Perlane/BIO ALCAMID

• natasja

Hallo mensen.

ik heb in 2003 bioalcamid in beide wangen laten spuiten, dit omdat ik behoorlijk ingevallen wangen had, en me daar dikwijls aan stoorde.

Dit leek me DE oplossing.

Afspraak met Veldhuiskliniek gemaakt, en door Dhr v Elzen erin laten spuiten in 2 gedeeltes.

Echt superblij was ik, geen ingevallen wangen meer, het zag er echt mooi uit, je zag er niks van dat er iets was ingespoten.

Alleen als je het aanraakte, voelde je wel een schijf zitten, maar dat vond ik niet t probleem.

5 jaar lang heeft niemand het gezien, en zelfs ik was het al bijna vergeten dat ik er wat in had laten spuiten.

Nu heeft een vrouw die in in de kantine werkt al 2 x gevraagd aan mij, wat heb je toch aan de ene wang zitten.

Ik stooorde me er nog niet teveel aan, al vond ik het ook niet leuk.

Vorige week ging ik weer eens een pasta halen bij mijn favoriete italinaans restaurant, zegt de medewerkster opeens, hey wat heb jij een dikke wang, heb je kiespijn ofzo?

Nu sta ik er pas bij stil dat je de implantaat goed kan zien van de buiten kant, en dan vooral de rechterwang.

Al was het wel zo dat als mijn weerstand minder was, ik som de alcamid onrustig voelde worden, en je het dan nog wat beter zag van de buitenkant.

Na het lezen hier op dit forum en de eventuele mogelijkheden voor verwijdering, heb ik maar direct het veldhuiskliniek gebeld voor een consult met Dhr Veldhuis himself op 1 aparil kan ik terrecht.

Hij gaat kijken wat de mogelijkheden zijn,, ik hoop natuurlijk het eruit knijpen, of anders met de injectie, injectie kost 300 euro :(

Het is bij mij allemaal nog compact, het is gewoon een schijf van ongeveer 3 cm x 2cm.

Ik ben erg benieuwt, en baal er natuurlijk ook ontzettend van.

Maar heb geen zin om het nog erger te laten worden als het nu al is.

Wanneer ik op consult ben geweest,z al ik hier ene verslag uitbrengen hoe het is gegaan.

En nee het is geen 1aprilgrap, helaas !!!!!!!!!!

Groetjes van natasja

• meg

Jeetje balen hoor.

Wat hoor je toch een nare verhalen van injectables de laatste tijd.

Je zou bijna niks meer durven laten doen.

Ik hoop dat alles goed komt.

Meg

• Dahlia

Kan het misschien zijn dat je (opper)huid in de loop der tijd door veroudering dunner is geworden waardoor die ‘schijf’ van bio alcimid zichtbaarder word?

Hoe oud ben je als ik vragen mag?

Dahlia.

• Sylvia Veerman

Met het middel bio alcamid kunnen er complicaties ontstaan.Vooral als je bij de tandarts bent geweest. Dan kan het gaan opspelen. Ook als er kenacort in is gespoten. Meestal na verloop der jaren stoot het lichaam de filler af . De techniek om de filler uit te zuigen dan blijft het kapsel alrijd zitten.wat doet dit op de lange termijn. Er is geen wetenschappelijk onderzoek naar gedaan.

• Jana

Hi Natasja Wat vervelend voor je. Ik geloof dat de artsen steeds minder bio-alcamid gebruiken, juist om de complicaties die op lange termijn kunnen ontstaan. Je bent bij de Veldhuiskliniek ooit behandelt, door een mannelijke dr van elzen? Ik dacht dat zij een vrouw was? En nu moet je weer betalen voor het behandelen van de complicatie? Schandalig zeg, moeten ze gratis doen vind ik. Zou dat zeker zeggen en het zou mij verbazen als ze je dan toch laten betalen. Zoveel concurrentie momenteel. Of je moet terug gaan naar de dokter die je heeft ingespoten. Succes, Jana

• Prive

Hoi Natasja,

hoe is het nu met je? Weet je al wat meer, de laatste keer dat je hier op het forum was was bijna een maand geleden. Ik heb zelf ook bio-alcamid laten spuiten in de neuslippen plooi. Dat is ook volgens mij rond die periode geweest, 2003/misschien 2004 weet het niet meer. Ik heb nergens last van maar voel soms wel een beetje jeuk en dan na een paar dagen is het weer weg.

Hoop dat het niet gaat opspelen op den duur. Stom eigenlijk dat ik dat destijds gedaan heb. Er stond toen een advertentie in de Privé. Cathérine Keyl had het ook laten doen. Stom, ik dacht dan zal het wel goed zijn, hoe suf kun je zijn?

