over het zwart maken van chirurgen / klinieken....

• ....

Graag wil ik hier even mijn mening geven. Ik erger me er namelijk heel erg aan wat hier gebeurd.

Ik vraag me af of jullie ooit wel eens een operatie in een andere kliniek hebben gehad?

Ik namelijk wel en dat is ook 2x mislukt.

Als een chirurg niet goed reageert op een negatieve / ontevreden reactie dan heb je al snel de poppen aan het dansen. Ik was ook in staat de carrieres te verruïneren. Bij de andere misschien iets minder omdat die iets aardiger was. Er word verder ook heel wat afgelogen en excuses verzonnen door ALLE plastisch chirurgen.

Verder moet je ook uitkijken met wat voor soort operatie je doet. Wellicht dat je dus op de meeste ontevredenheid stuit bij de ‘opgelapte lijken’.

Als je gezond en ‘gaaf’ wilt blijven moet je in principe niks laten doen. overal krijg je een litteken van. bij de ene is het alleen groter dan de andere.

België is niet slechter dan Nederland. De meeste mensen met een kleiner budget (en lager IQ/psychische instabiliteit) gingen tot enkele jaren terug alleen naar belgië toe.

Wacht maar tot er hier dus over enkele jaren ook “horror” verhalen opduiken over de bekende nederlandse klinieken….

dat is onderhand ook massa productie, alleen hebben jullie daar geen weet van dus omdat jullie daar nooit behandeld zijn.

verder is plastische chirurgie gewoon fake. in de media wordt een soort droombeeld geschept. er zijn massa's mensen van klinieken actief die doen of ze een supergeslaagde operatie hebben gehad en er dolbij mee zijn. Alleen om klanten te werven.

• Annette

Met mijn IQ is niets aan de hand, maar ik ben toch naar Belgie geweest. Prima kliniek, prima arts. Je moet alleen wel van tevoren goed bepraten wat je te wachten staat. Ook moet je geduld hebben. Bij mij duurt het een half jaar voordat het resultaat optimaal is (en dat heb ik er graag voor over). En dat is me ook duidelijk verteld van tevoren. Maar ik ben nu al ontzettend blij dat ik de stap genomen heb. (en ik werk niet voor een bepaalde kliniek hoor).

• Loes

Oke, wat wil je nu duidelijk maken met je verhaal?

In belgie is plastische chirurgie net zo goed/slecht als in nederland?

Ja logisch, maar toch ook logisch dat mensen hun verhaal hier neer zetten als de operatie mislukt is. Is ze goed recht. Als ze een normale reactie krijgen en geholpen worden door desbetreffende kliniek, is het verder prima, maar als je een achterlijke reactie krijgt, zou ik zeker ook gaan klagen!

En daarnaast is het nooit verkeerd dat mensen wat vooronderzoek kunnen doen, kunnen lezen over de ervaring van anderen. Anders had ik mijn operatie waarschijnlijk ook uit laten voeren door een prutser!

• ....

Ik wil duidelijk maken dat het overal mis kan gaan, en dat belgië niet per definitie slechter is.

Een ander familielid van mij was ook 3x aan haar borsten geopereerd in Belgie (zelfde operatie), en ik dus hier ook 3x in Nederland, maar achteraf was ze wel goedkoper uit.

Zie mijn verhaal dus als een waarschuwing dat je niet naief moet zijn en blindelings naar eentje moet gaan waar je zogenaamd wel goede verhalen over hoort, want het kan jou dus ook overkomen. Over een van mijn plastische chirurgen is hier ook alleen maar veel goeds te lezen, dus even “googlen” heeft niet zoveel zin. het is totaal geen garantie.

Verder wilde ik duidelijk maken dat een plastisch chirurg dus eerder zwart gemaakt word als die niet goed reageerd op een negatieve reactie. Er knapt dan dus zeg maar direct iets in iemand waardoor diegene aan de lopende band zijn slechte ervaring op internet gaat verspreiden.

Meestal is het dan ook al te ver om nog tot een goede oplossing te komen. het vertrouwen is direct verloren na een mislukte operatie. Ik ben zelf wel doorgegaan…..

ik denk dat als ik een belg (iemand van een andere nationaliteit) tegenover me had gehad ik dan extra huiverig was en de communicatie extra moeilijk was.

maar zoals ik al zei zal je straks ook veel meer horror verhalen lezen van mensen die dus ook in nederland zogezegd verminkt zijn geraakt.

er doen mensen operaties die ze nooit hadden moeten doen. die schreeuwen straks moord en dood. eerst in belgië, en nu straks in nederland dus omdat het hier steeds meer word uitgevoerd en concurrentie groter word.

