10jr geleden lipo gehad ..nu t vet weer terug

• karin

zo een 10 jaar geleden hebik een liposuctie gehad van mijn onder buik en flanken ik was toen 33

er word altijd gezegd dat het vet toch nooit meer terug komt??

nu zijn we 10 jaar verder en ik heb weer een buikje het vet zit er gewoon weer ook aan de zijkanten van mijn buik

ik sport 4x p week ik woog toen 56 kg en nu 59

vind ik erg netjes toch 3 kilo in 10 jaar

ik eet gezond weet door t sporten heel goed wat ik wel en niet mag eten

maar buik gaat niet weg

kan dat eigenlijk nog een x een lipo doen op de zelfde plaats

of is dat gevaarlijk??

en hoe kan ik weer vet hebben?

ouderdom???

• Elisabeth

Das normaal, Bij lipo worden niet alle vetcellen weggehaald (onmogelijk) de achtergebleven vetcellen zijn minder in aantal maar kunnen wel weer in omvang groter worden.

Gr. El

• meg

Ik heb 2,5 jaar geleden een lipo aan de buik gehad en het lijkt wel of het vet

alweer terug is op de oude plek. Balen hoor.

• Reneetje

Het is de leeftijd. Wordt nog erger tijdens en na de overgang. Sporten helpt niet meer en ook lijnen tot je superslank bent geeft niet meer de platte buik.

• marjan

het is heel simpel bij lipo halen ze je vet weg op de besproken plek.

Dat vet is weg en kan niet meer terug komen (weg = weg) maar je kunt na verloop der tijd wel weer nieuwe vetcellen aanmaken, ook op de plek waar je welliswaar behandeld bent.

Als je aankomt, zou het een te groot wonder zijn dat je overal aankomt behalve de plek waar je behandeld bent.

Heb zelf ook 10 jaar geleden lipo gedaan, en mn gewicht is al die tijd vrijwel stabiel gebleven en ik heb nog steeds slanke heupen en geen rijbroek.

Ps ik ben 58

overgang is ook voor iedereen anders, elk persoon is anders, andere hormonen, gewoontes, eet-beweeg patroon

succes !

• Emma

Ik heb ca. 10 jaar geleden m'n onderbuik laten behandelen. Is nooit meer dik geworden. Alleen kreeg ik de laatste paar jaar een dikke maagrol (door de overgang waarschijnlijk). Deze ging ook met lijnen en sporten niet meer weg.

In maart heb ik em weg laten halen en ook m'n buik en heupen laten ‘stroomlijnen’. Ben zo blij dat ik het gedaan heb. M'n buik irriteerde me ontzettend. En ja hoor, je kan meerdere keren dezelfde plek laten behandelen.

• meg

Hoi emma,

mag ik vragen waar je geweet bent ?

• meg

Wat is een slaapverdoving dan ?

Is dat een roesje of zo iets ?

• Emma

Je krijgt een infuus in je arm en dan voelt het even koud aan en meteen ben je weg. Je ‘slaapt’ minder diep dan bij normale narcose. Er staat wel een anaesthesist naast je om de boel in de gaten te houden en je hebt allemaal plakkers op je lichaam, maar het is veel minder ingrijpend dan narcose.

Met plaatselijke verdoving kun je toch nog op sommige plekken pijn voelen en nu hoeft de arts niet al te voorzichtig te zijn, dus kan hij grondiger het ''vet vet te lijf gaan".

• Britt

niet zoveel eten muts je komt aan als je teveel vreet en te weinig beweegt of je moet een ziekte hebben dan is het anders natuurlijk