oogklachten voordat je een bovenooglidcorrectie laat uitvoeren?

• toefje

Vraagje voor de ervaringsdeskundigen.

Wat waren jullie klachten voordat jullie een bovenooglid correctie lieten uitvoeren?

Ik kan geen bovenooglid correctie laten uitvoeren omdat het niet vergoed wordt en ik heb het geld er niet voor maar ik heb wel oogklachten.

Mijn klachten zijn:

Strak gevoel in mijn voorhoofd

Tranende en brandende ogen (wat resulteerd in lichte oogontstekingen)

Vermoeide ogen als ik s'avonds tv wil kijken wordt het zicht steeds slechter (yep ik heb al een brilletje maar ik heb zo'n minimale afwijking dat het daar niet aan kan liggen)

Als ik recht vooruit kijk, dan zie ik de huid boven mijn ogen zitten, als ik mijn wenkbrauwen optrek dan is mijn zicht veel ruimer.

Zijn dit de klachten die jullie ook hadden?

Ben gewoon benieuwd.

Ik ben trouwens 32 jaar maar als ik naar mijn moeder kijk dan weet ik dat ik met de jaren echt wel aan de beurt ben, bij mijn moeder is het al geadviseerd door de oogarts maar mijn moeder durft niet ;)

Groetjes Toefje

• Els

Hoi,

Ik had op het strakke voorhoofd na dezelfde klachten als jij nu hebt.

En ik had ook mijn moeder voor ogen toen ik naar het ziekenhuis stapte.

Alleen was ik 49 jaar, nog niet zo oud eigenlijk maar ja.

Ik denk wel dat het heel erg ligt aan bij welke verzekering je verzekerd bent, was in het verleden bij Unive en ben oh zo blij dat mijn werkgever overgestapt is naar Delta Lloyd.

Bij Unive voortdurend ruzie over vergoedingen op allerlei gebied en nu nooit meer terwijl ik bij beiden bijna de uitgebreidste aanvullende verzekering had/heb.

Is het een optie om volgend jaar over te stappen naar een andere verzekering.

Misschien dat je het eerste jaar niet uitgebreid kunt declareren maar die ogen worden toch niet vanzelf beter maar heb je in ieder geval zicht op een verbetering al is het pas over twee jaar.

Succes

• toefje

Hoi Els,

En ik heb natuurlijk Univé :(

Ik ga wel overwegen en uitzoeken want het gaat nu echt om het geld binnenhalen ipv wat klantvriendelijker zijn, univé is mij wel vaker tegen gevallen de laatste tijd.

Maar die oogklachten zijn echt heel irritant en dan denk ik jeetje ik ben pas 32 maarja als ik in de spiegel kijk dan zie ik wel dat mijn oogleden heel erg op mijn wimpers hangen, en ik ben natuurlijk bang dat in de loop van de tijd mijn ogen beschadigen of wat dan ook, weet niet of het kan maar iedere keer het gevoel of er zand in zit is ook niet echt goed voor mijn ogen denk ik.

Bedankt voor je antwoord en ik ga wel even kijken op de site van jouw verzekeraar.

• meg

Die klachten die jij hebt kunnen veroorzaakt worden door droge ogen.

Ik heb nl.dezelfde klachten als jij en loop hiervoor al jaren bij een oogarts.

Als er een ooglidcorrectie wordt uitgevoerd kan de pijn nog erger worden en als je dan ook nog eens een wenkbrauwlift erbij laat doen, wordt het nog erger

werd mij verteld.

Draag je soms lenzen ? Dat verergert nl. ok de klachten.

Meg

• toefje

Hoi Meg,

Nee ik traan erover dus droge ogen zullen het niet zijn dan ;)

Het is een feit dat mijn oogleden op mijn wimpers rusten, ben ook naar de oogarts geweest maar dat is al een aantal jaren geleden die constateerde niet dat ik droge ogen had, over mijn oogleden zei hij niets omdat het toen nog niet zo erg was en ik was toen 29. Uiteindelijk ben ik er wel achter dat ik hooikoorts heb maar als je in de winter net zo hard loopt te tranen en te vervelen met je ogen dan is dat het ook niet.

Medicijnen slik ik en van druppels (maakt niet uit welk merk) gaat het ook niet over.

Opticien ben ik ook geweest, draag nu voor inspannende dingen een bril, geen lenzen want de afwijking was heeeeel minimaal.

Alles wat ik er aan kon doen heb ik gedaan, schiet er niets mee op.