mislukte chirurgie en je leven erna

  • Anoniempje

    Ik wilde graag jullie ervaringen weten van hoe om te gaan met een mislukte operatie.

    Ik heb een oorcorrectie laten doen bij Medisch centrum Scheveningen.

    Ik ging daar voor een oorverkleining. De arts (dr de jong) legde de techniek uit. Hij beweerde dat mijn oren niet groot waren, maar toen hij ging meten bleek ik wel degelijk boven het gemiddelde te zitten.

    Ik besloot een afspraak te maken, maar twijfelde toch of ik het wel moest doen. Uiteindelijk toch gedaan. De grootste fout van mijn leven! De spijt die ik nu voel is onbeschrijfelijk.

    Op de dag van de operatie kwam ik daar en de arts zei ineens dat ik dat niet moest doen omdat ik dan lelijke littekens kreeg. Dus hij stelde voor om de oren naar achteren te zetten. Mijn oren stonden helemaal niet ver van mijn hoofd, dus het was gewoon overbodig, maar omdat ik overvallen werd door dit alles had ik geen tijd om na te denken en voor ik het wist lag ik op de operatietafel.

    bij het aanleggen van het verand maakte de zuster die assisteerde bij de operatie een domme fout die voorkomen had kunnen worden waardoor mijn linkeroor nu vervormd is.

    Toen het verband eraf ging kon ik wel janken. Het resultaat was (en is) oerlelijk, resulterende in twee verschillende oren qua grootte. De arts verzekerde mij dat het goed zou komen maar intuitief wist ik al dat er iets fout zat.

    Nou goed gekomen is het niet. Nu 10 maanden na de operatie heb ik nog steeds last van mijn linkeroor.

    De chirurg luisterde echt niet naar me en deed alles af als onzin. In de tussentijd na de operatie had ik ook andere chirurgen geraadpleeg want ik vertrouwde deze dr de jong voor geen cent meer. De andere chirurgen zagen inderdaad dat er wat was fout gegaan. IK ben zo kwaad op deze man. Als chirurg is deze meneer best bekwaam maar zo met je patienten omgaan is gewoon geen stijl. Hij is gewoon niet eerlijk geweest en heeft een operatie uitgevoerd die overbodig was. IK ga nu al 10 maanden door een hel. Je hele wereld verandert. Mijn hele zelfvertrouwen zakte als een plumpudding in elkaar, ben ontzettend depressief en soms had ik momenten dat ik niet meer wilde leven. IK ben zelfs in therapie geweest om dit alles te verwerken. en dan zegt de chirurg nog dat ik me op andere dingen moet richten in het leven. Dat gaat nogal moeilijk als je fysiek voelt dat er iets niet goed is met je oor.

    mijn linkeroor is als het ware in elkaar gedrukt, de doorbloeding van dit oor is daardoor niet goed, daardoor voelt mijn oor nog steeds niet ‘normaal’.

    Je ziet ook aan de achterkant dat het nog steeds blauw is. Voor de operatie voelde ik me best ok en kreeg ik veel aandacht van mensen. Nu probeer ik mezelf te verstoppen. Ik schaam me voor hoe ik eruit zie. je ziet dat ik nu een klein en een groter oor heb. Ik voel me niet meer mezelf. Die stomme trut van medisch centrum scheveningen heeft dus wel wat op haar geweten. Ze heeft echt mijn leven verwoest door één kleine domme overbodige actie. De chirurg zelf heeft operatief gezien niets fout gedaan. Maar hoe het personeel elkaar bij Medisch Centrum scheveningen de hand boven het hoofd houden riekt naar onoprechtheid.

    Het ergste is nog dat de Nederlandse wetgeving zo waardeloos is dat je in dergelijke gevallen niets kunt doen.

    Even heb ik gedacht om deze dame op te wachten bij deze kliniek en haar helemaal bont en blauw te schoppen, maar ik heb me kunnen inhouden. Uiteindelijk ben ik daar ook niet mee geholpen.

