bio-alcamid

• Jo

Jaren geleden heb ik bio-alcamid in mijn wangen en kaaklijn laten spuiten.

Is allemaal prima verlopen. Een maand geleden heb ik een kies moeten laten trekken in mijn onderkaak vlak boven de capsule met bio-alcamid.

Sinds die tijd voelt mijn kaak vreemd aan, ik voel een zeurende pijn, die nog wel goed te verdragen is, maar wel vervelend is.

Heeft iemand hier ook ervaringen mee? Of tips? Ik zal ook nog contact opnemen met degene die de injectable heeft gezet. Iemand tips, ervaringen?

groeten,

Jo

• Paula

Beste Jo,

Als je via de zoekfunctie op dit prikbord op “bio-alcamid” zoekt dan krijg je antwoord op je vragen.

Groet,

Paula

• Jo

Dank je Paula,

Inmiddels heb ik contact gehad met de praktijk waar het is gepaatst, zij willen het op korte termijn gaan bekijken.

Ik heb via Syvlia (legaal verminkt) echter gehoord dat het brandwonden centrum er veel ervaring mee heeft en ook haar plastisch chirurg.

Ik laat het nog wel weten…

groeten,

Jo

• greet

hoi jo,

ik heb zelf ook bio-alcamid en tot op heden gelukkig een problemen.

maar er is mij wel vertel als ik ooit een kies moet trekken of een verdoving moet ik ten alle tijden moet vermelden dat ik dat in mijn gezicht heb.

ik hoop dat je geen grote problemen krijgt.

groetjes greet

• Jo

Dank je voor je reactie Greet!

Hoelang zit het er bij jou in?

Bij mij hebben ze trouwens nooit verteld dat ik het had moeten vermelden.

Misschien nog onbekend toen?

Op dit moment is de pijn wel iets minder, en de capsule is duidelijk kleiner geworden dus het heeft zeker gelekt.

Ik laat het op korte termijn beoordelen door een expert.

Groeten,

Jo

• greet

ik heb het 4 jaar geleden laten doen.

in de velthuis kliniek maar de arts die botox bij mij prikte zij dat ik dat altijd moet zeggen want het zijn kleine protheses die je lek kan prikken met gevolg een ontsteking.

ik hoop dat het geen nare gevolgen voor je heeft.

ik zou nu ook nooit meer voor deze filler kiezen maar ja het zit er nu eenmaal.

groetjes greet

• Alex

Hoi Jo,

Laat ze goed kijken of er geen vreemd-lichaam reactie is opgetreden, dit dient goed aangepakt te worden.

Alex.

• Jo

Hoi Alex,

Wat voor reactie is dat, zo'n vreemdlichaamreactie. Is dat een fistel oid?

Heb je zelf zo'n reactie gehad? Hoe gaat het op dit moment met jou en wat is jouw ervaring? Op dit moment ziet mijn huid er wat droog/schilferig uit, de pijn is iets minder maar het voelt nog steeds raar aan.

In iedergeval bedankt voor je reactie.

Jolanda

• Ron

Bio-Alcamid is een vulmiddel uit de groep van permanente fillers. Het is met name op de markt gebracht voor het opvullen van grote defecten, zoals het opvullen van wangen en jukbeenderen enz. Het dient het liefst als één groot depot te worden neergelegd door de arts. Veelal is het product in een aantal behandelingen opgebouwd. Hierbij wordt het reeds neer gelegde depot door boort en bestaat er een kleine kans op infectie. Daarom dient bij het bezoek aan de arts voor een nieuwe behandeling standaard antibiotica gegeven te worden, in ieder geval op de dag zelf, maar het liefst één dag ervoor, op de dag zelf van behandeling, en de dag erna, dus 3 dagen. Dit geldt ook voor een bezoek aan de tandarts of kaakchirurg die een behandeling gaat uitvoeren in het behandelgebied met Bio-Alcamid. Helaas heeft u geen antibiotica gekregen en is er waarschijnlijk een infectie in het Bio-Alcamid depot ontstaan. Veelal kan ook achteraf een korte kuur antibiotica (Zithromax 3 dagen) nog helpen. Er zijn absoluut mogelijkheden om in geval van geen verbetering het depot met Bio-Alcamid voor het grootste deel te verwijderen.

Veel succes.

• sarah

Ik heb bio alcamed in mijn jukbenen kan een tandartsverdoving dan beschouwd worden alszijnde in het gebied van de injectable???