vreemde reactie na botox injectie

• Dita

Ik heb vandaag voor het eerst een aantal botox injecties gehad rond mijn ogen. De prikjes voelde ik nauwelijks, maar een paar seconden na de prikjes werd ik helemaal niet goed in m'n hoofd; vreselijke hoofdpijn, maar eigenlijk pijn in m'n hele gezicht, alsof m'n hoofd uit elkaar zou barsten. Dit hield ongeveer 5 minuten aan en daarna zakte het weg.

Hebben jullie ook wel eens zo'n reactie gehad?

Ben benieuwd of dit ‘normaal’ is, of dat ik op één of andere manier misschien een allergische reactie heb gehad?

Dita

• Alissa

Wat zei de arts er van?

• Regi

Hallo Dita,

Ik herken je klachten niet terwijl ik ook wel eens botox rond ogen heb laten spuiten. Ik zou deze vraag aan je behandelend arts stellen.

Groet Regi

• Dita

Bedankt voor jullie reacties Alissa en Regi.

Ik heb in januari een onderooglidcorrectie gehad, met hierna nog een herstel operatie eind april, omdat het resultaat niet echt mooi was geworden i.v.m. een ontsteking onder elk oog. De behandelend arts dacht dat de botox injekties misschien te snel na die hersteloperatie zijn gegeven. Ik denk wel dat hij het meer heeft meegemaakt want hij zei meteen: ‘rustig gaan liggen, ijsblokjes tegen de slapen en na 5 minuten is het over’. En dat was ook zo.

Ik moet medio juli weer terugkomen en zal hem inderdaad nog eens goed navragen over deze reactie.

Groet

Dita