1 april kan je pas bij die Veldmuis terecht.

Wat vind je van die 300 euro die je zou moeten betalen? Kan je je laten informeren bij de consumentenbond of men je daarin tegemoet kan komen, want het gaat ook een beetje om het principe. Ik vind het niet klantvriendelijk dat je je dat laten betalen. En denk je als je het niet doet, dat het dan erger zou worden? Misschien kun je een minilift overwegen om jezelf een beetje troost te geven, want de ingevallen wangen komen dan weer te voorschijn of ben je er nu helemaal klaar mee met die plastische chirurgie?

Ik wens je in ieder geval alle sterkte toe en hoop dat je er goed vanaf komt. 1 april dus………..dat is over een paar weken, heel veel sterkte meisje!

Prive

• wilhelmina

beste natasja,

ik heb een goede tip voor je!

ik heb ook 6 jaar geleden bio alcomid in laten spuiten en dat ging vorig jaar ook problemen geven. Ik heb dr helga van den Elzen gebeld van de Elzen kliniek en zij heeft voor mij alle problemen “KOSTELOOS” opgelost. Misschien voor jou ook een idee. de website is www.elzenkliniek.nl 035-6991515. het is een hele goede aardige dr die goed aangeschreven staat. ik zou als ik jou was daar een afspraak maken.

vr groet wilhelmina

• Natasja

Hey mensen,

Ben ik weer, had beloofd nog een verslagje te schrijven, na het consult bij het Veldhuisliniek in Rotterdam met Dhr Veldhuis himself.

Ik zie dat er reacties gekomen zijn op mijn topic, thanks nog daarvoor.

Ik werd vanmiddag supervriendelijk ontvangen, en goh, wat is de kliniek mooi en uitgebreid geworden zeg, de laatste keer dat ik daar was 6 jaar gelden, zaten ze nog elders.

Dhr Velhuizen zag bij binnenkomst direct al wat er aan de hand was, en bood mij aan het probleem alâ direct al te behandelen.

Met een hele dunne naald kreeg ik in beide wangen een verdoving ingespoten, die prikjes heb ik bijna niet gevoeld.

Kort daarop werd er een dikkere naald in geprikt, om uiteindelijk een gaatje te maken, waar de bio-achamid door uit geknepen kon worden.

Hier heb ik werkelijk helemaal niets van gevoeld.

Dhr Veldhuizen heeft het merendeel eruit geknepen. binnen 5 minuten was het al gebeurd.

De aardige assistente heeft er daarna nog kleine hectingspleistertjes op geplakt, en een recept uitgeschreven voor anti-bioticatabletten.

Al met al was ik maar 50 euro consultkosten kwijt.

Dhr Veldhuizen vond het niet meer als redelijk dat het op de consultkosten na graties was, ik had het immers ook toen daar laten inspuiten, en het maakte hem niet uit, dat het toen nog door dhr Helga van Elzen gedaan was, die al een geruime tijd niet meer werkzaam is in het Veldhuiskliniek.

Ben tot nu toe werkelijk super tevreden, de verdving is al grotendeels uitgewerkt, voel allicht dat er in de wang is geknepen. maar heb net weer even over de plek gewreven en de harde schijf is lang niet meer zo te voelen als voorheen.

Ook zie je de schijf niet meer van de buitenkant, echter is het wel wat ingevallen, maar niet storend ofzo.

Over 2 maanden heb ik een nieuwe afspraak, een soort na controle, en om te kijken of er nog wat uit kan/moet.

Ik kijk het wel even aan, tot mijn wang weer volledig is hersteld van het flinke geknijp van vanmiddag, en als het toch blijft zoals het nu is, laat ik het denk ik zo.

Ook ben toch wel bang dat als ik alles eruit laat halen, ik weer net zulke ingevallen wangen krijg als ik 6 jaar geleden had, en dat wil ik natuurlijk ook niet.

Nu weet ik dat de bio-alchamid makkelijk en pijnloos te verwijderen is, ik ben blij dat ik geweest ben.

Wellicht dat ik nog eens een berichtje schrijf hier

Groetjes succes en geluk allemaal

Natasja

Nog een antwoord op de vraag van Dahlia:

Ik ben nu 38 jaar.

En het is inderdaad zo, dat als je ouder wordt je huid dunner wordt, en dus inderdaad het implantaat zichtbaarder gaat worden.

Dat zal ook vast wel 1 van de oorzaken bij mij zijn.

• Daniella

Ik ben blij voor je dat het goed is afgelopen. Misschien moet je deze bericht op het beginpagina plaatsen want het is hier een beetje weggezakt en ik denk dat het een interessant onderwerp is.