    Zijn er meer mensen die hun leven verwoest zagen worden door een mislukte ingreep en hoe gingen jullie daar mee om?

  • bernadet

    Anoniempje, er zijn zoveel mensen die verminkt zijn door een onkundige plastisch chirurg. Omdat ze altijd vrij uit gaan, kunnen ze gewoon doorgaan met hun geknoei. Ik heb een mini-lift in een prive-kliniek in Genk laten doen. Ik heb er verschillende stukjes over geschreven hier op het prikbord. De directeur van deze prive kliniek is de eigenaar en natuurlijk krijg ik de schuld van het mislukken van de operatie en de vreselijke littekens voor en achter mijn oor….Ik laat het er niet bij zitten. Ik heb verschillende keren gebeld, gemaild, foto's van mijn verminking doorgestuurd. Nu word ik bedreigd, want meneer de knoeier, die al tig mensen heeft verminkt en al eens geschorst is, gaat dreigen met rechtzaken.

    Anoniempje, neem contact op met Sylvia Veerman, zij kan je verder helpen. Zij heeft ook mijn e-mailadres, dus mag je me altijd prive bellen of mailen.Sylvia is zelf verminkt geraakt door een prutser een heeft een boek geschreven met de titel

    legaalverminkt. Je kunt ook haar website bezoeken www.legaalverminkt.nl of je mailt naar legaalverminkt@live.nl. Haar volgende boek is in wording met verhalen zoals de jouwe en ook de knoeiers worden in het boek keihard onderuit gehaald. Deze knoeiers worden nog steeds beschermd, maar dat gaat gauw veranderen.

    Heel veel sterkte en neem zo snel mogelijk contact op met Sylvia. Zij kan je helpen en je doorverwijzen naar een echt goede arts. Nogmaals, sterkte. P.S. Ik ben ook uit mijn depressie gekomen en met jou velen, laat je koppie niet hangen.

  • Anoniem

    Hoi Anoniem,

    Ik heb precies hetzelfde. Alleen is het bij mij nog maar 3 maanden geleden. Maar het voeld gewoon niet goed. Ik ben er erg ziek van, heb een soort van angst aanvallen. Ik ben zo bang dat het niet over gaat. Ik heb er veel last van, pijn. Vooral als ik lach, dus huil ik maar de hele dag en overgeven van de pijn. Ik wil zo ook niet verder. Ik ga maandag of dinsdag een afspraak maken bij nog een chirurg, hopen dat ik er snel terecht kan en dat ie iets kan doen. Dit hou ik in ieder geval niet vol. Ik blijf maar huilen en overgeven. Bij jou is het nu bijna een jaar geleden, hoe is het nu? Wordt het gevoel beter? Ben jij ook die persoon die op zo'n kliniekpagina heeft gereageerd?

    Ik hou het hier even bij, heb geen kracht meer over.

    Groetjes

  • Anoniempje

    Hoi,

    Ik begrijp precies hoe je je voelt. Ik ben door eenzelfde fase gegaan. Ik wist eigenlijk de eerste week toen het verband eraf ging dat er iets mis was. De arts (dr de Jong van Medisch centrum Scheveningen) bleef maar volhouden dat er niets aan de hand was. Sorry dat ik het zeg, maar ik vind deze meneer echt een grote schoft. Als arts is deze meneer best bekwaam, maar de manier waarop hij met de hele situatie is omgegaan vind ik echt schandalig. Hij zei me dat ik er niet zoveel mee moest bezig zijn en dat ik te kritisch was. Moet je voorstellen: ben je helemaal getraumatiseerd omdat je oor verminkt is en dan krijg je dat te horen. En je laat toch niet iets doen om erna te horen dat je te ‘kritisch’ bent. Zo kun je natuurlijk iedere mislukte operatie wel goed praten.

