neuscorrectie plannen? ervaring iemand?

• bArt30

Dag allemaal,

ik denk al jaren om een neuscorrectie te laten uitvoeren, dit omdat ik er er echt mee zit en vertrouwen wil verbeteren. Nu vroeg ik me af hoe je zo iets inplant, maak je een afspraak om vervolgens een maand vrij te nemen van je werk?

Verder is het enige wat me tegenhoudt een soort van schaamte…ik ben bang dat de buitenwereld het raar vind en over me gaat praten…zo vanm, daar heb je hem met zijn nieuwe neus. Ik weet wel, het is mijn leven maar toch, het speelt aardig op de voorgrond. Heeft iemand ervaring hiermee? Wat waren de reacties, hoe wordt er op gereageer4d, op je werk etc.

Ik zou het zo waarderen als iemand hier iets over weet te vertellen.

groeten

Bart

• Carmen

ik had het al een hele tijd van te voren ingepland (een half jaar ofzo)

Gewoon genoeg tijd vrij vragen (ik denk zeker wel 3 weken) ivm zwelling, blauwe plekken en je kapje enzo.

Bij mij reageerde mijn omgeving heel goed. Echt heel goed zelfs, ik denk dat hier in het dorp bijna iedereen het weet, maar het zal me echt een worst wezen. Er word vast geluld en dat was de eerste maanden interessant, maar nu vast niet meer. Ik heb geen negatief woord gehoord, alleen maar positief, dat ik zoveel verandert ben, en er zoveel beter uit ben gaan zien enz…

Maarja dat is een keuze die je maakt, of je het openbaar maakt of niet. Ik ben wel heel blij dat ik het wel gedaan heb.

succes met je keuze en als je nog vragen hebt hoor ik het wel

• rebecca

Ik heb 4 weken vakantie genomen, maar 3 wkn is zat genoeg en zelfs na 2 wkn was ik al weer helemaal toonbaar. Ik heb het van te voren alleen aan familie en hele goeie vrienden verteld. Verder aan zo weinig mogelijk overige kennissen/collega's verteld. Vond ik wel zo relaxed en ik wilde het liever naderhand evt vertellen, mits het iemand op viel. Achteraf ben ik blij met deze beslissing, dat zo weinig mogelijk mensen het wisten.

En sowieso ben je niemand verantwoording schuldig! Ondanks dat het een grote verandering is, valt het anderen niet op. Wel dat er iets veranderd is maar niet mn neus. Ik heb ik mn hele eigen uitstraling gehouden en ben ik nog steeds mezelf zoals ik was voor de operatie. Wat betreft zelfvertrouwen ben ik nu trots op de zijkant.

• bArt30

bedankt he

ik heb nog wel een paar vraagjes, duurde het lang voordat je eindelijk die stap nam? heeft het je gebracht wat je gehoopt had?

groeten

BaRT

• Carmen

bij mij heeft het wel lang geduurt, want ik wou het al toen ik 16 was en heb t uiteindelijk op mn 21e gedaan. Maar toen wist ik ook zeker dat ik het wou. En het heeft me zeker gebracht wat ik gehoopt had, ik ben zo tevreden.

• Nel

Hoi Bart,

Alleen mijn ouders en broer en zus wisten van mijn operatie af. Er is best wel wat aan mijn neus verandert maar het is gewoon niemand ooit opgevallen, het is nu bijna een jaar geleden. Ik raad je aan het zo weinig mogelijk mensen te vertellen. Ik hoef mij geen zorgen te maken over negatieve reacties, want die komen er heus wel hoor, maar dan achter je rug om. dus waarom zou je die niet tot het minimale beperken. Voor de buiten wereld ben ik niets veranderd en ik ben blij met mijn nieuwe neus. dat is toch de beste combi :-)

Ik heb 4 weken vrij gehad en dat was ook wel nodig, ik was helemaal blauw rond mijn ogen. het 1 en ander is afhankelijk van de ingreep en van jou als persoon, maar twee weken lijkt mij niet reeel.

Groetjes Nel

• Vlinder

Hallo allemaal,

Kunnen jullie me vertellen hoe jullie ervaring was met het genezingsproces: zwelling, verandering na 1 jaar operatie, knobbeltjes voel-en zichtbaar?

Ik ben nu 4 maanden geleden geopereerd en mijn neus ik wel smaller en geen bult meer, maar de neustop is nog steeds groot…

Graag jullie reactie?!

Dank je!!!

• peter

Beste Bart,

ik ben ook van plan om een neuscorrectie uit te voeren en de planning is iets waar ik me echt niet druk om maak, want ik ga het namelijk zo doen: ik weet als het goed is 3 maanden van te voren dat ik die operatie krijg dus ik zal al 3 maanden van te voren op het werk aangeven dat ik rond die periode vrij wil hebben voor een paar weken (om zogenaamd op vakantie te gaan). Aan me ouders en vrienden vertel ik ook niets, ik sluit mezelf een week thuis op na de operatie, en pas na dat het verband is weggehaald (meestal is dat al na een week), dan pas ga ik me weer in het openbaar mengen met iedereen. Kijk, het is jouw leven, jouw neus, als je wil dat niemand dat weet dan hoeft niemand dat te weten, simpel zat.

Ik ben wel op zoek naar iemand waarmee ik mijn ervaringen en alles mee wil delen, het is moeilijk om er niet over te kunnen praten. Dus als iemand van jullie pinokkio's zin heeft om samen door dit hele proces heen te komen dan hoor ik het graag dan wisselen we wel emailadressen uit of zo.

groetjes,

Peter

• Nel

Beste Peter,

Je loopt tegen een paar obstakels aan als je het volgens jouw plan wilt uitvoeren.

Ten eerste mag en kun je na de operatie niet zelf autorijden, dus je moet of een taxi regelen of daar een nachtje blijven slapen. Ook moesten er bij mij dezelfde dag nog medicijnen gehaald worden bij de apotheek en een paar dagen later moest ik terug om het kapje eraf te laten halen, deze twee dingen zijn ook erg lastig om alleen te doen.

Daarnaast verkijk je je erg op die ene week, na 1 week is het verband er wellicht af maar ben je nog lang niet toonbaar, dus als je echt niet wilt dat mensen het niet zien, moet je toch wel wat langer binnenblijven.

Je klinkt er erg makkelijk over, maar zo'n operatie is ingrijpender dan je denkt.

In ieder geval succes

Groetjes Nel

• Anonymous_girl

Hallo mensen,

Ik ben ook van plan om een neuscorrectie te ondergaan, maar ben een beetje bang voor de resultaten. Het is inderdaad moeilijk om er niet over te kunnen praten, maar het is ook fijn als je er met iemand over kunt praten die er ervaring mee heeft. Lukt het jullie wel om een chirurg te vinden, waarbij je voldoende vertrouwen hebt?

Zelf ben ik van plan om deze neuscorrectie in de kerstvakantie te ondergaan als het mij nog lukt om met het ziekenhuis daarvoor een afspraak in te plannen. Dit doe ik zodra ik het geld compleet heb.

Mochten jullie graag jullie ervaringen met mij uitwisselen dan mag je me toevoegen. Heb namelijk een emailadres speciaal voor dit soort zaken aangemaakt, namelijk: anonymous.girl@live.nl…

Greetzz…