schaamlipcorrectie

• Claudia

Hallo allemaal,

Ik heb mij laten behandelen voor en schaamlipcorrectie bij Aesthetisch Cosmetisch Centrum te Zevenaar/Utrecht door Edwin van Onselen en ik kan dit bij iedereen aanbevelen!

Het intake gesprek was erg duidelijk en je wordt niet gedwongen direct te beslissen, alle vragen worden goed behandeld.

Tijdens de operatie ook een goede uitleg gehad van wat ze precies aan het doen waren en na die tijd is mij ook goed uitgelegd wat ik de komende tijd kon verwachten.

De operatie, verdoving en de napijn vielen mij heeeel erg mee. Alleen de hechtingen verwijderen vond ik minder, dat deed het meeste pijn, maar is ook maar even.

Als ik dit van te voren had geweten had ik dit al 10 jaar eerder laten doen.

Gr Claudia

• Rox

Hee Claudia,

Ik lees net jouw bericht.

Ik zit zelf al echt heel erg lang met hetzelfde, maar durf (nog) niet de stap echt te zetten om naar de huisarts (?) te gaan.

Hoe heb jij dit gedaan? Werd het vergoedt?

Ik lees ook wel eens over dat je veel minder gevoel hebt in ‘dat’ gebied, en dat het dus ten nadele is voor je seksleven. Heb jij daar ervaring mee?

Ik vind het heel erg eng om het eventueel te laten doen, om meerdere redenen.

Maar zo'n positief bericht erover lezen is ook wel eens fijn ;-)

Roxanne

• Claudia

Hallo Roxanne,

Ik heb op internet gezocht, en ben uiteindelijk terecht gekomen bij AESMEDICARE, zij zitten in Zevenaar en ook in Utrecht, ik heb gewoon een afspraak gemaakt voor een intake gesprek, ik kon vrij snel terecht, daar heb ik gesproken met de chirurg zelf, Edwin van Onselen, hij heeft het super uitgelegd.

Ik was ook bij mijn huisarts geweest voor een doorverwijzing en bij de gyneacoloog maar tegenwoordig worden dit soort correcties niet meer vergoed door de zorgverzekeraar, belachelijk maar ok.

Bij AESMEDICARE kost het € 900,- en de operatie gebeurd onder plaatselijke verdoving, die je overigens bijna niet voelt (ik zag daar namelijk het meeste tegenop, ben nogal bang voor naalden…) de operatie zelf duurt een uurtje. Alleen de eerste paar uur nadat de verdoving uitgewerkt is had ik wat pijn, naar gevoel meer, maar met ijsklontjes goed uit te houden.

Na de operatie moet je na 3 weken terugkomen en haalt dezelfde chirurg de hechtigen eruit, ze zijn wel oplosbaar maar eruit halen geeft een beter resultaat, nou ik vond het geen pretje en dat deed ook best wel pijn, is gelukkig maar heel even, daarna nog een kleine 15 min beetje naar gevoel van onderen en daarna alles prima. klein beetje bloedverlies uit de wondjes.

Totaal mag je 6 weken geen sex, niet fietsen of paardrijden, morgen is het bij mij 3 weken geleden en afgelopen maandag zijn de hechtingen eruit gegaan.

Ik moet zeggen ik heb nog prima gevoel van onderen, maar het kan natuurlijk van persoon tot persoon verschillen, maar bij mij is het gevoel niet minder geworden.

Echt als ik had geweten dat ik er zo weinig last van zou hebben had ik het 10 jaar eerder laten doen, ik ben heel blij met het eindresultaat. Mijn schaamlippen staken 4,5 cm uit, dit heeft de gyneacoloog opgemeten.

Ik kan het te aanbevelen. En je hoeft je zeker niet te schamen bij de huisarts, was ik eerst ook maar hij stelde mij goed op mn gemak dat ik ook niet de eerste was met dit probleem, en hoe meer ik het bespreekbaar maak hoe meer vrouwen ik hoor met hetzelfde probleem.

Dus als je er vanaf wilt, twijfel niet en echt laat het doen!!

Ik wens je heel veel succes en als je meer wilt weten, twijfel niet om me te mailen.

Gr Claudia

• daniella

Mischien is het voor jou handig om de zoek functie te gebruiken. Vul in van Onselen en kies alle data. Vind je veel info over deze arts.