Corrigeren van litteken

• Larissa mv Dinand (08-05-08)

Hallo allemaal,

Ik post hier nooit, maar ik heb een vraag die jullie misschien wel kunnen beantwoorden. Als deze vraag hier niet mag, dan hoor ik het wel.

Ik heb 1,5 jaar geleden mijn arm gebroken en heb daar een breed, lelijk litteken aan over gehouden. Er is namelijk een plaatje in gezet en schroeven.

Ik schaam me enorm en durf bijna niet in een shirtje met korte mouwen te lopen, omdat ik weet dat iedereen ernaar kijkt. Ik hoor de mensen zelfs weleens fluitsteren achter me in een rij bij de supermarkt.

Nou is mijn vraag: wie heeft ervaring met het corrigeren van littekens d.m.v. plastische chirurgie? (zowel positief als negatief).

Alvast bedankt!

• Diana

Dag Larissa,

Ik begrijp goed wat je bedoeld! Ik hoop dat dit berichtje jou alsnog bereikt.

Ik zelf laat geen correcties meer uitvoeren aan mijn rechterarm, die overigens geheel onder de littekens zit. Een aantal jaar geleden is er een correctie uitgevoerd door dr.Wu in het Dijkzight ziekenhuis te Rotterdam, meneer werkt hier overigens niet meer, kundige uitleg en toezeggingen kwam hij na. Afgelopen jaar ben ik opnieuw geopereerd, niet voor correctie. Vreselijk weer een litteken. Ik heb veel baat bij lymfedrainage, wat overigens niet alleen voor oedeem is. Een revalidatiecentrum negeerde deze bevinding (lymfedrainage) van een chirurg en nu krijg ik lymfedrainage van een fysiotherapeut, ik heb er baat bij.

De verdrietigste opmerking die ik gehad heb, is dat ik wel zelfmoord gepleegd zou hebben.

Wat is jouw probleem? Is je litteken rood, opgehoopt? Ik hoor het graag van je!

Overigens heb ik meerdere correcties gehad en is het verhaal vele groter dan ik hier intik, maar dat begrijp jij wel.

Groet Diana