    Bij mij is de verminking ook niet door de arts veroorzaakt maar door de vrouw die hem assisteerde bij de operatie. Zij heeft mijn oor verkeerd ingepakt. Ik vond zowiezo dat het assisterend en verplegend personeel daar niet echt over kwam alsof ze kennis van zaken hebben.

    Ik kwam daarna ook in de fase die jij beschrijft; iedere dag huilen en het niet meer zien zitten. Ik heb toen professionele hulp ingeschakeld omdat ik het zelf niet aankon. Dat heeft me door deze periode gesleept. Ik had ook net zoals jij dat ik daarna bij een aantal andere chirurgen ben geweest. Niet één kon me helpen. Je raakt daarna dan nog verder in de depressie. Ik had soms momenten dat het voor mij allemaal niet meer hoefde.

    Ik heb zelfs op het punt gestaan om de mensen die me dit hadden aangedaan buiten de kliniek op te wachten en ze eens even zelf te verminken (en ja ik ben dus ok die persoon die op de kliniekenpagina heeft gereageerd). Ik heb me gelukkig kunnen inhouden, want met zoiets is natuurlijk niemand geholpen.

    Ik heb daarna nog wel een gesprek met de directeur van de kliniek, Robert Schoemacher, gehad. Hij was gelukkig wel oprecht en gaf toe dat het niet helemaal goed was gegaan. Helaas kan ik dat niet van Dr. de Jong zeggen. Wat een nare zelfingenomen man is dit. Hij luistert helemaal niet, maar denkt dat hij alle wijsheid is pacht heeft. Dacht hij soms dat ik voor mijn lol ging zeggen dat het niet goed voelde.

    Maar geloof me je leert ermee om te gaan. De tijd heelt alle wonden zeggen ze altijd en ook al zal het nooit helemaal weg gaan, je zult de levensvreugde weer stukje voor stukje gaan vinden.

    Het gevoel is bij mij wel iets minder geworden, maar helemaal weg gegaan is het niet.

    Drie maanden bij jou is nog erg kort. Het kan nog iets beter worden, maar verwacht niet dat het helemaal weg zal gaan. Ook al zullen de artsen misschien anders zeggen: het enige wat ik kan zeggen is vertrouw op je intuitie, laat je geen sprookjes aanpraten over dat het nog helemaal weg kan trekken. Dat gebeurt echt niet meer.

    Doe niets overhaast. Ik begrijp dat je nu in een soort wanhoopsdaad zo snel mogelijk andere artsen wil raadplegen (had ik ook), maar je kunt beter even afstand nemen van de situatie voordat je domme dingen doet waar je misschien nog meer spijt van gaat krijgen. Je kunt natuurlijk altijd een second opinion inwinnen, maar denk na voordat je tot actie overgaat. Bovendien kun je na drie maanden niet alweer een tweede operatie doen. Alles moet eerst goed helen. Het beste is om minimaal een jaar te wachten.

    Geloof me de zon gaat echt wel weer schijnen, al kan ik me voorstellen dat je dat nu nog niet ziet.

    Heel veel sterkte hiermee en kop op. Het wordt echt stukje bij beetje weer makkelijker.

    Groetjes

  • Margreet de vries

    Hoi bernadet,

    Ik lees dat Sylvia mij kan doorverwijzen naar een echt goede arts.

    Hoe kan ik in contact komen met deze mevrouw?

    grtjes,

    Margreet

  • anoniem

    Beste,

    Ik heb een correctie aan de schaamlippen laten uitvoeren en deze is ook overduidelijk mislukt. Ik zie binnenkort de chirug in kwestie. Wanneer hij beaamt dat deze mislukt is is het dan zijn verantwoordelijkheid om dit te corrigeren?? Wordt er ok kosten van de instelling of de chirurg in kwestie een een nieuwe operatie uitgevoerd. Ik ben zo dwaas geweest deze dingen niet op voorhand te bevragen.

