genezingsproces litteken

• Rosanne

Hallo iedereen,

Ik heb een donkere huid en ik heb een aantal littekens. Nu gebruik ik gewoon littekenzalf van de Kruidvat omdat ik het gewoon een keer wil proberen. Nu worden mijn littekens langzaam aan nog donkerder dan mijn eigen huid. Ik vraag me af of dit bij het genezingsproces hoort of dat het door de littekenzalf komt en dat ik eer beter mee kan stoppen. Ik wil namelijk heel graag dat het weg gaat.

Alvast bedankt,

groetjes Rosanne

• Saskia

Denk je niet dat het verstandig is te stoppen met de creme als die niet goed werkt ?

Soms begrijp ik mensen niet.

• Rosanne

Waar slaat dit op?

Ik vraag me af of dit bij het genezingsproces hoort.. ik gebruik het niet al jaren maar voor het eerst. Wie zegt dus dat het niet goed werkt? dat is nou net mijn vraag of het hoort ja of nee..

het waren wondjes die gingen helen, toen ben ik begonnen met smeren. nu worden de littekens dus donkerder. Misschien hoort dit, en kleurt het later weer goed, misschien hoort het niet. Mijn vraag is dus of iemand dit weet en wat verstandig is..

Begrijp je het nu?

• meg

Hoi Rosanne,

Zijn jouw littekens nieuw of oud ?

Volgens mij helpt littekencreme alleen maar voor nieuwe littekens (om ze wat minder hard te laten worden).

Ik heb trouwens wel eens gelezen dat een donkere huid sowieso donkerdere littekens geeft dan een lichte huid.

Anders moet je een keer bij je huisarts of dermatoloog langsgaan met je vragen.

groetjes Meg

• Rosanne

Nee de littekens zijn nieuw, toen de korstjes wat minder werden, ben ik begonnen ben smeren. ik kan er inderdaad ook even mee naar de huisarts, maar ik dacht als ik het hier zo kan vragen is het wel zo makkelijk.

in ieder geval bedankt!

• Linda

Hoi Rosanne,

Volgens mij mag je een litteken creme alleen gebruiken op “dichte” littekens, Dus zonder korstjes.

Groetjes Linda

• LindaK

Rosanne,

Ga naar je huisarts en vraag of je Dermatix litteken zalf kan krijgen

google maar even zie je wat het doet !

Grt Linda