Loes schreef:

>

> Oke, wat wil je nu duidelijk maken met je verhaal?

>

> In belgie is plastische chirurgie net zo goed/slecht als in

> nederland?

>

> Ja logisch, maar toch ook logisch dat mensen hun verhaal hier

> neer zetten als de operatie mislukt is. Is ze goed recht. Als

> ze een normale reactie krijgen en geholpen worden door

> desbetreffende kliniek, is het verder prima, maar als je een

> achterlijke reactie krijgt, zou ik zeker ook gaan klagen!

>

> En daarnaast is het nooit verkeerd dat mensen wat

> vooronderzoek kunnen doen, kunnen lezen over de ervaring van

> anderen. Anders had ik mijn operatie waarschijnlijk ook uit

> laten voeren door een prutser!

• ....

precies dat bedoel ik ook, jij staat dus sterk in je schoenen, bent verstandig e.d. en hebt geduld. Maar andere mensen misschien wat minder die reeds in belgie zijn geholpen, vandaar dat die uitermate negatief zijn en dus moord en dood schreeuwen. Ze hebben direct hun conclusie getrokken.

Terwijl het hier in nederland ook net zo goed mis gaat gezien mijn ervaringen.

Vandaar dus mijn opmerking dat over enkele jaren er net zoveel horror verhalen de ronde doen over nederlandse klinieken als in belgische.

ik denk dat de nederlandse klinieken met de laagste prijzen het eerst gaan ontgelden (als dat nu al niet gebeurd.)

• Bernadet

Zeker weten dat er ook in Nederland heel veel mislukte operaties zijn gebeurd en nog gebeuren. Er was voorheen nooit een meldpunt waar je met je klachten naar toe kon en nu gelukkig wel. Ik weet ook dat de meeste frustratie bij ex-slachtoffers vooral komen omdat ze door desbetreffende slechte plastisch chirurgen worden uitgescholden en dat de deur voor ze wordt gesloten. De artsen willen het geld en op complicaties zitten ze helemaal niet te wachten. Voor de meeste mensen is een rechtszaak tegen zo'n arts/kliniek niet te betalen en omdat de artsen zelf bulken van het geld kunnen zij de meeste advokaten betalen en is de patiënt meestal al nog meer de dupe.

Meldpunt legaalverminkt@live.nl

• Dahlia

Hallo …………..,

ik erger me niet dood, ik vind het namelijk preventief wat hier gebeurd, namelijk mensen op voorhand waarschuwen voor deze of gene.

Enneh, als beginner even googelen is dus wel genoeg om eea te weten te komen over dr Hoeyberghs.

Een gewaarschuwd mens telt voor 2, en het internet is een geweldig medium voor de kritische consument.

Uiteraard zullen er ook lasterverhalen over deze of gene chirurg geplaatst worden, maar een gemiddeld IQ + de gave van goed en begrijpend lezen kunnen al veel doen om door te krijgen of die verhalen echt zijn of niet.

Ik heb zelf een gemiddeld IQ en ja, ik heb ook eea laten doen, en wel in Thailand. Dat heb ik natuurlijk niet besloten op het moment dat ik daar op vakantie was bv, maar ik een paar jaar besteed aan het vergaren van informatie over de (oa cranio=schedel/aangezichtbeenderen) chirurgie die ik wilde ondergaan als ook aan het vinden van onderbouwde info over de ‘kandidaat’ chirgurgen *en* het vinden van ‘real life’ patienten. Alleen gezichtsfoto's zeggen namelijk wel iets, maar niet alles.

Mensen kunnen bewerkte foto's posten, of mensen zijn heel gewoon heel erg fotogeniek, en nee, een foto verteld niet meer dan 1000 woorden…….een real life ontmoeting waaruit blijkt dat iemands gezichtsmotoriek 'intact en normaal gebleven is wel.

Anyway, ik heb een paar jaar aan onderzoek besteed, heb de operatie ondergaan, en alles is in 1x gelukt.

En ik ben heel erg blij met de resultaten.