    Groet

  • SarieMarais

    Ik ben 4 maanden geleden een mislukte facelift ondergaan. Het spijt me dat ik geen goeie Nederlands kan schrijven. Deze PC's zijn allemaal hetzelfde, want de mijne hield ook vol dat er niets aan de hand was. Ben intussen by 2 andere artsen geweest en ze zijn het eens dat het schlecht mis is gegaan. Dagelijks op me werk wordt ik gevraagt Wat is fout me je? Wat is met je gebeurd?Ben je ziek, ben je moe? Ik ben maar 44 en ik wil nooit meer naar buiten - maar ik moet na me werk, boodschappen doen, enz. Je hele leven verandert opeens. I can't even bear to look at photos of myself before surgery- ik was aantrekkelijk, maar met wat ‘losse’ nekvellen. Nu ben ik lelik, ik herken mezelf niet en ik heb geen ‘sideburns’ meer. Voorheen heb ik mijn haar altijd in een staart gedraagt, nu kan niet meer - en losse haar staat me niet goed. Ik ben verbaasd dat men hier de namen van de PCs mag noemen, op die VK prikborden mag dat niet. Het wordt snel verwijderd.

  • Marissa

    hooii, ik ben 13 en ik heb net 6 dagen geleden mijn oren naar achteren laten zetten. ik heb net het verband er zelf afgehaald, omdat het gewoon heel erg veel pijn deed. ik heb alleen mijn linker oor laten doen, omdat ze zeiden dat mijn rechteroor normaal was. zelf had ik daar heel andere gedachte over, maarja. ik haalde het verband er af, en het eerste wat ik dacht was ‘mislukt’. mijn linkeroor staat nu mooi, zoals ik het wou hebben. mar mijn rechteroor staat nog steeds wijd uit. ik vond/vind het echt verschrikkelijk en barste meteen in tranen uit. ik hoop dat het allemaal nog verandert, en misschien word het wel weer hoe het was. dat vond ik echt veel beter. of 2 wijduitstaande oren, of 2 gewone oren. maar niet 1 gewoon en 1 wijduitstaand:S. ik vind het echt ongeloofelijk dat ze zeiden dat mijn rechteroor normaal was, nu zie ik echt het verschil, en dat ik dus tog echt met 100% gelijk had dat hij niet normaal stond. ik heb zitten denken aan een tweede operatie voor mijn rechteroor. maar alle pijn die ik deze week heb gehad hou ik echt niet nog een week uit. ik zit nu midden in de zomervakantie en heb nu al geen zin meer om naar de middelbare te gaan. en daar deed ik dit juist voor. zodat daar alles wél normaal kon gaan zonder te worden gepest ofzo. ik weet niet wat ik nu moet doen. wachten? en hopen dat alles normaal word? nog een operatie?:S ik ben nu al onzekerder, want ik durfte het m'n moeder nog niet eens te laten zien..:S

  • Job

    Marissa, toch de stoute schoenen aan en je moeder en je huisarts erin betrekken. Sterkte!

  • cardo

    Ik ben ooit ook geopereerd aan mijn billen bij Medisch centrum Scheveningen.Ik ken persoonlijk ook iemand die daar geopereerd is (wij hebben beide liposuctie gedaan) en ik kan het iedereen afraden.Ik was jong en mijn operatie was totaal overbodig omdat ik was niet dik, ik had alleen maar een volle bil zoals Beyonce.

    De vader van de bekende Robert Schumaker heeft mijn prachtige bil verpest.Iedereen die de foto ziet van mijn bil voor de operatie kan zijn ogen niet geloven!

    En bij mijn kennis die ook in Scheveningen geopereerd is ziet haar bil eruit als een feest ballonnetje die leeggelopen is! Vreselijk resultaat!Totaal mislukt! En alleen maar omdat ze daar GELDWOLVEN zijn!!!! Zij hebben niet voor niets de belastingdienst opgelicht voor miljoenen euro!!! Oplichters!!