines

Dag Jis,

Wees maar niet bang voor die korte verdoving hoor,bij mij werd een macs lift gedaan onder plaatselijke verdoving en dat viel best mee.Je krijgt wel een spuitje om je rustig te houden.Maar je kan je best nu al niet zo zenuwachtig maken.Wens je zonder angst naar die operatie te gaan wel ga dan naar een natuurhuis of bij de apotheker en vraag je daar een flesje Bach Bloesems “Mimmulus”.Je mag daar nu al van nemen zoveel keer per dag als je het zelf nodig vindt.Een paar druppels onder de tong is voldoende.Laat je nog eens de uitleg geven daar waar je het koopt.Zeker weten dat je angst weg zal zijn en je met een gerust hart naar de operatie kan.Je mag het zelfs nemen tot net voor je naar de o peratie gaat.Ikzelf deed het ook.Succes.groetjes.ines

• gerda

Hallo,

net wat Inez zegt.Ik maakte me ook zo druk en het viel allemaal reuze mee,heb zelfs helemaal niks gevoeld.En als de verdoving eerder uitgewerkt zou zijn,spuiten ze wel bij hoor,succes!!

• Joke

Hoi Jis,

Maak je maar niet bang, die verdoving valt wel mee. Eens dat je het spuitje krijgt en je gaat nadenken of je het voelt, is het al verdoofd, zo snel gaat dat!

Succes, groetjes Joke

• Jis

Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik hoop dan maar dat het inderdaad mee gaat vallen.

Verder kijk ik wel uit naar de operatie (hoe vreemd dat misschien klinkt) maar ik krijg al traantjes als ik een spuit zie.

Een flesje van die Bach Bloesems “Mimmulus” ga ik zeker halen want baat het niet dan schaad het ook niet ;-).

• Lieks

Ik heb afgelopen dinsdag een onderooglidcorrectie ondergaan door Dr.Blecourt in het Vlietlandziekenhuis te Schiedam.

De verdovingen zijn niet fijn maar dat is maar even Jis.

Bij mij moest hij wat bijspuiten tydens de ingreep maar je vliegt niet tegen het plafond aan hoor!

Je voelt wel constant dat er aan je oog getrokken en gewerkt wordt.

Probeer zoveel mogelijk te ontspannen want dat scheelt echt.

Als je gespannen bent is het tweemaal zo gevoelig.

Ik had geen tabletje genomen voor de ingreep maar als ik jou was zou ik lekker een pilletje nemen.

Vergelijk het maar met naar de tandarts gaan….niet leuk maar moet even.

Ik heb het al eerder gedaan 15 jaar geleden en nu weer dus het is het echt waard!

Je voelt je veel zekerder en frisser erdoor.

Sporten mag je de eerste 6 weken niet!

Je mag geen druk op je ogen krijgen, doe het rustig aan.

Jis, kom op, niet denken als als……gewoon doen!

LieksJis schreef:

>

> Hallo allemaal,

>

> Op 14 april a.s. laat ik een onderooglidcorrectie doen maar

> ik zie onwijs op tegen de verdoving. Ik krijg een plaatselijk

> verdoving. Hoe hebben jullie die verdoving gevonden? Ik ben

> nm zo bang dat de verdoving te snel uitgewerkt is ofzo (bij

> de tandarts moest ik laatst 2 keer verdoofd worden want de

> eerste keer werkte het niet).

> Verder zegt mijn pc dat ik na ongeveer een week wel weer

> rustig aan kan gaan fitnessen (niet voluit cardio

> natuurlijk). Hoe snel zijn jullie weer gaan sporten?

>

> Groetjes, Jis.

• Jis

Hoi Lieks,

Dank je wel voor je reactie. Ik ben nu al zenuwachtig :-( maarja er zijn zoveel mensen geweest die het al voor mij hebben ondergaan dus ik ga proberen zo ontspannen mogelijk daar te liggen.

Ik ben inderdaad ook bang dat de verdoving niet genoeg is maar zo te lezen hebben ze bij jou ook gewoon bijgespoten dus dat geeft weer hoop :-).

