Afwachting van cz, vergoeding neuscorrectie

• Erika

Hallo mensen,

Ik ben op van de zenuwen omdat ik wacht op cz of ze mijn aavraag goedkeuren voor een vergoeding van een neuscorrectie verzoek is ingediend via PC van het ziekenhuis in heerlen. Ik kreeg een brief van cz terug dat ik foto's moest opsturen. wat er precies is gebeurd… Nou ik heb voor de 2e keer mijn neus gebroken heb hem al 1 keer recht laten breken door de KNO arts maar ben laatst met mij gezicht tegen een glazen deur gelopen (echt stom) nu staat mijn neus echt enorm scheef heb ik een knobbel bovenop en kun je duidelijk 2 knikken zien 1 boven en 1 onder van de breuken. Nu heb ik last van hoofdpijn en zit mij linker neusgat dichter en het ziet er natuurlijk niet uit. Wat denken jullie wordt het vergoed? als je aan me neus voelt zit alles echt schots en scheef. Door die stomme kerstdagen duurt het allemaal langer voor cz me antwoord zit mezelf een beetje gek te maken dus vandaar…

Groetjes Erika

• neusie

Ik weet bijna wel zeker dat het vergoed wordt. maar dat weet u nou al denk ik?

Ik heb ook een afspraak voor een neuscorrectie. En ze gooien ook een deel van de kosten op mijn allergie. Nou als ze dat al kunnen……Lijkt het me vrijwel logisch dat het bij u vergoed wordt.

• Erika

Hallo Neusje,

Ze hebben het afgekeurd mijn PC was daar boos over omdat ze beweerden dat het geen verminking was en geen medisch probleem was of zoiets terwijl hij duidelijk had aangegeven dat dit wel het geval was. Dus heb ik een 2de brief verzonden en heb ik nu als antwoord gekregen dat de afdeling medische beoordelingen mijn verzoek in behandeling neemt. Dus met andere woorden dat ze het nu pas serieus nemen.

Dus nu weet ik nog niks echt vervelend.

• neusie

Hmm dat is vreemd.

Voor 1 januari had u nog van verzekeringsmaatschappij kunnen veranderen.

Zoals ik al zei wordt mijn neuscorrectie voor een deel vergoed. Het moet nog wel aangevraagd worden maar de PC deed er zo over alsof dat standaard geaccepteerd wordt. Dus vraag me af of het aan de verzekeringsmaatschappij ligt of aan de PC. Want bij dr.middelweerd is het volgens mij standaard procedure en wordt het dus regelmatig door de zorgverzekeraar (voor een deel) vergoed.

Dr.Middelweerd zit ook al een behoorlijke tijd in het vak misschien dat ie daarom meer invloed heeft? Ik weet niet of dit de reden is maar het zou hierom zo kunnen zijn. Wat denkt u?

• erika

Ik geloof dat cz met een soort ontmoedigingsbeleid werkt omdat ze veel van dit soort aanvragen krijgen dat ze het de eerste keer altijd afwijzen, zo'n idee krijg ik wel. mijn aavraag ging via de PC van het ziekenhuis dus dat zou toch gewoon goedgekeurd moeten worden lijkt mij… Ik wordt dan ook in het ziekenhuis geopereerd door dokter T van de Kar denk niet dat je van hem hebt gehoord. Maar jij wordt binnekort geopereerd dan? spannend hoor… ik wordt gek van het afwachten maar als ik het zelf moet betalen wordt echt balen! ben gewoon student van 21 dus leg niet zomaar 3000 euro neer. Maar mijn PC ging er wel vanuit dat het gewoon werd vergoed uiteindelijk. Dus het is maar effe hopen en elke dag als ik naar de brievebus loop is het weer spannend…

• neusie

Dat zou heel goed kunnen. Ik ben er in ieder geval van overtuigt dat je het vergoed krijgt. En ik zou het sowieso niet uit je eigen zak betalen tenminste zeker niet het volledige bedrag.

Nee die PC ken ik idd niet. Vind je het dan niet spannend om het bij een onbekende PC te doen. Want ik heb nog nooit over hem gelezen.

Ik ben ook een student van 22 bijna 23 en heb het geluk dat voor mij het resterende bedrag 1700 euro is. Dus dat is nog te overzien. Ik zou eerst ook in het ziekenhuis gaan. Maar de PC (dr.Lohuis) van het ziekenhuis had mij naar zijn collega doorverwezen dus:drMiddelweerd in Hilversum. 3 maart is het zo ver. Heel spannend.

Het is wel vervelend voor je dat je hiermee ook nog in spanning wordt gelaten het is al zo spannend!

Nou laat maar weten als je de uitslag hebt. En je mag er best een keer achteraan bellen om te vragen of ze al een beslissing gemaakt hebben. Want als je bericht krijgt dat iets in behandeling is kunnen ze daar nog zo lang mee klieren.

Liefs

• erika

Jeeeeej Heb vandaag de brief van cz ontvangen en het wordt vergoed!!! ben echt super blij 21ste ga ik operatie inplannen.

• neusie

HOERA! Gefeliciteerd!

• pien

hallo erika.

mag ik vragen welke ziekenfondsverzekeraar u heeft?

vr. gr