Verwijderen implantaten

  • diana

    hallo sacha

    ik heb nu 7 jaar implantaten; gedaan bij LA in Belgie.

    Het lijkt of ze nu wat naar binnen vallen, ook heb ik enorme steken in mijn borsten, zeker de week voordat ik menstrueer, ook aan de binnenkant; en recent ontdekte in ook opgezette klieren in mijn hals. Ook ben ik al een tijdje heel moe.

    Ik heb geen zoutoplossing, maar ruwe buitenkant en gel erin.

    Voorheen had ik een Bcup, ben nu wel wat kg's aangekomen. De implantaten zijn C. Ik ben ergens bang dat ik theezakjes over houd.

    En ook ben ik bang voor de pijn; ik heb nu een nieuwe relatie; mijn man is vaak weg voor zijn werk, en ik heb wel een dochter thuis die ik moet verzorgen.

    Hoe lang mag ik niet tillen? Hoe weet ik welke chirurg ik moet hebben? Ik ga niet naar LA; is een ziekenhuis het beste? Ik weet het echt niet, maar door alle steken etc wil ik gewoon alles weer in mijn eigen lichaam kunnen voelen (zelf borstcontrole uitvoeren bijv.; en weten dat de steken echt in mijn borsten zijn en niet rondom mijn hart; nu heb ik dat gewoon niet; had jij hier ook ervaring mee?

    groetjes

    Diana

  • Karin

    Ook ik heb vreselijke klachten. Ik denk dat het komt van mijn borstimplantaten. Constant moe, verkouden, griep, huiduitslag, allergeen, pijn in mijn arm, steken in de borst, gewrichtsklachten, bindweefselklachten etc. etc.

    Ik ben erachter gekomen dat mijn implantaten lekken. Laat ze eruit halen en geen andere terug plaatsen. Ben benieuwd wat mijn lichaam gaat doen.

    Ik hoop dat ik weer helemaal de oude word. Jammer vind ik ,dat er zo weinig over terug te vinden is wat de gevolgen zijn van lekkende siliconen.

    Maar ik heb straks voor mezelf het bewijs.

    Dan ga ik er toch meer over schrijven op internet, maar wil eerst echt zekerheid door eigen ervaring.

  • Jolanda

    Er is een meldpunt voor vrouwen met klachten met siliconen borstimplantaten https://sites.google.com/site/klachtensiliconen/

  • Jolanda

    Er is een Meldpunt voor vrouwen met siliconen borstimplantaten met klachten- meldpuntklachtensiliconen- heet de site.

  • g mullekes van Bentum

    Mijn vrouw heeft last van de implantaten in het onder gebit.

    Klachten zijn vieze metaal smaak in de mond en heel veel versterkte stroom geleiding die zij voelt.

    Zij is door verwezen naar K&O artsen, en er wordt gezegd dat het tinitus is. ( oorsuizen )

    Nu loopt zij bij tandarts en kaakchirurg, om de implantaten te verwijderen.

    Dat willen zij nog niet direct doen, omdat zij van mening zijn dat het daar niet aan kan liggen.

    Zij is er van overtuigd dat het wel zo is, en mogelijk met de laser een zenuw hebben geraakt.

    Van de laserstraal had zij ook lange tijd klachten,verder was zij in het eerste begin wel blij met de implantaten.

    Maar zo kan het niet verder, dus vechten wij door!!!!!!

  • Marianne

    Hallo 

    ik heb al 40jaar implantaten waarvan de 2e keer al ruim 21jaar en heb behoorlijke gewrichtsklachten. Nu kwam ik bij de Pl.Ch voor deze en kwam ter sprake dat ik al zo lang borstimplantaten had. Die moeten er al lang uit zei hij. Nu denk ik er sterk over om de implantaten voorgoed er uit te laten maar de chirurg zei dat ik dan 2 washandjes zou over houden.  Ik vind het toch akelig al die verhalen in de media. Heb trouwens wel silicone sporen in mijn rechter lymfeklier in mijn oksel. Ik wil ook wel een klein beetje normale borsten. Ook al zijn ze klein. Wat moet ik doen?

  • Marianne

    Marianne

    Hallo 

    ik heb al 40jaar implantaten waarvan de 2e keer al ruim 21jaar en heb behoorlijke gewrichtsklachten. Nu kwam ik bij de Pl.Ch voor deze en kwam ter sprake dat ik al zo lang borstimplantaten had. Die moeten er al lang uit zei hij. Nu denk ik er sterk over om de implantaten voorgoed er uit te laten maar de chirurg zei dat ik dan 2 washandjes zou over houden.  Ik vind het toch akelig al die verhalen in de media. Heb trouwens wel silicone sporen in mijn rechter lymfeklier in mijn oksel. Ik wil ook wel een klein beetje normale borsten. Ook al zijn ze klein. Wat moet ik doen?