Klein bobbeltje op neus na neuscorrectie

• carla

Beste forumleden,

Zo'n jaar geleden heb ik een neuscorrectie laten uitvoeren door dr. Nolst. in principe ben ik zeer tevreden met het resultaat. Echter er is een klein bobbeltje ontstaan op de zijkant van de brug van mijn neus. Volgens de arts is het littekenweefsel en kan het met een kleine ingreep afgeschaafd worden. Mijn vraag aan de forumleden is of zij iets vergelijkbaars hebben meegemaakt na een neuscorrectie. Ik was niet op de hoogte van dit risico.

• B

ik heb precies hetzelfde hij zegt dat ik moet gaan masseren en later gaat hij wat inspuiten ik geloof echt neit dat het vanzelf weggaat…….ik denk dat ik er maar gewoon genoegen mee moet nemen………

• luigina

Je hebt met elke operatie een kans op littekenweefsel, ga terug naar de arts en laat t bijwerken.

Daar schiet je denk ik meer mee op als alleen maar met de zoekfunctie hier jezelf op te fokken, daar gaat het iig niet mee weg.

Het kan bij iedere arts gebeuren, het is per slot jouw lichaam dat reageert en is niet afhankelijk aan de arts die erin gesneden heeft.

vraag ook naar littekencreme, meteen smeren nadat je hebt weg laten halen, de chirurg kan je daarvoor een recept geven.

• J

Hmmz.. jij hebt het pas na een jaar. Mijn neuscorectie is pas bijna 2 weken geleden en er zit al vanaf de operatie een hard bultje :S Ben benieuwd of er nog meer bij gaan komen.. Maar als je je bobbeltje alleen maar voelt zou ik er niets aan laten doen, mocht je het echt zien dan zou ik er eens over na denken. Is het echt heel lelijk en nog een operatie waard? Ik vind een 2e operatie iig erger dan een klein lelijk bultje :D

Succes ermee!

• Ree

Hallo Carla,

Wat vervelend dat je nieuwe neus getroffen is door het littekenweefsel, maar als dr Nolst zegt dat dit probleem verholpen kan worden met een kleine ingreep, waarvoor waarschijnlijk geen narcose nodig is, dan zou ik het gewoon doen. Ik denk dat je na zoiets een paar dagen later je sociale activiteiten weer kunt oppakken.

Hoelang na de operatie zag je dat bobbeltje voor het eerst?

Groetjes van Ree

• carla

Hi J

Ik zag het bobbeltje op mijn neus na ongeveer een maand. Nu een half jaar later zit het er nog dus ik denk dat ik het idd laat weghalen alleen je hebt mischien het risico dat er weer nieuw littekenweefsel ontstaat. Voor de rest ben ik erg tevreden over het resultaat.

• Ree

Hoi Carla,

Mijn advies is ook om het gewoon weg te laten halen. De kans op het opnieuw ontstaan van het littekenweefsel is aanwezig, maar ik denk dat deze behoorlijk klein is na een correctie op een specifieke(dus kleine) locatie van de neus. Het is niet ongebruikelijk dat een neuscorrectie gevolgd wordt door een kleine nacorrectie om het beoogde resultaat te bereiken.

Succes in ieder geval,

Groetjes van Ree

• Vanessa

Ik onderging vorig jaar 20 juli een neuscorrectie. Aanvankelijk alles mooi, maar na enige tijd kwam er dus een bultje. 25 februari van dit jaar heeft de chirurg me opnieuw geopereerd, nu heb ik terug een ongelijkheid!

Ben zelfs naar een mond-kaak-aangezichtchirurg geweest, die me stuurde voor een botscan en ct-scan. Resultaat van deze scans was goed, niks mis met het werk van de plastisch chirurg, volgens de MKA-chirurg ligt het probleem dus bij de huid.

Nu heb ik begin oktober terug consult bij mijn plastisch chirurg en zowel van hem als van die MKA-arts heb ik gehoord dat ze eventueel vet kunnen inspuiten om alles terug gelijk te maken. Ik zal dan wel zien… Terug opereren wil mijn plastisch chirurg ook nog doen, maar wat als het dan weer niet goed is???

• mimie

Hoi,

Ik las over jouw scan bij de mond/kaak en aangezichtschirurg. Mag ik vragen

in welke ziekenhuis dit was en welke arts. Ben nl. ook geopereerd en het bot vd neus (neus tussenschot) lijkt in elkaar gezakt. Ben bij de chirurg geweest en die zegt dat we het nog even moeten aankijken. Naarmate er meer weken verstrijken lijkt mijn neus aan de bovenkant meer in te vallen en in te zakken. Ik dacht zelf ook aan een scan, maar aangezien de chirurg dit niet adviseerde, heb ik er niet meer over nagedacht tot dit berichtje van jou.

Want volgens mij is er iets goed mis.

liefs,

mimieVanessa schreef:

>

> Ik onderging vorig jaar 20 juli een neuscorrectie.

> Aanvankelijk alles mooi, maar na enige tijd kwam er dus een

> bultje. 25 februari van dit jaar heeft de chirurg me opnieuw

> geopereerd, nu heb ik terug een ongelijkheid!

> Ben zelfs naar een mond-kaak-aangezichtchirurg geweest, die

> me stuurde voor een botscan en ct-scan. Resultaat van deze

> scans was goed, niks mis met het werk van de plastisch

> chirurg, volgens de MKA-chirurg ligt het probleem dus bij de

> huid.

> Nu heb ik begin oktober terug consult bij mijn plastisch

> chirurg en zowel van hem als van die MKA-arts heb ik gehoord

> dat ze eventueel vet kunnen inspuiten om alles terug gelijk

> te maken. Ik zal dan wel zien… Terug opereren wil mijn

> plastisch chirurg ook nog doen, maar wat als het dan weer

> niet goed is???

• Vanessa

Ik zal beginnen met te zeggen dat ik wel in België ben geopereerd. Mijn plastisch chirurg is Dr. D'Hondt (over wie ik niets dan goed kan zeggen) en de MKA-arts waar ik bij ben geweest is Dr. Van de Perre. Beiden in Tongeren, Belgisch-Limburg.

Nu weet ik niet in hoeverre de regelgeving in Nederland gelijk is met die in België. Maar hier kan volgens mij elke arts je voor een botscan en ct-scan sturen. Je hebt enkel een voorschrift nodig.

In mijn geval had de secretaresse van Dr. Van de Perre zelfs een afspraak gemaakt voor mij, en de scans ben ik kunnen ondergaan in het AZ van Tongeren.

Hopelijk ben je hier iets mee…