Want bijna was ik in een (thaise) slager ala Hoeyberghs gestonken als ik zijn naam niet grondig had gegoogled en er achter was gekomen wat voor ettelijke rampgevallen hij op zijn conto had staan.

Groetjes,

Dahlia.

• ....

het is beter om mensen te waarschuwen voor plastische chirurgie in het algemeen, en dus niet voor bepaalde chirurgen. (enkele persoonlijke berichten/ervaringen ok) maar als je het teveel doet dan geef je dus een vertekend beeld alsof het in andere klinieks wel allemaal goed gebeurd zonder na-correcties, grote littekens, infecties en deuken.

vandaar dat ik het dus even nodig vind om een post te plaatsen dat het ergens anders net zo goed mis had kunnen gaan zoals het bij mij dus ook mis is gegaan.

en nogmaals, even googlen is geen garantie voor een geslaagde operatie. je kiest zogenaamd de beste en dan gaat het nog mis dus… en ook de beste kunnen slecht reageren als je ontevreden bent; uiterst wispelturig zijn sommige ‘nederlanders’…

maar we hebben er iets meer respect voor dan een belg misschien

• Dahlia

………………,

niet alle plastische chirurgie is per definitie slecht, en daar ben ik het levende -en tevreden- voorbeeld van.

Een enigzins realistisch denkend mens weet dat PS gepaard gaat met littekens. Dan ga je je gewoon orienteren op waar de incisies geplaatst worden, hoe groot de overblijvende littekens zullen zijn en hoe die verkleuren.

En natuurlijk hoort daar ook het infectie gevaar bij, maar de risico's van een PS bespreekt natuurlijk ieder weldenkend mens met de chirurg in kwestie die dan post op anti biotica voorschrijft tot het infectiegevaar geweken is (dwz: tot de wonden volledig gesloten zijn).

Voor je PS ondergaat weeg je toch zelf de pro's en de con's af die je vervolgens met de gekozen chirurg bespreekt?

Ik zelf heb de (behoorlijk zware) ingreep inmiddels 4 jaar geleden ondergaan, en ik had aanvankelijk door de roodheid zichtbare littekens die inmiddels zo goed als onzichtbare hele dunne witte lijntjes zijn. Ik heb namelijk mijn gekozen chirurg gevraagd wat voor hechttechnieken hij hanteerd en met wat voor materiaal. Daarbij heb een paar van zijn post op patienten real life ontmoet die me hun vrijwel onzichtbare littekens lieten zien.

Plastische chirurgie is niet per definitie slecht en er hoeft ook niet voor gewaarschuwd te worden.

Denk alleen realistisch en laat je op alle beschikbare manieren *grondig* voorlichten voor je tot een beslissing over gaat.

Ik ben er vrijwel zeker van dat het bij mij allemaal in 1x goed gegaan is met bijzonder fraaie resultaten *omdat* ik me zo grondig voor heb laten lichten en daardoor de juiste en kundige chirurg gekozen heb die de juiste procedures uitermate kundig heeft uitgevoerd.

Wil nog niet zeggen dat de chirurg die mij zulke goede resultaten heeft gegeven ook geschikt is voor ieder ander…..dat hangt af van de individu en diens behoeften.

Dahlia.

• Ines

Dag dames,

Er zijn inderdaad in Belgie evenals in Nederland goede en minder goede pl.chirurgen.Hangt ervan af of je al dan niet tevreden bent over een bepaalde ingreep.Je kan echter ook niet altijd alles geloven wat op een forum wordt aangebracht.Een paar maanden terug las ik hier dat een bepaalde dame heel,maar dan ook heel ontevreden was over haar neuscorrectie met veel reacties hierop.Uiteindelijk bezocht ze een andere pl.chirurg die haar vertelde dat de operatie voor 98% geslaagd was.Dat zette zijzelf op dit forum.Verschillende onder U,ook ikzelf gingen naar haar foto's kijken en inderdaad het was heel mooi.Maar ondertussen schaadde zij wel de kundigheid van de cirurg!!!!Dit is maar 1 geval, en geloof me er zijn er nog meer hoor.Ikzelf ging op consult, kreeg antwoord op al mijn vragen,had onmiddellijk vertrouwen in zijn kunde en de week daarop was alles reeds achter de rug.En geloof me,meer dan tevreden.GroetjesInes