Beste forumlezers,
Afgelopen woensdag heb ik een MACS lift ondergaan die is uitgevoerd door Dr. Patrick Dedoncker. Het is onder plaatselijke verdoving met sedatie gegaan. Hij is 2 1/2 uur bezig geweest ook om de brede littekens te verwijderen die door de 3 mislukte ingrepen 4 jaar geleden zijn ontstaan. In ieder geval was deze ingreep echt heel wat anders dan een minilift die 4 jaar geleden door Dr. Smith in kliniek Holystaete was gedaan die helemaal niet het resultaat had gegeven wat mij was beloofd. Ik kreeg in het ziekenhuis van Lokeren AZL een dagopnamekamer en ook moest ik een operatieshort aandoen. Voor de ingreep kreeg ik een injectie om te kalmeren en na 1/2 uur werd ik met het bed naar de OK gereden. Ik kreeg een infuus met het roesje en werd beplakt voor de hartbewaking. Ik heb niets van de verdoving gevoeld want door het roesje ben je half aanwezig. Ik heb wel erg de liposuctie gevoeld aan mijn onderkin. Het was net of hij bezig was met een hark en dat was niet prettig. Verder heb ik niets van de ingreep gevoeld. Ik moest enkele uren blijven vanwege dat ik pijn voelde en ik kreeg gelijk per infuus pijnstilling en ik mocht niet eerder weggaan voordat het minder zou gaan worden.
Gelukkig werd de pijn minder en mocht ik om 1.00 uur ´s middags naar huis. Wij hadden een app. in Gent gehuurd voor 4 dagen zodat wij in een eigen omgeving konden verblijven en het was betaalbaar en een heel mooi app met alles er op en aan. De andere dag werden de drains verwijderd en ook het drukverband en de wond werd schoongemaakt. De arts heeft gewerkt met oplosbare hechtingen en de bovenhuidlaag is gelijmd. Ik ziet er allemaal dik en opgezwollen uit en ik denk dat het nog wel een aantal weken zal gaan duren eer dat al de zwellingen zullen verminderen. Om eventjes terug te komen op de eerdere 3 operaties in Vlaardingen. Ik mocht daar gewoon mijn kleding aan houden en ik kreeg gewoon een OK short aan en een muts op. Ik vond het ook allemaal minder steriel. Ik moest gelijk beginnen met slikken van antibiotica kuur voor 7 dagen en dit heb ik toen ook gekregen in kliniek Holystaete. Ik weet niet hoe het resultaat gaat worden maar ik heb wel al gezien dat mijn oorlellen weer op de oude plaats staan en ook de brede littekens zijn weggesneden en dat was voor mij het belangrijkste.
Verder was de prijs ook redelijk 2750 inclusief alles. Ik heb extra moeten betalen vanwege dat het meer werk zou hebben aan het verwijderen van de littekens. Normaliter is de prijs 2400 euro inclusief. Zo zie jullie dat er in Belgie ook goede chirurgen zitten en ook slechte artsen zitten in Nederland.
Groetjes,
Martha