atheroomcyste

• WIm

Goedendag,

Ben een man van eind 30 en heb sinds enkele jaren een atheroomcyste op mijn jukbeen (verstopte talgklier). Ik voel me hier erg onzeker door, ben al naar mijn huisarts geweest en die heeft mij doorverwezen naar dermatoloog. Die zei dat deze weggesneden kon worden, maar dat dan er een litteken zou ontstaan, dus dit werd me afgeraden.

Ik zou heel graag van die cyste af willen, maar ook niet met een opvallende litteken in mijn gezicht rond willen lopen. Zou een plastich chirurg deze cyste kunnen verwijderen zonder opvallende litteken? Heeft iemand hier ervaring mee?

• Ria

Hallo Wim,

Ik begrijp jou probleem maar toch zou ik de AC weg laten halen. Zo niet het zou kunnen gaan ontsteken en groter worden enz. en daar zit je niet op te wachten.

Heb zelf gisteren een AC weg laten halen bij de huisarts. Hoef je niet tegen op te zien. Kleine injectie, verdoving, paar minuutjes en mooi gehecht. dat heeft alleen even tijd nodig om mooi te genezen. Zo nodig weg te werken met iets make up na verloop van tijd.

Ga gewoon in goed overleg met de behandelend arts. Succes. Ria.

• ankie

Nou Wim, inderdaad zou ik de raad van Ria maar opvolgen en toch even laten verwijderen, ikzelf heb er ooit 1 in m'n wenkbrauw gehad en ‘n flinke op m’n rug, ze zijn allebei verwijderd, maar je houdt er toch wel ‘n klein lidtekentje aan over, ofdat je het nu door ’n chirurg laat doen of door ‘n plastiche maakt niets uit. Op dit moment heb ik ook weer ’n afspraak bij ‘n chirurg (moet ik nog naar toe), deze keer zit hij net als bij jou op m’n jukbeen, ‘n ander ziet hem niet, maar ik vind dat hij eraf moet, het is even doorzetten, ’t hoort er nu eenmaal niet te zitten. Ik ben ‘n vrouw van 55 en ’n lidtekentje meer erbij maakt mij niet uit, oh ja op m'n rug zit nu ok weer ‘n verdikking, deze is nog zacht, opgemeten door de arts is hij meer dan 2 cm.. Als je er aanleg voor hebt blijven ze toch terugkomen, het is iedere keer weer ’n verrassing waar. Toch maar doen hoor, er zijn ergere dingen, even doorzetten zou ik zeggen. Nou Wim succes ermee………..je kunt 't!!!!