6 weken niet sporten………pfff dat zal een tegenvaller gaan worden zeg. Ik ga normaal 3x p/w en had verwacht na 2 weken wel weer rustig te kunnen beginnen. 1 week zoals mijn pc zei vond ik ook al wat kort en aangezien jij het al een keer heb laten doen weet jij wat ik kan verwachten ongeveer.

Ik probeer ook maar in mijn achterhoofd te houden dat ik straks frisser en minder moe uit mijn ogen kijk dus dan moet alles het wel waard zijn.

• Lieks

Hai Jis,

Dinsdag mag je zenuwachtig worden maar nu nog niet….helpt toch niet.

En zo erg is het niet anders had ik het geen tweede maal laten doen, toch?!

Nog even wat tips!

De eerste 48 uur elk uur je ogen 10 minuten koelen, behalve de nachten dan!

Met ijswater, ijsklontjes in een schaaltje en dan met het ijswater koelen.

Slaap met een iets hoger kussen op je rug en je merkt wel wanneer je op je zij of buik kan gaan liggen.

Zo weinig mogelijk bukken en tillen de eerste 10 dagen.

En alleen als de verdoving uitwerkt heb je wat pijn de eerste avond maar daarna is het meer het ongemak.

Neem zeker de eerste week rust, als de hechtingen eruit zijn kan je je na 10 dagen weer opmaken.

En echt niet sporten hoor, door kracht te zetten komt er druk op je ogen en dat is echt niet goed!!

Ik hoop dat ik je wat gerust gesteld heb, succes Jis……girl power!!

Laat je me weten hoe het gegaan is?

Groetjes van Lieks

Jis schreef:

>

> Hallo allemaal,

>

> Op 14 april a.s. laat ik een onderooglidcorrectie doen maar

> ik zie onwijs op tegen de verdoving. Ik krijg een plaatselijk

> verdoving. Hoe hebben jullie die verdoving gevonden? Ik ben

> nm zo bang dat de verdoving te snel uitgewerkt is ofzo (bij

> de tandarts moest ik laatst 2 keer verdoofd worden want de

> eerste keer werkte het niet).

> Verder zegt mijn pc dat ik na ongeveer een week wel weer

> rustig aan kan gaan fitnessen (niet voluit cardio

> natuurlijk). Hoe snel zijn jullie weer gaan sporten?

>

> Groetjes, Jis.

• Jis

Bedankt voor je tips Lieks!!!

Ga ook inderdaad niet te snel weer sporten want ik vergeef het mezelf niet als het dan weer slechter gaat worden. Ik ben tot dat de hechtingen eruit zien vrij van mijn werk dus kan gelukkig rustig bijkomen.

Ga nu maar genieten van het mooie weer dan kan ik er ook nog niet teveel aan denken ;-).

Groetjes, Jis

• Jis

Inmiddels heb ik gisteren de operatie gehad. Wat deden die verdovingsprikjes pijn zeg………pffff dat vond ik echt verschrikkelijk. Ze hadden me van tevoren wel een rustgevend pilletje en 2 pijnstillers gegeven maar dat deel viel me toch ff tegen. De operatie zelf valt heel erg mee inderdaad. Alleen het dichtbranden van sommige bloedvaatjes deed pijn maarja wie mooi wil zijn………. ;-).

Maar een 2e keer ooit in mijn leven……….ik hoop van niet.

Elk uur aan het koelen want de zwelling neemt al wat af dus daar ben ik wel blij mee. Ik denk dat de tip met wat hoger slapen ook geholpen heeft want het was vanmorgen niet veel erger dan gisteren.

Het nare vind ik nu alleen nog (buiten het zielige aanblik van mijn rode wallen;-) ) het trekkerige gevoel als ik bijvoorbeeld eet ofzo maar ik denk dat dat door de zwelling komt.

Hoe lang slaap jij dan trouwens met extra kussens in je rug Lieks? Want ik kan niet zeggen dat ik echt lekker geslapen heb.